Stránka 2 z 2

Re: Lipenka

PříspěvekNapsal: úte 11 lis, 2014 11:19 am
od hank
Soudruzi v NDR :mrgreen: měli dokonce v jedné papírně spojovací úzkorozchodku mezi dvěma provozy, která vedla tunelem... prohrábnu archlív a zkusím k ní něco pohledat.

Jinak u nás byly úzkorozchodné systémy v papírnách v Olšanech u Šumperka (vnitrozávodní) a v Jindřichově (tam dokonce i kousek mimo závod, přes silnici na nádraží...), ale na Žimrovice (délka cca 5 km) a Větřní (ta byla dokonce elektrizovaná...) žádná jiná papírenská úzká neměla.

Re: Lipenka

PříspěvekNapsal: úte 11 lis, 2014 3:42 pm
od Ferda
Vratimovské papírny měly kdysi taky úzké koleje. Jen si nejsem jistý, zda tam byla i jiná než homo trakce a vrátky.
Každopádně se na malých klaničácích vozila "metrovaná a odkorněná" kulatina z přilehlého areálu, který byl přes ulici.
Kůra se pak pálila v kotelně. Řekl bych, že ta se převážela jednou za čas auty, ale jistý si taky nejsem.
Nejsem si jistý ani rozchodem, ale typuji, že to mohlo být maximálně 600 mm. Spíš asi ještě méně.

Re: Lipenka

PříspěvekNapsal: stř 12 lis, 2014 4:58 pm
od Vaclav86cz
V Okříškách to ale nebylo z blízkosti nádraží, ale spíše jako přeprava mezi výrobními podniky... Teda alespoň mě to tak přišlo při zkoumání okolí drážky

Re: Lipenka

PříspěvekNapsal: stř 12 lis, 2014 5:59 pm
od hank
Pokračování k Prudké je ve vedlejším vlákně pod názvem Papírenské vlečky. :!: