Železniční mosty

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Lubomír » pon 31 pro, 2012 11:58 am

http://kubickaparabola.wz.cz/hevlin/pro ... ACE_TT.jpg
Snažím se stavět co nejrealističtěji dle II. epochy, ve většině případů jsem však donucen dělat kompromisy. Zřejmě budu muset i v případě tohoto mostu, který se vyskytuje v mém modelovaném výseku dvakrát. Děkuji za ochotu.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod kecu.p » pon 31 pro, 2012 3:00 pm

Pokud II. epocha, tak s největší pravděpodobností v tomto místě byl kamenný podjezd či propustek. Ocelové mosty těchto menších rozměrů byli zpravidla osazovány při zvětšování nápravového tlaku nebo při nutné GO původního mostu. Zpravidla od 50.tých let.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Lubomír » pon 31 pro, 2012 4:16 pm

Kecu.p:
Rád bych Ti věřil, ale nejde to. V meziválečné době měly železné mosty na dráze velmi velké uplatnění. Kamenné mosty jsou při požadavku malé konstrukční výšky nepoužitelné a tak právě plechové nosníky byly u podjezdů velmi časté řešení. Velké železné mosty se stavěli již ve zlaté éře budování železnic. Viz 70. léta 19. st., kdy byl dokončen např. Ivančický viadukt. V té době byly konstrukce oc. mostů většinou příhradové, dimenzované z větší části citem. Plnostěnné nosníky tak časté nebyly, našli uplatnění právě u mostů malých rozpětí, viz. můj podjezd, jelikož v té tobě nebyly tolik známé teorie štíhlých stěn (u vysokého I profilu). Toť trocha historie...
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod hank » pon 31 pro, 2012 9:13 pm

Tak Hevlín... to mě taky mohlo napadnout, tvoje webovky znám a stavbu modulů tam sleduju.

No ale pochybuju, že jestli tam není původní konstrukce z roku 1870 a něco, že by ji měnili až za 1. republiky nebo dokonce ještě později. Tehdy už význam té trati hluboce upadl. To spíš ještě za císaře pána. Možná po zestátnění StEGu. Takhle starých konstrukcí (ba i starších...) by se u SŽDC ještě našlo bohatě dost. A jestli tedy modeluješ II. epochu, klidně ji tam můžeš nechat, jak je.

Ale samozřejmě se mohu mýlit.

pf 2013
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod dfrolek » sob 05 led, 2013 8:47 am

Zde ocelový most z roku 1932, nedokončená trať Vizovice- Vsetín.
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?page=1&id=3900&#next
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Železniční mosty

Příspěvekod TomBart » úte 21 kvě, 2013 7:15 pm

jedna úprava: Kibri 39702
PS: nikdy bych nevěřil, že ty plastový stavenice jsou tak odfláknutý
Přílohy
P5211935.JPG
P5211933.JPG
P5211931.JPG
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Max » čtv 30 kvě, 2013 7:23 am

Koukám, že mostů tady je hodně, ale furt jen samé železo a kámen. Ještě v polovině dvacátých let byly i na naší nejstarší trati mosty dřevěné, tak jako na mnoha mladších. Postupně se pak nahrazovaly jinými.
Přílohy
most_2++.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod juroH0 » čtv 30 kvě, 2013 5:09 pm

Pekné, nemáš aj bočný výkres toho dreveného mosta?
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Železniční mosty

Příspěvekod greenery » stř 14 led, 2015 11:33 pm

.... jak tak hledám na webu inspiraci, narazil jsem na toto:
mosty.jpg

myslel jsem, že takové "prostorové" kreace jsou doma na kolejištích typu vlakodrom, a ejhle, ono je možné vše.
Ví někdo, kde to je?
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod kecu.p » čtv 15 led, 2015 5:43 am

H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Železniční mosty

Příspěvekod vmucha » čtv 15 led, 2015 6:10 am

Podobné "soumostí" je v Ústí nad Labem, kde dokonce jedna trať vede do tunelu. Spojka ze západního nádraží směr trať 090 a nadjíždí ji trať na Střekov.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Železniční mosty

Příspěvekod greenery » čtv 15 led, 2015 8:05 am

díky, docela by mě zajímal vývoj místa, jak to vzniklo .....
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod greenery » čtv 15 led, 2015 8:31 am

vmucha píše:Podobné "soumostí" je v Ústí nad Labem, kde dokonce jedna trať vede do tunelu. Spojka ze západního nádraží směr trať 090 a nadjíždí ji trať na Střekov.


koukal jsem na to, je to trochu jiná situace. Mostů dost, ale není tam most nad mostem, resp. most prostrčený pod jiným mostem, což mě zaujalo.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 23 led, 2015 2:41 pm

greenery píše:díky, docela by mě zajímal vývoj místa, jak to vzniklo .....

Kupodivu napřed vznikla ta horní tra (jaroměř - Trutnov - 1868 Královec a Prusko). Pro provoz byla otevřena 1.5.1859 společností (SNDVB) Jiho-severoněmecké spojovací dráhy. Tato trať byla stavěna jako hlavní. Kdy se stavitelé snažili minimalizovat sklony a vést trať v obloucích s relativně velkými poloměry.
Teprve cca po 50 letech v září 1908 byla otevřena dolní trať (místní trať Trutnov - Teplice n/M.). Jako lokálka daleko více kopíruje terén kvůli snížení stavebních nákladů i za cenu zvýšení trakční náročnosti trati. Proto klesá do údolí a dále kopíruje tok Petříkovického potoka.
I z mapy je vidět rozdíl ve směrovém trasování, kdy Teplická trať se vede údolím, kde jeden oblouk s celkem malým poloměrem střídá druhý.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Lollin » pát 08 pro, 2017 5:44 pm

Petr Berka píše:Milane, tak se domluvíme, já v H0, dfrolek v TT a Ty v N... když už se budu dělat s leptama... :wink:


Hezký předvánoční večer, mám dotaz k modelu mostu Strachovice. Bylo by možné získat také nějakou tu stavebnici v měřítku N? Nebo alespoň podklady pro tvorbu
vorbu
Lollin
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 01 zář, 2017 11:39 am

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků