Stránka 3 z 5

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 16 led, 2012 10:38 am
od dfrolek
prosím smazat

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 16 led, 2012 3:54 pm
od Petr Berka
Strachovice:
Délka ocel. konstrukce je 55m, světlost kam. oblouků je 12m. Výška mostu nad potokem je 26m. První kamenný oblouk (od Rakovníka) je v oblouku, poloměr ale nevím, na druhé straně je v přímé. Fotky dám večer na rajče a hodím sem odkaz, mám i detaily, fotil jsem ho v létě po rekonstrukci, se stativem na max. přiblížení. Nad leptem přemýšlím také, ale v H0.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 16 led, 2012 9:04 pm
od Petr Berka
Fotogalerie mostu je zde:
http://petrberka.rajce.net/Strachovice

Jinak mám ho rozplánovaný na 3 segmenty, tvořící dohromady modul s normovaným čelem.
Obrázek

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: úte 17 led, 2012 1:10 pm
od milan ferdián
Krásný N-kový modul... :wink:

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: úte 17 led, 2012 2:06 pm
od Petr Berka
Milane, tak se domluvíme, já v H0, dfrolek v TT a Ty v N... když už se budu dělat s leptama... :wink:

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: úte 17 led, 2012 2:45 pm
od milan ferdián
Petr Berka píše:Milane, tak se domluvíme, já v H0, dfrolek v TT a Ty v N... když už se budu dělat s leptama... :wink:


Já jsem pro.Mám jeden volný modul,otázkou jak bude dlouhý samotný most + kamenné předmostí+svahy,protože celé se to musí vlézt do 800mm na délku :mrgreen: Matematicky mi to vychází.1200*0,544= 652mm na každou stranu po 74mm.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: úte 17 led, 2012 4:17 pm
od dfrolek
prosím smazat

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: sob 29 pro, 2012 9:16 pm
od Lubomír
Přátelé, prosím Vás, sháním historické výkresy mostu malého rozpětí cca 5m +-25 cm. Jedná se o plechové nosníky s přímým uložením koleje. Dříve velmi časté využití jako nadjezdy polních cest. Po druhé světové válce nahraceny nevzhlednými deskovýmí betonovými šílenostmi. Děkuji za jakékoliv info.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: sob 29 pro, 2012 11:04 pm
od hank
Lubomír: Nestačilo by ti tohle?

http://www.kzm-praha.cz/rady/stavby/ocmost1.zip

zdraví
hank

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2012 12:39 pm
od Lubomír
Díky,
ale potřeboval bych trochu jiný most. Má jen dva plnostěnné nosníky tvaru I. Bez mostovky. Mohu si podobný nafotit a oměřit, je za žst. Kralice směrem na Třebíč. Ovšem vždy je lepší pokusit se sehnat výkres. Napadlo mě, že jsou zde nějací mostaři, pro které takové výkresy není problém sehnat.
L

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2012 9:36 pm
od hank
Lubomír: Já jsem si zatím myslel, že každý most má mostovku... Podélníky (tj. i ty íčkové profily) jsou z definice součástí mostovky.

Pomůže ti, když ti napíšu, že ty podélníky jsou od sebe ve vzdálenosti 1,8 m? A že do cca 6 m délky (to je tvůj případ) nemusí nutně být ani příčníky ani zavětrování? A že výška toho íčka bude při této délce 30 cm? (Viz ČSN 42 5551.) Mostnice (= pražce položené přímo na ta íčka bez štěrkového lože) jsou dlouhé a široké jako normální pražce (2600x240-260 mm), ale na rozdíl od normálních pražců mají cca čtvercový průřez, tj. jsou vysoké taky cca těch 240 - 260 mm. Vzdálenost mostnic podle zatížení, řekněme 500 - 800 mm. (Dnes spíš míň - kterou epochu modeluješ?)

zdraví
hank

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: ned 30 pro, 2012 10:39 pm
od radekkrupka
Pojem mostovka bývá vnímán různě. Po odborné stránce se ale rozlišuje mostovka (je to jakoby to, co tvoří užitnou plochu mostu - kolejnice, mostnice, revizní/služební chodníky, ...) a nosná konstrukce (to jsou ony Ička). Lubomír měl zřejmě na mysli to, že mostnice jsou uložené přímo na nosné konstrukci z podélných Iček.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 6:25 am
od kecu.p
Mostovka je vždy konstrukce mostu. Nejedná se o podlážky, kolejnice ani mostnice. Vždy se jedná o konstrukci mostu. Na mostovce můžou (zpravidla 75%) být mostnice, což jsou jak už bylo řečeno pražce položené na konstrukci mostovky. Některé mostovky jsou již montované bez potřeby mostnic, svršek bývá namontován přímo na mostovce.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 10:29 am
od Lubomír
No, zkrátka jde o dva nosníky profilu I vysoké 500 mm s osovou vzdáleností 1800 mm. Tyto dva nosníky jsou propojeny příčně v třetinách délky U profily a uhlopříčně L profily. Mimo to z vnější strany jsou připevněny konzoly na které se přichytí dřevěné podlahy mostu a na koncích těch konzol zábradlí. Na nosnících jsou rovnou položeny mostnice čtvercového průřezu. Tak toť technický popis. Teď bych potřeboval původní výkres, abych posoudil, jestli ten most vypadal jako původní úplně stejně.
Děkuji, že se snažíte mi pomoci.

Re: Železniční mosty

PříspěvekNapsal: pon 31 pro, 2012 11:34 am
od hank
Lubomír: Je to tajné, která je to trať? Já bych tipoval, že konstrukce už není původní a že se tam při zvyšování únosnosti trati měnila za silnější. Ale mohu se mýlit. Provedení (příčné ztužení, zavětrování) se mi zdá běžné, i když pro danou délku 6 m možná předimenzované stejně jako výška podélníku, ale to záleží na povolené hmotnosti na nápravu a dynamickém namáhání.

Samozřejmě máš pravdu, že mostař od SŽDC by to věděl nejlépe. Já jsem jen mírně poučený laik.

zdraví
hank