Stránka 4 z 5

PříspěvekNapsal: úte 06 dub, 2010 7:36 pm
od MirekTT
Tome to asi ne. Historicky je zmapován pobyt na našem území pouze pěti kusů V36, z nichž do dneška se zachovala pouze jedna jako muzejní, nedokončená, stojí ve Zlonicích. U toho zbytku je doloženo sešrotování už velmi dávno.

PříspěvekNapsal: úte 06 dub, 2010 7:59 pm
od Tomáš
MirekTT píše:Tome to asi ne. Historicky je zmapován pobyt na našem území pouze pěti kusů V36, z nichž do dneška se zachovala pouze jedna jako muzejní, nedokončená, stojí ve Zlonicích. U toho zbytku je doloženo sešrotování už velmi dávno.


A co to teda mohlo být? na první pohled to vypadalo stejně..všiml jsem si hlavně těch vrzajících kol.2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly.Barva asi modrozelená,i když už totálně zrezivělá
Neznám žádnej jinej diesel,kterej by měl ty táhla na kolech ale zase nesedí počet náprav...

PříspěvekNapsal: úte 06 dub, 2010 8:06 pm
od MirekTT
Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.

PříspěvekNapsal: úte 06 dub, 2010 8:11 pm
od Tomáš
MirekTT píše:
Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.


jo nápravy to mělo jiný, to si těd uvědomuju něco jako německá BR106.řekl bych přesně jako BR 106,ale kabina nebyla uprostřed

PříspěvekNapsal: čtv 08 dub, 2010 7:01 am
od radekkrupka
Tomáš píše:
MirekTT píše:
Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.


jo nápravy to mělo jiný, to si těd uvědomuju něco jako německá BR106.řekl bych přesně jako BR 106,ale kabina nebyla uprostřed

BR 106, alias V60 ale nemá kabinu uprostřed... tvému popisu se dost podobá...
http://trainmania.wz.cz/galerie/foto0026.jpg

PříspěvekNapsal: čtv 08 dub, 2010 7:09 am
od Tomáš
radekkrupka píše:
Tomáš píše:
MirekTT píše:
Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.


jo nápravy to mělo jiný, to si těd uvědomuju něco jako německá BR106.řekl bych přesně jako BR 106,ale kabina nebyla uprostřed

BR 106, alias V60 ale nemá kabinu uprostřed... tvému popisu se dost podobá...
http://trainmania.wz.cz/galerie/foto0026.jpg


JJo to by mohlo být ono a to u ČSD existovalo?? ...říkám nejvíc mě zaujaly,ty vrzající kola spojeny táhly

PříspěvekNapsal: čtv 08 dub, 2010 2:36 pm
od maayaa
No u ČSD vlastně ani ne,hlavně se vyskytovaly na vlečkách,podle Atlasu jich do ČSSR bylo dodáno 144.V roce 2002 mělo průkaz způsobilosti jen 23.Většinou jezdily pod označením V60,po přečíslování dostaly řadu 716.

PříspěvekNapsal: čtv 08 dub, 2010 3:00 pm
od Tomáš
maayaa píše:No u ČSD vlastně ani ne,hlavně se vyskytovaly na vlečkách,podle Atlasu jich do ČSSR bylo dodáno 144.V roce 2002 mělo průkaz způsobilosti jen 23.Většinou jezdily pod označením V60,po přečíslování dostaly řadu 716.


Jo takže v rámci RVHP dáreček z NDR našim vlečkařům... :lol:

PříspěvekNapsal: čtv 08 dub, 2010 5:38 pm
od radekkrupka
maayaa píše:No u ČSD vlastně ani ne,hlavně se vyskytovaly na vlečkách,podle Atlasu jich do ČSSR bylo dodáno 144.V roce 2002 mělo průkaz způsobilosti jen 23.Většinou jezdily pod označením V60,po přečíslování dostaly řadu 716.

Pro doplnění - v téčku vyrobí Tillig v malosérii letos jeden příklad - 716 Railtransport

PříspěvekNapsal: úte 13 dub, 2010 10:09 pm
od alf
ČSD/ČD německé V60 opravdu nikdy neměly..provozních je posledních pár kusů..a ty "železa" se nazývají spojnice.

V36 u ČSD

PříspěvekNapsal: stř 14 dub, 2010 6:14 pm
od Radek Strnad
Hezké psaní o V36 je v prvním čísle čtvrtletníku Svět železnice.Z roku 2002. 8)

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

PříspěvekNapsal: stř 28 pro, 2011 5:47 pm
od Pietro
Vrtá mi hlavou, jestli ta modrá barva, která je uváděna u V36 jezdích po válce u ČSD byla aplikována na všechny stroje nebo je to jen teze na základě jednoho modrého kusu... Je to někde ověřitelné :?:

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

PříspěvekNapsal: pát 30 pro, 2011 11:14 am
od hank
Na vlečkách Benziny byly určitě původně modré s červeným pojezdem.

Kdyby někdo chtěl, mám v souboru logo Stalinových závodů, pod které Benzina v r. 1948 patřila. Přinejmenším jedna lokomotiva ho po opravě v r. 1948 určitě dostala (Benzina č. 2, sklad Hněvice, vyrobena pro wehrmacht, lokomotivka BMAG - dříve Schwartzkopf - Berlin 1943/12031 - jediná dodnes dochovaná v muzeu ve Zlonicích, u ČSD zřejmě nikdy nebyla a do Hněvic asi přišla přímo z výroby ještě za války, i když v dokumentaci jsou zmatky a různé prameny o původu toho zlonického kusu hovoří různě).

Jo a polský Modelik vydal letos papírový model WR 360 (http://modelik.pl/sklep/product_info.ph ... cts_id=599) v šedém nátěru wehrmachtu v měřítku 1:25. U nás v takovém provedení (i když s odlišnými nápisy) byly za války ve vojenských skladech PHM pod správou Luftwaffe (Halenkov) nebo zastírací výzkumné, výrobní a logistické firmy WiFo, která dodávala Luftwaffe 90% její potřeby PHM (WiFo = Wirtschaftliche Forschungegeselschaft m. b. H., česky Hospodářská výzkumná společnost s r. o., u nás např. Hněvice a Šumperk, btw, jejími poválečnými pohrobky jsou dodnes existující IVG a VTG) a také v muničním skladu v Poličce.

Viz Jaroslav Wagner: Encyklopedie železnice, Motorové lokomotivy ČSD 2.

zdraví
hank

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

PříspěvekNapsal: sob 31 pro, 2011 1:40 pm
od Pietro
Aha, díky... koukal sem na tu knihu.. docela darda ta cena. Zkusim zajít do knihovny. Jsem zvědaf...

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

PříspěvekNapsal: sob 31 pro, 2011 2:14 pm
od MirekTT
Pietro píše:... koukal sem na tu knihu.. docela darda ta cena. ...

Darda? Vzhledem k úsilí, jaké museli vyvinout tvůrci publikace při shánění všech podkladů, si troufám tvrdit, že je v podstatě zdarma. A nevěřím, že by z toho někdo nějaký "výtěžek" získal. Minimálně autor ne.
V té knize je popsáno vše, co je na území česka momentálně o WR 360C dostupné. A nejen o ní. Mám první i druhý díl a můžu říct, že v každé se najde informace o typu loko z okolí vás všech. Ty knížky jsou způsob, jak rozšířit český lokomotivní park na našich kolejištích, protože jsou tam popsány i stroje, o kterých jsem jakožto o ČSD neměl ani páru.