od Jeník » pon 09 bře, 2020 7:12 am
Ahoj Hanku!
Ona "Nepotvrzená" informace pochází od kolegy, modeláře, který se zabývá mimo stavby lokomotiv i studiem archivů. Scházíme se na burze v Opletalce
a mám slíbené i fotky. Takže, pokud se zadaří, rád se podělím.
Sám jsem prožil 44 let v činné službě jako strojvedoucí a 8 let ještě s párou. Protože těch, kteří byli v činné službě na 456.1 asi moc nezbývá a fotek moc
není, můj dotaz se opírá o toto. Lokomotivy dorazily v konvojích do ČSR v roce 1945. Usuzuji, že před nasazením do provozu prošly úpravami v rozsahu
cyklických oprav, při nichž byly pravděpodobně dosazovány normalizované části např. brzdového systému, normalizované tlakoměry, pokud byly, tak
i turbogenerátory osvětlení a jiné. Následovaly tlak. zkoušky, technicko-bezpečnostní zkouška na trati, seznámení personálu s řadou atd. Rekonstrukce
většího rozsahu vyplývající z provozu byly pravděpodobně uskutečňovány až při středních opravách. Z toho vyplývá můj dotaz a domněnka, že po určitý
čas musely jezdit s původní strojvůdcovskou budkou, neb po r.1945 nebyl čas na rozsáhlejší úpravy. Velké množství strojů bylo poškozených či zavlečených
po různých koutech Evropy a země potřebovala funkční dopravu.
Takže, jak píši, můj dotaz se opírá o nepotvrzenou informaci a já usuzuji jen podle svých zkušeností. Každopádně Ti děkuji za Tvůj zájem o danou
problematiku a za každý nový poznatek či snímek budu velmi rád.
S pozdravem Honza