Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod lajblt » pát 10 čer, 2011 5:34 pm

Rychlosti pro 100 km/h v seriálu jsou - ve III. části i v části "Rychlostní navěstní soustava". Nejsem si úplně jistý zavedením návěstí pro 50 km/h (jestli to bylo v roce 2002). Návěsti pro rychlosti vyšší než 100 km/h jsou od roku 2008 (dodatek IV k D1).
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod BohousP » pát 10 čer, 2011 8:57 pm

Vynikající web, díky za množství zajímavých faktů. Nenašel jsem na něm nic o zavedení přejezdníků (čl.1017-1019 D1 ČD). Mám předpis D1 z roku 1960, tam ještě nejsou, ale v polovině 80tých let se již používaly (http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?page=2&id=2756). Nemáte nějaké informace?
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod lajblt » sob 11 čer, 2011 8:27 am

Děkuju, pochvala potěší. :-) I kpřejezdníkům se snad dostanu, teď dávám dohromady materiál pro traťové značky (rychlostníky, pískáčky apod.).
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod Max » čtv 30 čer, 2011 3:51 pm

Dnes rozdávali ve školách vysvědčení. Možná tam má někdo i tohle ?
Přílohy
P1550914.JPG
P1550914.JPG (146.1 KiB) Zobrazeno 6258 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod lajblt » pát 01 črc, 2011 11:33 am

Kdepak to roste? To je 6 světel+ 4pruhy?
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod JBr » pát 01 črc, 2011 11:38 am

Tipuju, ze 6 svetel to nebude, spis tam bude jedna pozice vynechana, aby se neslevaly dolni zluta s bilou kvuli opakovacce/nedostatecne brzdne vzdalenosti.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod lajblt » pát 01 črc, 2011 11:06 pm

Pokud je nedostatečná zábrzdná vzdálenost, používá se vedlejší pořadí světel - ž-z-b-č-ž, aby nikdy nesvítila dvě těsně pod sebou. Spíš bych to viděl na tuhle kombinaci + 6 světlo se 2 svislými pruhy (zkrácená ZV) + 4 rychlostní pruhy dole.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod JBr » sob 02 črc, 2011 8:09 am

Kdyby Max u fotek psal kde jsou foceny, tak by se to dalo snadno dohledat.

Jinak to s tim vedlejsim poradim svetel je samozrejme pravda, ale prazdne pozice se bezne pouzivaji. Napr. Olomouc je plna cestaku se 6 pozicemi s normalnim poradim svetel, kde je ale spodni zluta od bile oddelena prave prazdnou pozici. Popravde v beznem provozu me nenapada duvod, proc by melo mit normalni navestidlo obsazenych svetly vsech 6 pozic - pokud by tedy zaroven neslouzilo jako spadovistni, tj. byly by potreba 2 bile najednou (coz je pripad taktez olomouckych cestaku Sc 203, 205, 207 a 209). Tam jsou ale nutne doplnky ve forme patricnych indikatoru.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod Max » sob 02 črc, 2011 10:53 am

JBr píše:Kdyby Max u fotek psal kde jsou foceny, tak by se to dalo snadno dohledat.

na okraji hlavního štatlu....foto minulý týden.
Kósek doleva je ten veliké barák, co se tam ztrácijó miliardy, takže pak nésou na výplatu výher.....
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod BohousP » sob 02 črc, 2011 4:49 pm

JBr píše:Kdyby Max u fotek psal kde jsou foceny, tak by se to dalo snadno dohledat.

Jinak to s tim vedlejsim poradim svetel je samozrejme pravda, ale prazdne pozice se bezne pouzivaji. Napr. Olomouc je plna cestaku se 6 pozicemi s normalnim poradim svetel, kde je ale spodni zluta od bile oddelena prave prazdnou pozici. Popravde v beznem provozu me nenapada duvod, proc by melo mit normalni navestidlo obsazenych svetly vsech 6 pozic - pokud by tedy zaroven neslouzilo jako spadovistni, tj. byly by potreba 2 bile najednou (coz je pripad taktez olomouckych cestaku Sc 203, 205, 207 a 209). Tam jsou ale nutne doplnky ve forme patricnych indikatoru.


To "slepé" světlo na druhé pozici zespodu - mezi bílou a dolní žlutou - to nebude. Na mém webu (http://foto.masinky.info/ ) mám fotografii návěstidel na Novém dopravním spojení v Praze - tedy "kósek doleva od tého veliké barák". Podíval jsem se na ni detailněji a navíc našel originál v lepším rozlišení a na třetím návěstidle zleva je jasně vidět dvě svítící žluté a to na pozicích 1 a 5 !!! (počítáno shora). Co je na šesté pozici, je pro mne záhadou. Na svislé pruhy to také nevypadá.
Přílohy
NDS.jpg
Zvětšený výřez fotografie návěstidel na NDS v Praze
NDS.jpg (59.23 KiB) Zobrazeno 6101 krát
Naposledy upravil BohousP dne sob 09 črc, 2011 9:10 am, celkově upraveno 1
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2931
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod JBr » sob 02 črc, 2011 5:11 pm

BohousP píše:Co je na šesté pozici, je pro mne záhadou. Na svislé pruhy to také nevypadá.


Ciste teoreticky by tam mohla byt prazdna pozice, aby byly pruhy dostatecne oddelene od spodni zlute. Je to tak treba v Koline.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod maayaa » ned 03 črc, 2011 10:07 pm

No a co indikátor,ten by to být nemoh?zkrácená zábrzdná vzdálenost,například.Neplatné návěstidlo,nebo něco pro posun to počítám nebude
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod lajblt » stř 06 črc, 2011 7:39 pm

V Praze-Holešovicích jsou i sedmisvětlová cestová návěstidla (teda aspoň je tam pamatuju už krátce od zprovoznění stanice v roce 1984). To by ukazovalo na tu zkrácenou zábrzdnou vzdálenost - úplně nahoře jeden bílý svislý pruh a úplně dole dva bílé svislé pruhy, pod nimi vodorovný zelený a žlutý pruh.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Vývoj návěstidel ČSD (1918-1989)

Příspěvekod kecu.p » pát 08 črc, 2011 6:36 pm

Zhora: žlutá,zelená, červená, bílá, žlutá, nic :!: , 4x pruhy - vždy žlutý a zelený + plech 5


prázdné místo je z toho důvodu aby se nesloučilo v dálce dolní žluté světlo a žlutý pruh, případně zelený pruh

U nově aktivovaných zab.zař se indikátorové návěsti "zkrácená vzdálenost" nezřizují. Nahrazeno návěstí Opakovaná XXX a XXX


Jinak podle jistých technických norem je možno návěstit rychlost do odbočky 70, 90 a 110 - na návěstidle, od kterého by platilo toto rychlostní omezení, bude indikátor obdobný jako světelná 5, tedy místo pětky tam bude 7, 9, 11, s tím že by se využilo předvěštění nejbližší nižší rychlosti:

rychlost 50 km/h -> očekávej rychlost 40 km/h
rychlost 70 km/h -> očekávej rychlost 60 km/h
rychlost 90 km/h -> očekávej rychlost 80 km/h
rychlost 110 km/h -> očekávej rychlost 100 km/h
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků