Stránka 4 z 5

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 11:58 am
od Lubomír
http://kubickaparabola.wz.cz/hevlin/pro ... ACE_TT.jpg
Snažím se stavět co nejrealističtěji dle II. epochy, ve většině případů jsem však donucen dělat kompromisy. Zřejmě budu muset i v případě tohoto mostu, který se vyskytuje v mém modelovaném výseku dvakrát. Děkuji za ochotu.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 3:00 pm
od kecu.p
Pokud II. epocha, tak s největší pravděpodobností v tomto místě byl kamenný podjezd či propustek. Ocelové mosty těchto menších rozměrů byli zpravidla osazovány při zvětšování nápravového tlaku nebo při nutné GO původního mostu. Zpravidla od 50.tých let.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 4:16 pm
od Lubomír
Kecu.p:
Rád bych Ti věřil, ale nejde to. V meziválečné době měly železné mosty na dráze velmi velké uplatnění. Kamenné mosty jsou při požadavku malé konstrukční výšky nepoužitelné a tak právě plechové nosníky byly u podjezdů velmi časté řešení. Velké železné mosty se stavěli již ve zlaté éře budování železnic. Viz 70. léta 19. st., kdy byl dokončen např. Ivančický viadukt. V té době byly konstrukce oc. mostů většinou příhradové, dimenzované z větší části citem. Plnostěnné nosníky tak časté nebyly, našli uplatnění právě u mostů malých rozpětí, viz. můj podjezd, jelikož v té tobě nebyly tolik známé teorie štíhlých stěn (u vysokého I profilu). Toť trocha historie...

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 9:13 pm
od hank
Tak Hevlín... to mě taky mohlo napadnout, tvoje webovky znám a stavbu modulů tam sleduju.

No ale pochybuju, že jestli tam není původní konstrukce z roku 1870 a něco, že by ji měnili až za 1. republiky nebo dokonce ještě později. Tehdy už význam té trati hluboce upadl. To spíš ještě za císaře pána. Možná po zestátnění StEGu. Takhle starých konstrukcí (ba i starších...) by se u SŽDC ještě našlo bohatě dost. A jestli tedy modeluješ II. epochu, klidně ji tam můžeš nechat, jak je.

Ale samozřejmě se mohu mýlit.

pf 2013
hank

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: sob 05 led, 2013 8:47 am
od dfrolek
Zde ocelový most z roku 1932, nedokončená trať Vizovice- Vsetín.
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?page=1&id=3900&#next

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: úte 21 kvě, 2013 7:15 pm
od TomBart
jedna úprava: Kibri 39702
PS: nikdy bych nevěřil, že ty plastový stavenice jsou tak odfláknutý

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: čtv 30 kvě, 2013 7:23 am
od Max
Koukám, že mostů tady je hodně, ale furt jen samé železo a kámen. Ještě v polovině dvacátých let byly i na naší nejstarší trati mosty dřevěné, tak jako na mnoha mladších. Postupně se pak nahrazovaly jinými.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: čtv 30 kvě, 2013 5:09 pm
od juroH0
Pekné, nemáš aj bočný výkres toho dreveného mosta?

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 11:33 pm
od greenery
.... jak tak hledám na webu inspiraci, narazil jsem na toto:
mosty.jpg

myslel jsem, že takové "prostorové" kreace jsou doma na kolejištích typu vlakodrom, a ejhle, ono je možné vše.
Ví někdo, kde to je?

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 5:43 am
od kecu.p

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 6:10 am
od vmucha
Podobné "soumostí" je v Ústí nad Labem, kde dokonce jedna trať vede do tunelu. Spojka ze západního nádraží směr trať 090 a nadjíždí ji trať na Střekov.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 8:05 am
od greenery
díky, docela by mě zajímal vývoj místa, jak to vzniklo .....

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 8:31 am
od greenery
vmucha píše:Podobné "soumostí" je v Ústí nad Labem, kde dokonce jedna trať vede do tunelu. Spojka ze západního nádraží směr trať 090 a nadjíždí ji trať na Střekov.


koukal jsem na to, je to trochu jiná situace. Mostů dost, ale není tam most nad mostem, resp. most prostrčený pod jiným mostem, což mě zaujalo.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pát 23 led, 2015 2:41 pm
od Michal Šuhajda
greenery píše:díky, docela by mě zajímal vývoj místa, jak to vzniklo .....

Kupodivu napřed vznikla ta horní tra (jaroměř - Trutnov - 1868 Královec a Prusko). Pro provoz byla otevřena 1.5.1859 společností (SNDVB) Jiho-severoněmecké spojovací dráhy. Tato trať byla stavěna jako hlavní. Kdy se stavitelé snažili minimalizovat sklony a vést trať v obloucích s relativně velkými poloměry.
Teprve cca po 50 letech v září 1908 byla otevřena dolní trať (místní trať Trutnov - Teplice n/M.). Jako lokálka daleko více kopíruje terén kvůli snížení stavebních nákladů i za cenu zvýšení trakční náročnosti trati. Proto klesá do údolí a dále kopíruje tok Petříkovického potoka.
I z mapy je vidět rozdíl ve směrovém trasování, kdy Teplická trať se vede údolím, kde jeden oblouk s celkem malým poloměrem střídá druhý.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pát 08 pro, 2017 5:44 pm
od Lollin
Petr Berka píše:Milane, tak se domluvíme, já v H0, dfrolek v TT a Ty v N... když už se budu dělat s leptama... :wink:


Hezký předvánoční večer, mám dotaz k modelu mostu Strachovice. Bylo by možné získat také nějakou tu stavebnici v měřítku N? Nebo alespoň podklady pro tvorbu
vorbu