Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
sob 27 kvě, 2017 4:43 am
od bkk
hank píše:jihous píše:Hanku, nechtěl by výtopnu spíchnout pan Barták? Přece jenom je délkově přijatelná.
Zkusím se zeptat
Zeptal se.... pan Barták to "spíchne", ale nebude to hned, chvíli to trvá
) Jo a jinak díky za důvěru, to potěší!
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
úte 25 črc, 2017 6:47 pm
od pjp
Zeptám se, nemá někdo nebo není někde schéma, či aspoň fotka žst. Jindřichovice pod Smrkem ještě s výtopnou a taky tam prý bývala i točna. Ostatně - existovala/existuje někde podobně "malá" stanice s depem a točnou ?
Pavel
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 5:14 am
od hank
pjp píše:Zeptám se, nemá někdo nebo není někde schéma, či aspoň fotka žst. Jindřichovice pod Smrkem ještě s výtopnou a taky tam prý bývala i točna. Ostatně - existovala/existuje někde podobně "malá" stanice s depem a točnou ?
Pavel
Plánek je v publikaci ke 100. výročí dráhy vydané nakladatelstvím Saxi v r. 2002. Až budu mít víc času, tak to naskenuju a dám sem.
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 9:17 am
od hank
Tak tady jsou ty Jindřichovice. Žlutě jsou označeny dnes již neexistující koleje, které vzaly za své v 90. letech při řádění tehdejší SDC eufemisticky zvaném "redukce kolejiště".
jindrichovice.jpg
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 9:30 am
od hank
A pro srovnání ještě dnešní stav podle služebních pomůcek SŽDC:
jindrichovice_dnes.jpg
Třeba někdo místní doplní, jaký je dnešní stav ruin kdysi honosných budov sloužících potřebám pohraniční přechodové stanice.
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 9:36 am
od michal_n_cz
pjp píše:Zeptám se, nemá někdo nebo není někde schéma, či aspoň fotka žst. Jindřichovice pod Smrkem ještě s výtopnou a taky tam prý bývala i točna. Ostatně - existovala/existuje někde podobně "malá" stanice s depem a točnou ?
Pavel
Točna bývala v koncové stanici Sobotín - dráha bratří Kleinů - určitě v 1. epoše - nevím do kdy a jestli tam byla i remíza.
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 10:14 am
od radeksindy
Stav točny v roce 2007
a dvoumístná remíza
Ale Jindřichovice v plném provozu nebyly rozhodně malou a lokálkovou stanicí.
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 11:26 am
od juroH0
radeksindy píše:Stav točny v roce 2007
.
.
.
Ale Jindřichovice v plném provozu nebyly rozhodně malou a lokálkovou stanicí.
Nevieš náhodou, aký má/mala točňa priemer?
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 1:23 pm
od hank
To náhodou vím já: 8 metrů. Pro ty staré kraussovské trojspřežky FOD (310.8, 311.5) to stačilo bohatě. A vešly se tam jistě i prajské stroje, které tam zajížděly přes hranici; zdokumentovanou mám 91.3-18 DRG (pozdější kořistní 335.1 ČSD).
A ještě upřesnění: Kolejiště v Jindřichovicích bylo částečně sneseno v r. 1995.
S tou přeshraniční frekvencí to bylo v různých obdobích různé. Např. v r. 1922 (ještě za FOD) jezdily z české strany 4 páry os. vlaků (ale z toho byly 3 páry smíšených), přes hranice z německé strany 3 páry osobáků. V r. 1931 byla průměrná nákladní zátěž z Německa 4 vagóny denně. V r. 1938 už veškerou osobní dopravu z Frýdlantu - 7 párů vlaků denně - zajišťovaly motorové vozy. Ve 30. letech měla trať význam pro turistiku, s nákladní dopravou to nebylo nic slavného. A např. slezské uhlí se v Jindřichovicích za krize ve 30. letech překládalo z německých vozů na nákladní automobily, protože jeho silniční doprava do fabrik na Frýdlantsku byla levnější...
Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...
Napsal:
stř 26 črc, 2017 2:36 pm
od pjp
Děkuji, takovou rychlost odpovědi jsem opravdu nečekal.
Dotčenou publikaci bohužel nemám, ani nevím že vyšla.
To malá bylo v uvozovkách záměrně, bral jsem ji jako stanici do cca 6 kolejí, nikoliv počtem vlaku či něčím podobným.
Předpokládám, že schéma k tomu Sobotínu asi nebude.
Aktuální fotky mohu poskytnout hned, vše 6.7.2017. Točnu jsem nějak nehledal, bo jsem si aj myslel, že je jinde a taky v kraťasech do průzkumu v porostu moc ani nějak nee ...
Jinak budova je v podstatě volně přístupná, byť jsem moc odvahu lézt dovnitř neměl, ale asi cesta jak se SŽDC zbavuje "nepotřebného" majetku .. a je to docela škoda ...
S ohledem na fungovaní tohoto fóra budou fotky následovat.
Ještě, mohl bych se zeptat nějak podobně na žst. Jiříkov ? Tam sice asi točna nebyla, ale je to taky takový zajímavý případ řešení situace.
Pavel