Stránka 18 z 21
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 30 led, 2018 8:58 am
od radeksindy
Je otázka, jestli ten seznam představuje konečnou verzi. Třeba vozy De 16525 a 16526 lokálce nakonec nepatřily.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 30 led, 2018 1:20 pm
od OndraFíra
hank píše:Devětapadesátky byly před r. 1914 i v Čerčanech, ale zase především pro hlavní trať, i když samozřejmě nelze vyloučit, že se občas mohly objevit na obou větvích Pacifiku, tj. do Vraného i Ledečka.
Ano existují i fotky těchto lokomotiv na lokálce do Ledečka, či přímo v Čerčanech. V roce 1918 měly být i ve Vršovicích (8 strojů), odkud taky případně mohly být nasazeny na lokálce do Vraného a Dobříše/Čerčan.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 30 led, 2018 1:27 pm
od OndraFíra
radeksindy píše:Je otázka, jestli ten seznam představuje konečnou verzi. Třeba vozy De 16525 a 16526 lokálce nakonec nepatřily.
To já jako laik neumím posoudit. Nicméně žádný jiný novější seznam už v archivu není. A tento se jmenuje Státní kolaudace lokální dráhy Modřany-Čerčany. A pokud mi to dobře překládá google, tak by mělo jít o seznam existujících vozů, drezín a vozíků. Z laického hlediska mi přijde, že když se něco kolauduje, tak je to něco co už existuje - skutečný stav. Uvnitř jsou krom čísel vozů i detailní informace o nich, například že vozy BCi vyrobené v Grazu váží 11,57 tun, zatímco stejné vozy BCi vyrobené v Simmeringu váží 11,55 tun, atd. Mám to nafocené, tak ti to můžu poslat do zprávy pokud chceš.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 30 led, 2018 3:41 pm
od hank
OndraFíra píše:Mám to nafocené, tak ti to můžu poslat do zprávy pokud chceš.
Mě by ta kopie prosím taky zajímala.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 30 led, 2018 4:30 pm
od radeksindy
Jasně, přeloženo je to správně, ale skutečně to znamená "existující vozy", tedy ty, které byly používány na dráze v okamžiku kolaudace a nemusely to být nutně vozy v majetku dráhy. To je docela nezmapovaná oblast, protože si dráhy mezi sebou občas vozy prodávaly, půjčovaly nebo vyměňovaly. Některé dráhy vlastní vozy vůbec neměly a vozy si půjčovaly. Buď částečně nebo všechny.
Pošli mi to prosím, sice osudy vozů znám, ale třeba mě tam něco překvapí.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 30 led, 2018 5:39 pm
od Bw_Ig
No pokud by to chtělo najít skutečné seznamy vozů v "majetku" dané místní dráhy, to už je skutečně velké bádání. Prvně by to chtělo písemnosti Akciové společnosti místní dráhy a najít si knihy finanční, nákupy a prodeje, tak se občas psaly i finance na pronájmy vozů. Jelkož tato místní dráha spala pod Králoství české a její zemský výbor, další písemnosti jsou v ZV-ŽO, kde budou zcela rozhodně roční vyhodnocení závěrečného provozního účtu za daný rok. A tam... už se psalo a komentovalo, a počítalo, každý den nájemu, pronájmu, půjčení, atd, všeho a dost podrobně rozepsáno, čísla vozů, půjčených odkud - kam, atd.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 30 led, 2018 7:05 pm
od radeksindy
Majetek není problém. V tuto chvíli eviduji 2738 vozů u 67 lokálek na území dnešní ČR.
Menší problém je v prodejích, ty se procházením kartonů ZV, GI nebo případně EM najít celkem dají. Dlouhodobé výměny nebo zápůjčky osobních vozů se dají celkem podchytit, ale nákladní vozy už jsou málokdy k dohledání. A to mohl být klidně na druhém konci monarchie.
Problém je v kratších zapůjčkách, protože ne vždy je uvedeno co se přesně zapůjčilo. Velice často to bylo tak, že pokud vůz musel do dílen, přijel jiný. Ale z papírů to je vidět málokdy. Klidně mohly být dva služební vozy zapůjčeny na trať do Dobříše a Čerčean po celou dobu existence, ale pražské ředitelství je přistavovalo podle potřeby. Třeba právě dva výše uvedené vozy De postupně opustili pražské ředitelství a jeden skončil v Haliči, druhý v Rakousku. U nákladních vozů to už bývá zcela výjimečné, tam poznám dlouhodobou zápůjčku jen podle změny dílen.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
sob 10 úno, 2018 1:41 pm
od pechatmartin
Zdravím, scháním jakékoliv artefakty - plány kkStB, normálie, fotky budov 2/H a interiéru těchto budov nebo podobných, vodárny 23/H, záchodků 19/H a skladiště 24/H, a jakékoliv další vybavení nádraží kkStB. Kdyby někdo něco měl, ozvěte se prosím. Díky moc
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
ned 06 led, 2019 5:50 pm
od Michael Hille
Přátelé historie,hledám normálie podle které se stavěly remízy a výtopny podle ZvKČ???? Zajimá mě především výtopna Mikulášovice a remíza v Panském. Výtopna v Mikulášovicích je podobná této:CXIX/P
http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/N ... na-CXIX-P/ ,avšak je o 2 okna kratší. O remízách jsem nic nenašel zatím. Remíza na fotce byla pro menší stroje a měla mít pulsometr na čerpání vody lokomotivou. Případně mě ještě zajimá normálie skladu na fotce a záchodků,tam si nejsem jist. Díky
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
ned 06 led, 2019 8:40 pm
od milan ferdián
Remíza je klasická co prodává Igra nebo KB.Remíza na pohlednici jen nemá vodárnu a zadní přístavbu.Plány,viděl jsem v D-4 od MŽ/1975.Jak znám hanka,určitě bude mít konkrétní info.
Milan
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 08 led, 2019 6:58 am
od milan ferdián
Na k-reportu jsem narazil na odkaz "Nepostavené místní dráhy do Moravského krasu".Zpracování je nabízeno v "pdf" a zdarma.Jen musíte napsat dotyčnému člověku na jeho email.Mě studie zaujala a možná vyřešila mé věčné dilema.
Milan
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 08 led, 2019 8:49 am
od hank
milan ferdián píše:Na k-reportu jsem narazil na odkaz "Nepostavené místní dráhy do Moravského krasu".Zpracování je nabízeno v "pdf" a zdarma.Jen musíte napsat dotyčnému člověku na jeho email.Mě studie zaujala a možná vyřešila mé věčné dilema.
Milan
To myslíš tu diplomku? Mně google nic jiného nenašel.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 08 led, 2019 10:16 am
od Rtep
Přeji pěkný den
porovnáním obsahu uvedeného v práci a na K Reportu se jedná o předmětnou diplomovou práci dosažitelnou na MUNI Brno.
MUNI str. 25 kapitola 3.4 Trasa připravované místní dráhy Blansko Vyškov
nabízené PDF str. 25 totéž
Možná se koukám špatně
ale obsah se mi jeví stejný.
Pěkný den.
Petr H.
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 08 led, 2019 10:18 am
od milan ferdián
hank píše:milan ferdián píše:Na k-reportu jsem narazil na odkaz "Nepostavené místní dráhy do Moravského krasu".Zpracování je nabízeno v "pdf" a zdarma.Jen musíte napsat dotyčnému člověku na jeho email.Mě studie zaujala a možná vyřešila mé věčné dilema.
Milan
To myslíš tu diplomku? Mně google nic jiného nenašel.
Jindřichu,na googlu jsou dvě pdf,ale ta co mi poslal pán je komplet a má navíc barevné historické pohlednice.
Milan
Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910
Napsal:
úte 08 led, 2019 10:48 am
od hank
Děkuji vám oběma.