Železniční mosty

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Železniční mosty

Příspěvekod dfrolek » pon 16 led, 2012 10:38 am

prosím smazat
Naposledy upravil dfrolek dne čtv 22 bře, 2012 11:52 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Petr Berka » pon 16 led, 2012 3:54 pm

Strachovice:
Délka ocel. konstrukce je 55m, světlost kam. oblouků je 12m. Výška mostu nad potokem je 26m. První kamenný oblouk (od Rakovníka) je v oblouku, poloměr ale nevím, na druhé straně je v přímé. Fotky dám večer na rajče a hodím sem odkaz, mám i detaily, fotil jsem ho v létě po rekonstrukci, se stativem na max. přiblížení. Nad leptem přemýšlím také, ale v H0.
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Petr Berka » pon 16 led, 2012 9:04 pm

Fotogalerie mostu je zde:
http://petrberka.rajce.net/Strachovice

Jinak mám ho rozplánovaný na 3 segmenty, tvořící dohromady modul s normovaným čelem.
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: Železniční mosty

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 led, 2012 1:10 pm

Krásný N-kový modul... :wink:
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9419
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Petr Berka » úte 17 led, 2012 2:06 pm

Milane, tak se domluvíme, já v H0, dfrolek v TT a Ty v N... když už se budu dělat s leptama... :wink:
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Re: Železniční mosty

Příspěvekod milan ferdián » úte 17 led, 2012 2:45 pm

Petr Berka píše:Milane, tak se domluvíme, já v H0, dfrolek v TT a Ty v N... když už se budu dělat s leptama... :wink:


Já jsem pro.Mám jeden volný modul,otázkou jak bude dlouhý samotný most + kamenné předmostí+svahy,protože celé se to musí vlézt do 800mm na délku :mrgreen: Matematicky mi to vychází.1200*0,544= 652mm na každou stranu po 74mm.
edice "Plánky kolejišť"
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 9419
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod dfrolek » úte 17 led, 2012 4:17 pm

prosím smazat
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Lubomír » sob 29 pro, 2012 9:16 pm

Přátelé, prosím Vás, sháním historické výkresy mostu malého rozpětí cca 5m +-25 cm. Jedná se o plechové nosníky s přímým uložením koleje. Dříve velmi časté využití jako nadjezdy polních cest. Po druhé světové válce nahraceny nevzhlednými deskovýmí betonovými šílenostmi. Děkuji za jakékoliv info.
Lubomír
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod hank » sob 29 pro, 2012 11:04 pm

Lubomír: Nestačilo by ti tohle?

http://www.kzm-praha.cz/rady/stavby/ocmost1.zip

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2408
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Lubomír » ned 30 pro, 2012 12:39 pm

Díky,
ale potřeboval bych trochu jiný most. Má jen dva plnostěnné nosníky tvaru I. Bez mostovky. Mohu si podobný nafotit a oměřit, je za žst. Kralice směrem na Třebíč. Ovšem vždy je lepší pokusit se sehnat výkres. Napadlo mě, že jsou zde nějací mostaři, pro které takové výkresy není problém sehnat.
L
Lubomír
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod hank » ned 30 pro, 2012 9:36 pm

Lubomír: Já jsem si zatím myslel, že každý most má mostovku... Podélníky (tj. i ty íčkové profily) jsou z definice součástí mostovky.

Pomůže ti, když ti napíšu, že ty podélníky jsou od sebe ve vzdálenosti 1,8 m? A že do cca 6 m délky (to je tvůj případ) nemusí nutně být ani příčníky ani zavětrování? A že výška toho íčka bude při této délce 30 cm? (Viz ČSN 42 5551.) Mostnice (= pražce položené přímo na ta íčka bez štěrkového lože) jsou dlouhé a široké jako normální pražce (2600x240-260 mm), ale na rozdíl od normálních pražců mají cca čtvercový průřez, tj. jsou vysoké taky cca těch 240 - 260 mm. Vzdálenost mostnic podle zatížení, řekněme 500 - 800 mm. (Dnes spíš míň - kterou epochu modeluješ?)

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2408
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod radekkrupka » ned 30 pro, 2012 10:39 pm

Pojem mostovka bývá vnímán různě. Po odborné stránce se ale rozlišuje mostovka (je to jakoby to, co tvoří užitnou plochu mostu - kolejnice, mostnice, revizní/služební chodníky, ...) a nosná konstrukce (to jsou ony Ička). Lubomír měl zřejmě na mysli to, že mostnice jsou uložené přímo na nosné konstrukci z podélných Iček.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1911
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Železniční mosty

Příspěvekod kecu.p » pon 31 pro, 2012 6:25 am

Mostovka je vždy konstrukce mostu. Nejedná se o podlážky, kolejnice ani mostnice. Vždy se jedná o konstrukci mostu. Na mostovce můžou (zpravidla 75%) být mostnice, což jsou jak už bylo řečeno pražce položené na konstrukci mostovky. Některé mostovky jsou již montované bez potřeby mostnic, svršek bývá namontován přímo na mostovce.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 603
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Železniční mosty

Příspěvekod Lubomír » pon 31 pro, 2012 10:29 am

No, zkrátka jde o dva nosníky profilu I vysoké 500 mm s osovou vzdáleností 1800 mm. Tyto dva nosníky jsou propojeny příčně v třetinách délky U profily a uhlopříčně L profily. Mimo to z vnější strany jsou připevněny konzoly na které se přichytí dřevěné podlahy mostu a na koncích těch konzol zábradlí. Na nosnících jsou rovnou položeny mostnice čtvercového průřezu. Tak toť technický popis. Teď bych potřeboval původní výkres, abych posoudil, jestli ten most vypadal jako původní úplně stejně.
Děkuji, že se snažíte mi pomoci.
Lubomír
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: Železniční mosty

Příspěvekod hank » pon 31 pro, 2012 11:34 am

Lubomír: Je to tajné, která je to trať? Já bych tipoval, že konstrukce už není původní a že se tam při zvyšování únosnosti trati měnila za silnější. Ale mohu se mýlit. Provedení (příčné ztužení, zavětrování) se mi zdá běžné, i když pro danou délku 6 m možná předimenzované stejně jako výška podélníku, ale to záleží na povolené hmotnosti na nápravu a dynamickém namáhání.

Samozřejmě máš pravdu, že mostař od SŽDC by to věděl nejlépe. Já jsem jen mírně poučený laik.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2408
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník