365.4 (ex BR64) pokrač.

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » sob 13 srp, 2011 11:27 am

Aha tak koukám, že u posledního obrázku, lokomotiva 365.403 je fotka stejná jako u ta od pana Březiny na Houmrových stránkách, ale přechodné označení má vyretušované. Proč to? Takhle vypadala v originálu. No a pak nemají vznikat nesmysly :-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 504
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 13 srp, 2011 12:06 pm

ReichenbergW píše:
Petr Zatrepalek píše:
ReichenbergW píše: Mašinka tak bude potřebovat radikální zásah, tedy odstranění předehřívače, česká dvířka, napaječe, pojišťováky, zvýšení uhláku ad. Velice pěkně jí předělal Palo Füle - jeho upravené modely 365.4, 455.2 a 534.1 byly před časme v ŽM. Pokud chete Německou typizaci nechat musíte změnit popis, přebarvit kola na černo, zlikvidovat hvězdu atd..


Tak složitá uprava to nejni, zvládne to každej průměrně zdatnej modelář za půl hodiny!
https://picasaweb.google.com/PetrZatrep ... 2480055810


No půhodina to určitě nebude, ale vypořádal jste se s ní velice pěkně. Gratuluji. Každopádně v ostatním je to jak píšu. Když budete od té dobroty a popíšete tady jak jste na přestavbu šel, budu Vám vděčný. Hodně toho chápu, ale ještě váhám nad způsobem likvidace toho předehřívače vody na čele. Jinak ten límec za komínem je další pěkný detail který nesmí chybět. A je vidět, že když se to umí u z Kleinmodelbahnu je pěkná mašina. Paráda :-)



Operace fakt na půl hodiny - první věc - rozborka (tu do toho času nepočítám, to je pravda...), pak zalití vnitřku předehřívače hustým vteřinákem a následné přestříknutí aktivátorem vteřináku. Pak už jen hrubá rašple a šmidly šmidly na původních dvířkách a předehřívači. Po rašpli šmirglování dvojí hrubosti - de facto "zaleštění" hrubších škrábanců pro rašpli. Nalepení dýmn. dvířek BV model (nebo samodomo -tam se ale čas násobí výrobou nových dvířek). Pak stříbrná lepící páska nebo vhodný tenký plast na přeplátování místa po předehřívači. Přestřik surfacerem a ihned po té nástřik černou barvou. Vše hotové za 20 min. Dalších cca 10 minut zabere odřezání původního bednění uhláku a výroba nových prken plus nástřik černou. U uhláku pozor - nové vyšší bednění brání nasozování a i pozdějšímu snímání budky, takže je nutný udělat si větší vyřez v prknech nebo prkna nalepit na budku a udělat nový osazení dole co dosedne do spodku kastle (uhláku).

Plech za komínem je už trochu náročnější věc na rozměření trychtýře a jeho poslepování.

Mašin jsem už zakázkově udělal tak asi 15 kousků....
Naposledy upravil Petr Zatrepalek dne sob 13 srp, 2011 12:13 pm, celkově upraveno 1
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2011

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 13 srp, 2011 12:11 pm

Něco málo k 365.408 by nebylo? Vím že mašina byla v Děčíně, ale bohužel udaj kdy a kam z tamad odešla už v přehledu chybí... V děčínským přehledu po r. 1955 už nefiguruje, udaj o zrušení mašiny je datován 1964...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » sob 13 srp, 2011 3:16 pm

Petr Zatrepalek píše:Něco málo k 365.408 by nebylo? Vím že mašina byla v Děčíně, ale bohužel udaj kdy a kam z tamad odešla už v přehledu chybí... V děčínským přehledu po r. 1955 už nefiguruje, udaj o zrušení mašiny je datován 1964...


Bylo, ale blbě se to v těch mnoha dosud neuspořádaných papírech hledá: Krupp 1315/1934 ex 64.312 DRB -> 1. 3. 1948 přeznačena na 365.408 ČSD, zrušena 6. 1. 1962 (č. j. 4397/62).
Ten Děčín se mi moc nezdá. Mašiny týhle řady byly nejblíže v Český Lípě, Trutnově, Ústí n. L. nebo Chebu - ale Děčín? Odkud je psoím ta informace? Zatím ji mám k 12. 1950 - výtopna Leopoldov. Nemyslíte 365.4508? To je pozdější 365.412. Ta byla v Ústí n. L. Ještě se po ní podívám, pokud tedy v hromadě najdu papíry z 50. a 60. let. Někde v útrobách počítačemám naskenovaný rušící protoly z tý doby, tam by mohla být alespoň správáa dráhy, možná i depo.
V příloze je předpis o označování kořistních strojů z roku 1945. Jinak na fotce výš, 365.435, tak ta fotka existuje i v barvě a má černý kola. Jde o konec 50. let, takže jak známo to předpisový nařízení se ne vždy dodržovalo ihned a něčeho se třeba ani nedotklo - viz boční tabulky na některých kořistních tendrech apod.
Přílohy
MD D 3430-45_V-3_přečíslování kořistních strojů_8 8 1945.jpg
MD D 3430-45_V-3_přečíslování kořistních strojů_8 8 1945.jpg (245.93 KiB) Zobrazeno 4416 krát
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 504
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » sob 13 srp, 2011 3:19 pm

Další střípek: Dílny Vrútky vykazují 365.408, výtopna Leopoldov, na opravě K1 k 10. 4. 1952
Tedy určitě byla na Slovensku
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 504
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 13 srp, 2011 5:06 pm

Mašina BR64.312 - vyrobena Krupp 1934, F.Nr. 1315, přidělení Bahnbezirk Dresden, přečíslování 364,408 čsd, vyřazení 1/4/64 - vše viz Baureihe 64 - Bubikopf, Star Der Schiene, str. 97.

Dále viz seznam "řady lokomotiv a vozů zbylé po r. 1945 v Děčíně": řada 365.4 - zjištěná inventární čísla ex Br64 - 011, 014, 163, 174, 191, 196, 222, 312 - vše str. 44 publikace Lokomotivy v Děčíně - 140 let Praha-Děčín-Dresden, vydal Dům techniky Ústí, 1992

Z výše uvedeného mi vyplývá shoda Br64.312 = 365.408. Na druhou stranu vzhledem k absenci mašiny v seznamu mašin děčín (stejná výše uvedená publikace) po r. 1955 a Vaše info o výtopně Leopoldov na Slovensku r 1950, by se tím vysvětlovalo zmizení z přehledu děčínských mašin.

Po r. 1955 v Děčíně už podle seznamu žádný 365.4 ani 455.2 či další kořistní mašiny krom Litevky a Němek nejsou...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2011

Příspěvekod ReichenbergW » sob 13 srp, 2011 5:33 pm

Hmm tak to s ofic. papíry ČSD, resp. MD nesedí.

64.312 mám k
12. 1945 výt. Česká Lípa provozní SSSR
12. 1946 výt. Česká Lípa neprovozní
12. 1947 výt. Česká Lípa Rumburk neprovozní SSSR - 1. 3. 1948 365.408 ČSD
12. 1950 365.4 08 výt. Leopoldov

To mezi zkusím ještě pohledat. Obě publikace, mám a znám, ale zejména v těch Německých si často "vylepšují". Rušící prokoly od roku 1964 mám naskenované (práce kolegy) a tam je ke zrušení jen 365.438 (poslední zrušená u ČSD 19. 2. 1964(č. ruš. protokolu 7220/64), nejprve navržená na pojízdný vytápěcí kotel ČSD, ale ještě 1964 kotel předán na "Výstavba OKD". Dneska musím pryč a budu až v pondělí pozdě večer, tak se na to pak v týdnu ještě mrknu. Je to o čase. Ten Děčín si když tak vezmu sebou a mrknu na to. Ale každopádně v Děčíně zatím žádnou nevidím. Leda mohlo o nějakou zápůjčku z Ústí, snad...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 504
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2011

Příspěvekod Michal Dalecký » ned 14 srp, 2011 6:07 pm

Panove toto jsou velice zajimave prispevky, ale do tohoto tematu nepatri. Zkuste vase prispevky presunout do tematu o podkladech. Tady to brzy zanikne a je to skoda. Predem za vsechny dekuju.
:: H0, DCC, III-IV :: http:www.modely.biz :: http://magazin.modely.biz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1380
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

365.4 (ex BR64) pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » pon 15 srp, 2011 8:53 am

Jak Michal Dalecký upozornil,pokračování velmi zajímavého tématu,jsem otevřel zde.Já jen doplním,že zde nebyla zmínka o umístění této řady v lokomotivních depech Nový Bohumín,Krnova Lipová Lázně.
milan ferdián
 
Příspěvky: 9242
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: 365.4 (ex BR64) pokrač.

Příspěvekod radekkrupka » pon 15 srp, 2011 9:13 am

Tak sem někdo přehoďte ty příspěvky z jiného vlánka, ty byly celkem zajímavé...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1899
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: 365.4 (ex BR64) pokrač.

Příspěvekod milan ferdián » pon 15 srp, 2011 9:49 am

Ruda již vše přemístil.Díky
milan ferdián
 
Příspěvky: 9242
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: 365.4 (ex BR64) pokrač.

Příspěvekod ReichenbergW » úte 16 srp, 2011 7:12 am

Zdravím pánové, nemůžu se tomu moc věnovat, tak alespoň stav k 31. 12. 1950. Přeci jen původním účelem bylo zjištění ohlasů na model loko 422.0 od Brawy, ale tam to trošku usnulo :-) takže občas sem kouknu a budu-li mít čas a vědomosti - upřesním.

365.4 02 výt. Trutnov
365.4 04 výt. Trutnov
365.4 06 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 07 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 08 výt. Leopoldov
365.4 09 výt. Bratislava Nové mesto
365.4 10 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 11 výt. Trutnov
365.4 12 výt. Vrútky
365.4 14 výt. Trutnov
365.4 15 výt. Leopoldov
365.4 16 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 17 výt. Vrútky
365.4 18 výt. Leopoldov Topolčany
365.4 19 výt. Leopoldov
365.4 21 výt. Leopoldov Topolčany
365.4 22 výt. Trutnov
365.4 23 výt. Cheb vyřazená, depon. Tršnice
365.4 24 výt. Cheb vyřazená, depon. Tršnice
365.4 25 výt. Trutnov
365.4 26 výt. Č. Lípa neoznačená SSSR
365.4 27 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 28 výt. Trutnov
365.4 29 výt. Trutnov
365.4 30 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 31 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 32 výt. Leopoldov 18.12.50 Sp. N. Ves
365.4 32 výt. Leopoldov Topolčany
365.4 32 výt. Spiš. N. Ves
365.4 33 výt. Leopoldov
365.4 35 výt. Leopoldov
365.4 38 výt. Vrútky
365.4 39 výt. Leopoldov
365.4 40 výt. Bratislava sraď. st. Trnava
365.4 41 výt. Bratislava Nové mesto
365.4 42 výt. Spiš. N. Ves
365.4 43 výt. Vrútky
365.4 44 výt. Vrútky
365.4 45 výt. Č. Lípa navržena na zrušení, dílna Vrútky
365.4 46 výt. Bratislava sraď. st. 3.6.1950 z Čiech
365.4 47 výt. Vrútky
365.4 48 výt. Ostrava Opava
365.4 49 výt. Ostrava Opava
365.4 50 výt. Spiš. N. Ves
365.4 51 výt. Ostrava Opava
365.4 52 výt. Č. Třebová z 64.453 zrušená
365.4 53 výt. Vrútky
365.4503 výt. Cheb vyřazená z provozu, 15.1.49 Vrútky
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 504
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 365.4 (ex BR64) pokrač.

Příspěvekod hank » úte 27 kvě, 2014 5:05 pm

Ještě to tu neumřelo? Rád bych to resuscitoval... :mrgreen: Jde mi o ty mašiny, které jezdily na severní Moravě a ve Slezsku, především v Dolní Lipové. V seznamu není o jejich přídělu do Dolní Lipové k 31. 12. 1950 ani jedna zmínka. Nicméně obvykle docela spolehlivé vzpomínky strojvedoucího Jaroslava Březiny ze Šumperka (dej mu pámbu věčně zelenou na nebeské ramzovské dráze a toho nejlepšího topiče přes Pomezí na nebeské javornické lokálce...) říkají, že pod Šumperkem jezdily nejmíň 4, a to až do poloviny 50. let, a měly to být tyto:
64.124 = 365.403
64.300 = 365.407
64.260 = 365.434
64.370 = 365.437
Dá se to nějak doložit?

Přes Pomezí (tj. na javornické lokálce) jsou 365.4 zdokumentovány s osobními vlaky na několika fotkách, ale co jiné tratě v regionu? Je možné, aby se občas objevily třeba ve Staráku (tj. Hanušovice - St. Město p. Sněžníkem), jak to uvádí šumperský muzejník dr. Zdeněk Gába v pamětní publikaci ke století dráhy pod Sněžníkem, nebo i jinde? Měly vůbec do Staráku přechodnost? Do Šumperka jezdily z Dolní Lipové na větší opravy, tj. musely se občas objevit i na ramzovské dráze, dá se předpokládat, že byla snaha, aby nejely naprázdno, stejně tak jistě ze Šumperka po opravách vyjížděly na zkušební jízdy, mohly se tak občas objevit aspoň na chvíli v pravidelném oběhu nějaké turnusové skupiny jiných hnacích vozidel? Jistě přicházejí v úvahu Kouty nebo Sobotín, přestavné jízdy na vlečku šumperské Benziny (dřívější WiFo) nebo z Hanušovic do jindřichovské papírny... Dolní Lipová měla jistě "pod palcem" i Cukmantl = Zlaté Hory, co víme o jejich provozu tam?

Těším se na vaše poznatky.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: 365.4 (ex BR64) pokrač.

Příspěvekod hank » čtv 26 čer, 2014 4:11 pm

Tak jsem nakonec fundovanou odpověď k dislokaci řady 365.4 dostal na k-reportu od odborníka z nejpovolanějších, od Zdeňka Hrdiny (nick zdepa) tady:

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... f=28/54456

Přece jen, 53 lokomotiv byla nakonec řada početnější než mikáda (43 ks) nebo 365.0 (40 ks), o jiných slavných čs. strojích nemluvě, a v takových výtopnách jako Šumperk nebo Trutnov byla v epochách IIIa a IIIb docela typická. Takže bychom jí zřejmě měli věnovat větší pozornost než jen jako nouzovému řešení zabydlení našich kolejišť parní trakcí vynucenému sortimentní politikou výrobců modelů.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: 365.4 (ex BR64) pokrač.

Příspěvekod mlha » čtv 26 čer, 2014 5:35 pm

Hanku díky za to,mašinu mám taky a teď už ji můžu přeznačit
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2489
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Cendam a 2 návštevníků