TOČNA

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: TOČNA

Příspěvekod Yarda » sob 19 čer, 2010 8:03 pm

Rizoto píše:Je možné že bola točňa až za vyhrevňou? Tj. Najprv prešla lokomotiva výhrevňou (mala vráta na oboch stranách) a potom prešla na točňu kde sa otočila a znova vošla do výhrevne. Ide o točnu s priemerom 12m.

Praha Těšnov. Točna na konci depa, výtopna průjezdná, objízdná zauhlovací kolej podél výtopny.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Re: TOČNA

Příspěvekod Max » ned 20 čer, 2010 9:21 pm

Yarda píše:...Praha Těšnov. Točna na konci depa, výtopna průjezdná, objízdná zauhlovací kolej podél výtopny.


Všechno jinak -
objízdná kolej podél výtopny byla přes kanál, na zbrojení výtahem by se muselo z té další objízdné, co se po ní jezdilo z točny, couvnout pod výtah, ale posledních zhruba 10 let zbrojil Kirov, a zde - na rozdíl od jiných dep se najíždělo až skoro na něj, na stejnou kolej co stál on. A to byla zas další šturcová kolej jižním směrem od těch předchozích. Ve výtopně bývaly odstavené těšnovské mašiny, takže až tak moc průjezdná jaksi nebyla. To by musely napřed někam odjet.
Všechny cizí mašiny stávaly pod mostem vedoucím na Masaryčku, případně při delším odstavení někdy i vedle kanálu nebo u točny a taky u uhelného výtahu.
Není to tak moc dávno, co Těšnov skončil, a už jsou tu o něm pohádky.
Těšnov je velice pěkné depo na poměrně malé ploše - pro model prostě Super !
http://img121.imageshack.us/g/ptuhli1972.jpg/
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: TOČNA

Příspěvekod Yarda » pon 21 čer, 2010 6:12 am

Max:
Rizoto se neptal na organizaci práce v depu Těšnov v posledních letech před jeho zrušením, nýbrž na točnu za výtopnou... :wink:

Ale pokud jsi přímý pamětník Těšnova v době jeho provozu a máš k tomuto tématu co říci, rád se s tebou sejdu a pokecám :-) Osobní nádraží i depo Těšnov se dochovalo na tisícovkách fotek, ale nákladové nádraží Karlín na druhé straně Negrelliho viaduktu je dnes už téměř neznámé a fotky prakticky žádné, jen letecké snímkování a schéma kolejiště...
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Re: TOČNA

Příspěvekod Rizoto » pon 21 čer, 2010 6:26 am

Mne išlo skôr o malu koncovu stanicu na lokalnej trati z obdobia okolo 1900-1940. Remíza pre jednu lokomotivu. Ničo som našiel ale je to veľmi zjednodušeny nakres a http://www.vlaky.net
Obrázek
Ako to byvalo v takýchto prípadoch.
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: TOČNA

Příspěvekod TTmili » sob 03 črc, 2010 9:48 am

Tak mě napadá že něco takového máme v Jihlavě, je to teda větší, je to čtyřkolejná výtopna a točna na konci funguje jako "výhybka" protože tam je hned úřadovna depa. http://www.mapy.cz/#mm=F@x=135788432@y=133579776@z=16 .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků