Stránka 1 z 2

Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 6:32 am
od radekkrupka
Areál bývalého depa kolejových vozidel Sokolov,

kam jsem se vypravil s foťákem a kde jsem se pokusil identifikovat všechny součásti provozu, ač jsem nikdy ve fungujícícm depu nebyl. Proto omluvte případné nepřesnosti a omyly. Řekl jsem si, že když už jsem to tam prolezl, byla by škoda se nepodělit. Přeci jen - podkladů pro depa tady zas tolik není. Návštěva areálu je trochu o strach - otevřené díry a šachty, zarostlé vegetací a k tomu všudypřítomné podezřelé živly. Ale zvědavost byla silnější než strach.

Někde jsem se dočetl, že depo bylo zrušeno v roce 1999. Za 12 let odvedl zub času pořádný kus práce. Tak tady bydlely Sergeje...

Obrázek

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 7:01 am
od milan ferdián
Pánové za tento počin vám píšu jedničku s hvězdičkou :!: :mrgreen:

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 7:11 am
od radekkrupka
Karamba, že mě nenapadlo podívat se na kontaminaci dřív!

Je celkem vidět, že většina budov je už v roce 1953 na svém místě. Jenom marně hledám zauhlování, zřejmě nebylo tam, kde jem myslel? Dále si lámu hlavu nad tím velkým objektem, který je dnes v místě pumpy - zhruba mezi oběma rotundami, u řeky. Je tam veliká střecha či co? Něco jako průjezdná remíza? Vede z toho ovšem jakýsi tunel nad řeku, nevím. Jestli to náhodou nebylo nějaké překládací zařízení na uhlí a zauhlování není nad tím? Což by celkem odpovídalo i tomu, že je tam dnes pískovací věž a jáma...

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 7:46 am
od Lubomír Dudek
Pokud by ses tam chtěl Radku ještě někdy o víkendu vydat,rád se přidám a s tvých vědomostí se i rád přiučím. :wink:

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 8:15 am
od milan ferdián
A nebylo náhodou zbrojení uhlím tam ,kde jsi Radku označil zbrojení naftou napravo :?:

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 8:38 am
od petrsimral
Perfektní počin, chválím Radka.
A pokusím se opravit některé nepřesnosti.

Do depa v Sokolově jsem na brigády chodil od roku 1983, od roku 1986 do roku 1998 jsem tam pracoval jako strojvedoucí. Tedy samotnou parní trakci jsem již nezažil.
A, B sedí.
C je prohlížecí jáma, popel na výjezdu z depa nemá co dělat.
D je popelová jáma, ten jeřáb tam nebyl, naopak kolej byla zapojena trojcestnou výhybkou do zhlaví u točny. Současný jeřáb a prostor u něj je pracoviště pro likvidaci vozidel, vzniklo tak odhadem 1994.
F pískovací věž a prohlížecí ochozy jsou zakresleny o kolej níž, než ve skutečnosti jsou.
G rotunda --> jedná se pravděpodobně o původní depo. Určitě jíž v osmdesátých letech sloužilo jako opravna nákladních vozů, točnu já tam již nepamatuji.
H zauhlování --> je špatně. Sokolovské depo bylo asi jediné v republice, kde se zbrojilo přímo ze šachty. To je ten prostor vedle nové správní budovy (její přístavbu jsem stavěl na brigádě v roce 1983) vpravo od lávky H a dolu od prostoru, který je mylně označen jako pískování F.
Podle pamětníků to prý fungovalo tak, že lokomotiva projela ze stanice po jedné ze dvou kolejí za depem, zastavila se na místě čerpací stanice, kde dostala nasypáno z násypky (uhlí šlo tunelem přímo z dolu Marie), přejela přes zhlaví na vlečce do Chemičky, doptala se na kolej 7 (to je ta, kde je označen prostor pro pískování), odpopelila a mohla na točnu. V prostoru vedle zbrojení vpravo byly uhelné figury taky, byl tam k tomu jeřáb Kirow, pro depa typický. Tím se prý zbrojilo uhlím ke konci parního provozu, kdy již plnící stanice uhlí byla plně využita pro nakládku uhlí do vozů, protože již byla v provozu nová trať Sokolov - Chodov a tudíž již nebylo v provozu nákladiště Marie na staré trati Sokolov - staré Nové Sedlo - Chodov (od 1980).
Nakládka uhlí do vozů za depem zanikla tak 1993, možná 1994. Později to asi již nebylo.

Prostor mylně označený jako H (zauhlování) se využíval jako prostor pro údržbu přípojných vozů pro trať Sokolov - Kraslice, říkalo se tomu "mycí" kolej, byl tam baráček pro uklízečku a vozmistra, aby si měli kam uložit vercajk.

S přáteslkým pozdravem Petr Šimral

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 9:04 am
od Houmr
Taky chválím po opravení chybek a upřesnění co napsal kolega petr, to nebude mít chybu. :P

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 1:17 pm
od radekkrupka
Uffff, no tak to jsem v řadě případů šlápl vedle :) No, svědomí mám čisté, vyčtěte něco z trosek :) Až se k tomu dostanu, zapracuju to a bude to. Díky za podněty!

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 3:14 pm
od petrsimral
Není potřeba se omlouvat. Ono pochopit systém depa není žádná sranda pro toho, kdo tam nedělal.

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2011 5:00 pm
od radekkrupka
petrsimral píše:C je prohlížecí jáma, popel na výjezdu z depa nemá co dělat.
Ještě jsem nad tím přemýšlel...Já jsem si právě myslel, že tady je vjezd. A tak nějak jsem vycházel z toho co jsem vyčetl - totiž, že parní loko při vstupu do depa nejdřív šla na popelovou jámu a doplnila vodu (vodní jeřáb taky bývá často u této jámy). Navíc jsem myslel, že ten portálový starý jeřáb sloužil k manipulaci s popelem... Proč by byla na výjezdu z depa prohlížecí jáma?

petrsimral píše:F pískovací věž a prohlížecí ochozy jsou zakresleny o kolej níž, než ve skutečnosti jsou.
To je pravda, to mi ujelo...

petrsimral píše:Sokolovské depo bylo asi jediné v republice, kde se zbrojilo přímo ze šachty. To je ten prostor vedle nové správní budovy (její přístavbu jsem stavěl na brigádě v roce 1983) vpravo od lávky H a dolu od prostoru, který je mylně označen jako pískování F.
No, když jsem si uvědomil, že v Sokolově je uhlí všude v zemi, napadla mě čistě teoreticky možnost, že by se uhlí bralo z místních zdrojů. Pak jsem si ale nebyl jistý, jestli do mašin lze použít hndědé uhlí...
A nevíš, co je tenhle zakrytý objekt? Napadlo mě, jestli to není pozůstatek toho tunelu na dopravu uhlí, ale vede to trochu vedle a možná z rotundy... A v tunelu se uhlí dopravovalo jak? Nějakou drážkou? Nebo snad dopravníkem, nebo šnekem?

petrsimral píše:Prostor mylně označený jako H (zauhlování) se využíval jako prostor pro údržbu přípojných vozů pro trať Sokolov - Kraslice, říkalo se tomu "mycí" kolej, byl tam baráček pro uklízečku a vozmistra, aby si měli kam uložit vercajk.
To je tohle?

A co ta vodárna?

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: stř 10 srp, 2011 10:07 am
od radekkrupka
Po "připomínkách" jsem opravil několik faktických omylů v galerii, opravil popisky podle nových poznatků a doplnil fotomapu z padesátých let.

Adresa galerie nezměněna https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... slideshow/

Obrázek

Obrázek

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: ned 27 lis, 2011 8:26 pm
od radekkrupka
Po prostudování polohového plánu depa z roku 1971 je leccos vidět:

Zauhlování (červeně) - uhelné skládky a třídírna s násypkou přímo napojená na šachtu podzemním tunelem.
Pískování (žlutě) - v plánu jinde než je v současnoti?
Vodárna (zeleně) - je to skutečně ona :)

Tím bych to asi považoval za uzavřené a jasné :)

Obrázek, kde jsou po nazoomování čitelné i popisky zde:
https://picasaweb.google.com/1118958080 ... 7009786514

Obrázek

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pon 28 lis, 2011 7:18 am
od Jeff Hopper
V září když jsem byl na severu tak jsem se taky dostal k depu v Sokolovně tak přidávám pár fotek -

http://jefftt.rajce.idnes.cz/zeleznice_ ... 0_3615.jpg

Jinak co jsem tak vysledoval tak depo půjde asi k zemi.

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: pon 28 lis, 2011 11:25 am
od radekkrupka
No tak to jsem to stihnul prolézt těsně před finále. Vidím, že už i točna je pryč...

Re: Bývalé DKV Sokolov

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2012 11:16 am
od radekkrupka
Minulý týden jsem jel kolem depa a co nevidím - pískovací věž fuč, lávka přes koleje fuč... jestli jde o akci ČD, nebo místní komunity nevím. Spíš asi to první...