Ahoj hanku,
staniční ZZ ve Snědavě by mělo odpovídat II. kategorii, tj. závislost návěstidel na výměnách, vyloučení kolizních vlakových cest a pokud se zadaří a budu šikovnej
tak i blokování výměn při obsazení zhlaví vozidly (aby nešlo podhodit pod vlakem) při postavení vlakové cesty (u posunových asi ne, pokud to osadím mechanikami). Vjezd na obsazenou kolej zůstane volný, jako to u II. kategorie většinou bývá (pokud nemá KO jako třeba v Ústí n. O.). Pokud to elektrické blokování vlakové cesty nevyjde, chci to upravit tak, aby nešlo postavit novou vlakovou cestu bez ručního zrušení té staré. Jako že napřed budu muset postavit návěstidlo zpátky na "Stůj" a pak teprve odemknout výměny (extra tlačítkem, fuj). Vím, že na elektromechanice tohle dělá vlak sám pomocí hradlových zarážek a izolovaných kolejnic, ale u analogu není zase tak jednoduché detekovat obsazení úseku. Ano, ono to jde, ale jen pro JEDOUCÍ vlak. Už jsem sehnal generátor střídavého proudu 20 kHz, který by měl umožnit tohle provést pro cokoli, co vodivě spojí obě kolejnice (třeba i prst přes koleje) i bez napájení úseku ss napětím, ale nevím, jak se to snese s pulsním zdrojem.
Návěstidla jsou myšlena skupinově pro oddělené "kolejové skupiny" 1-3 pro hlavní trať (hlavní/předjízdná kolej) a 2-4 pro lokálku. Pokud by mohlo dojít ke zmatení strojvedoucích (pravé zhlaví je "za rohem", protože střed stanice je v R900/90o oblouku), budou návěstidla u kolejí 1, 3 a 2-4. Viditelnost ještě vyzkouším, až budou moduly hotové, zatím je z odbočné stanice jen ten středový oblouk.
Hlavní trať by měla odpovídat rychlostně třeba trati 070 nebo 120 (tj. 70-80 km/h), lokálka pak 50 km/h, max. 60 km/h (pokud bude D3, bude 50, jinak 60 s jednoramenným vjezdem a rychlostníkem "40" do Landeka).
Jinak k tomu Bakovu. Pamatuju si, když tam probíhala "modernizace", jak osadili na Bělou/Turnov ta světelná návěstidla, ale výhybkáři v boudách na zhlaví zůstali a výměny byly dál na "ruční pohon" s klíči. Vjezdové návěstidlo možná ukazuje "rychlost 40 km/h a výstraha" za všech okolností.
To "šestisvětlo" (3-2-1 SSSR) na vjezdu od Ml. Boleslavi má, pokud si dobře pamatuju, třísvětlovou předvěst. To by ukazovalo, že tam to návěstidlo postavili ještě před rokem 1960 (aby návěstila "Pomalu") a vjezd měl mít dvě zelené pro "Průjezd odbočkou". Nejsem si jistý, ale Mladá Boleslav-Debř má nejspíš tu třísvětlovou předvěst taky. A návěstidla jsou původní konstrukce "SSSR" prvního typu s velkou transformátorovou skříní a širokými štíty.
Odjezdy na Turnov/Bělou nemají osazenou horní žlutou, neměla by tam smysl.