Informace o V36 v barvách ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod MirekTT » úte 06 dub, 2010 7:36 pm

Tome to asi ne. Historicky je zmapován pobyt na našem území pouze pěti kusů V36, z nichž do dneška se zachovala pouze jedna jako muzejní, nedokončená, stojí ve Zlonicích. U toho zbytku je doloženo sešrotování už velmi dávno.
MirekTT
 
Příspěvky: 2338
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » úte 06 dub, 2010 7:59 pm

MirekTT píše:Tome to asi ne. Historicky je zmapován pobyt na našem území pouze pěti kusů V36, z nichž do dneška se zachovala pouze jedna jako muzejní, nedokončená, stojí ve Zlonicích. U toho zbytku je doloženo sešrotování už velmi dávno.


A co to teda mohlo být? na první pohled to vypadalo stejně..všiml jsem si hlavně těch vrzajících kol.2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly.Barva asi modrozelená,i když už totálně zrezivělá
Neznám žádnej jinej diesel,kterej by měl ty táhla na kolech ale zase nesedí počet náprav...
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3151
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod MirekTT » úte 06 dub, 2010 8:06 pm

Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.
MirekTT
 
Příspěvky: 2338
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » úte 06 dub, 2010 8:11 pm

MirekTT píše:
Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.


jo nápravy to mělo jiný, to si těd uvědomuju něco jako německá BR106.řekl bych přesně jako BR 106,ale kabina nebyla uprostřed
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3151
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod radekkrupka » čtv 08 dub, 2010 7:01 am

Tomáš píše:
MirekTT píše:
Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.


jo nápravy to mělo jiný, to si těd uvědomuju něco jako německá BR106.řekl bych přesně jako BR 106,ale kabina nebyla uprostřed

BR 106, alias V60 ale nemá kabinu uprostřed... tvému popisu se dost podobá...
http://trainmania.wz.cz/galerie/foto0026.jpg
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1925
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Tomáš » čtv 08 dub, 2010 7:09 am

radekkrupka píše:
Tomáš píše:
MirekTT píše:
Tomáš píše:2nápravy hned u sebe pak další 2nápravy,vše spojené táhly

V36 je pouze třínápravová a ty popisuješ čtyřnápravové. Nevím, co to mohlo být. A nemělo to místo kapot kotel? Pak by šlo nějaké parní akumulační loko, které se dříve používaly v továrnách s výbušným a hořlavým prostředím. Měly kabinu také tak na konci, jako V36. Z dálky takto mohla jejich silueta působit, ale počet náprav určitě nesedí.


jo nápravy to mělo jiný, to si těd uvědomuju něco jako německá BR106.řekl bych přesně jako BR 106,ale kabina nebyla uprostřed

BR 106, alias V60 ale nemá kabinu uprostřed... tvému popisu se dost podobá...
http://trainmania.wz.cz/galerie/foto0026.jpg


JJo to by mohlo být ono a to u ČSD existovalo?? ...říkám nejvíc mě zaujaly,ty vrzající kola spojeny táhly
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3151
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod maayaa » čtv 08 dub, 2010 2:36 pm

No u ČSD vlastně ani ne,hlavně se vyskytovaly na vlečkách,podle Atlasu jich do ČSSR bylo dodáno 144.V roce 2002 mělo průkaz způsobilosti jen 23.Většinou jezdily pod označením V60,po přečíslování dostaly řadu 716.
maayaa
 
Příspěvky: 371
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Tomáš » čtv 08 dub, 2010 3:00 pm

maayaa píše:No u ČSD vlastně ani ne,hlavně se vyskytovaly na vlečkách,podle Atlasu jich do ČSSR bylo dodáno 144.V roce 2002 mělo průkaz způsobilosti jen 23.Většinou jezdily pod označením V60,po přečíslování dostaly řadu 716.


Jo takže v rámci RVHP dáreček z NDR našim vlečkařům... :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3151
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod radekkrupka » čtv 08 dub, 2010 5:38 pm

maayaa píše:No u ČSD vlastně ani ne,hlavně se vyskytovaly na vlečkách,podle Atlasu jich do ČSSR bylo dodáno 144.V roce 2002 mělo průkaz způsobilosti jen 23.Většinou jezdily pod označením V60,po přečíslování dostaly řadu 716.

Pro doplnění - v téčku vyrobí Tillig v malosérii letos jeden příklad - 716 Railtransport
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1925
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod alf » úte 13 dub, 2010 10:09 pm

ČSD/ČD německé V60 opravdu nikdy neměly..provozních je posledních pár kusů..a ty "železa" se nazývají spojnice.
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

V36 u ČSD

Příspěvekod Radek Strnad » stř 14 dub, 2010 6:14 pm

Hezké psaní o V36 je v prvním čísle čtvrtletníku Svět železnice.Z roku 2002. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 950
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

Příspěvekod Pietro » stř 28 pro, 2011 5:47 pm

Vrtá mi hlavou, jestli ta modrá barva, která je uváděna u V36 jezdích po válce u ČSD byla aplikována na všechny stroje nebo je to jen teze na základě jednoho modrého kusu... Je to někde ověřitelné :?:
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

Příspěvekod hank » pát 30 pro, 2011 11:14 am

Na vlečkách Benziny byly určitě původně modré s červeným pojezdem.

Kdyby někdo chtěl, mám v souboru logo Stalinových závodů, pod které Benzina v r. 1948 patřila. Přinejmenším jedna lokomotiva ho po opravě v r. 1948 určitě dostala (Benzina č. 2, sklad Hněvice, vyrobena pro wehrmacht, lokomotivka BMAG - dříve Schwartzkopf - Berlin 1943/12031 - jediná dodnes dochovaná v muzeu ve Zlonicích, u ČSD zřejmě nikdy nebyla a do Hněvic asi přišla přímo z výroby ještě za války, i když v dokumentaci jsou zmatky a různé prameny o původu toho zlonického kusu hovoří různě).

Jo a polský Modelik vydal letos papírový model WR 360 (http://modelik.pl/sklep/product_info.ph ... cts_id=599) v šedém nátěru wehrmachtu v měřítku 1:25. U nás v takovém provedení (i když s odlišnými nápisy) byly za války ve vojenských skladech PHM pod správou Luftwaffe (Halenkov) nebo zastírací výzkumné, výrobní a logistické firmy WiFo, která dodávala Luftwaffe 90% její potřeby PHM (WiFo = Wirtschaftliche Forschungegeselschaft m. b. H., česky Hospodářská výzkumná společnost s r. o., u nás např. Hněvice a Šumperk, btw, jejími poválečnými pohrobky jsou dodnes existující IVG a VTG) a také v muničním skladu v Poličce.

Viz Jaroslav Wagner: Encyklopedie železnice, Motorové lokomotivy ČSD 2.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3474
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

Příspěvekod Pietro » sob 31 pro, 2011 1:40 pm

Aha, díky... koukal sem na tu knihu.. docela darda ta cena. Zkusim zajít do knihovny. Jsem zvědaf...
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Informace o V36 v barvách ČSD

Příspěvekod MirekTT » sob 31 pro, 2011 2:14 pm

Pietro píše:... koukal sem na tu knihu.. docela darda ta cena. ...

Darda? Vzhledem k úsilí, jaké museli vyvinout tvůrci publikace při shánění všech podkladů, si troufám tvrdit, že je v podstatě zdarma. A nevěřím, že by z toho někdo nějaký "výtěžek" získal. Minimálně autor ne.
V té knize je popsáno vše, co je na území česka momentálně o WR 360C dostupné. A nejen o ní. Mám první i druhý díl a můžu říct, že v každé se najde informace o typu loko z okolí vás všech. Ty knížky jsou způsob, jak rozšířit český lokomotivní park na našich kolejištích, protože jsou tam popsány i stroje, o kterých jsem jakožto o ČSD neměl ani páru.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2338
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník