Stránka 18 z 21

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 8:58 am
od radeksindy
Je otázka, jestli ten seznam představuje konečnou verzi. Třeba vozy De 16525 a 16526 lokálce nakonec nepatřily.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 1:20 pm
od OndraFíra
hank píše:Devětapadesátky byly před r. 1914 i v Čerčanech, ale zase především pro hlavní trať, i když samozřejmě nelze vyloučit, že se občas mohly objevit na obou větvích Pacifiku, tj. do Vraného i Ledečka.


Ano existují i fotky těchto lokomotiv na lokálce do Ledečka, či přímo v Čerčanech. V roce 1918 měly být i ve Vršovicích (8 strojů), odkud taky případně mohly být nasazeny na lokálce do Vraného a Dobříše/Čerčan.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 1:27 pm
od OndraFíra
radeksindy píše:Je otázka, jestli ten seznam představuje konečnou verzi. Třeba vozy De 16525 a 16526 lokálce nakonec nepatřily.


To já jako laik neumím posoudit. Nicméně žádný jiný novější seznam už v archivu není. A tento se jmenuje Státní kolaudace lokální dráhy Modřany-Čerčany. A pokud mi to dobře překládá google, tak by mělo jít o seznam existujících vozů, drezín a vozíků. Z laického hlediska mi přijde, že když se něco kolauduje, tak je to něco co už existuje - skutečný stav. Uvnitř jsou krom čísel vozů i detailní informace o nich, například že vozy BCi vyrobené v Grazu váží 11,57 tun, zatímco stejné vozy BCi vyrobené v Simmeringu váží 11,55 tun, atd. Mám to nafocené, tak ti to můžu poslat do zprávy pokud chceš.

VOZY.jpg

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 3:41 pm
od hank
OndraFíra píše:Mám to nafocené, tak ti to můžu poslat do zprávy pokud chceš.


Mě by ta kopie prosím taky zajímala.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 4:30 pm
od radeksindy
Jasně, přeloženo je to správně, ale skutečně to znamená "existující vozy", tedy ty, které byly používány na dráze v okamžiku kolaudace a nemusely to být nutně vozy v majetku dráhy. To je docela nezmapovaná oblast, protože si dráhy mezi sebou občas vozy prodávaly, půjčovaly nebo vyměňovaly. Některé dráhy vlastní vozy vůbec neměly a vozy si půjčovaly. Buď částečně nebo všechny.

Pošli mi to prosím, sice osudy vozů znám, ale třeba mě tam něco překvapí.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 5:39 pm
od Bw_Ig
No pokud by to chtělo najít skutečné seznamy vozů v "majetku" dané místní dráhy, to už je skutečně velké bádání. Prvně by to chtělo písemnosti Akciové společnosti místní dráhy a najít si knihy finanční, nákupy a prodeje, tak se občas psaly i finance na pronájmy vozů. Jelkož tato místní dráha spala pod Králoství české a její zemský výbor, další písemnosti jsou v ZV-ŽO, kde budou zcela rozhodně roční vyhodnocení závěrečného provozního účtu za daný rok. A tam... už se psalo a komentovalo, a počítalo, každý den nájemu, pronájmu, půjčení, atd, všeho a dost podrobně rozepsáno, čísla vozů, půjčených odkud - kam, atd.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 7:05 pm
od radeksindy
Majetek není problém. V tuto chvíli eviduji 2738 vozů u 67 lokálek na území dnešní ČR.

Menší problém je v prodejích, ty se procházením kartonů ZV, GI nebo případně EM najít celkem dají. Dlouhodobé výměny nebo zápůjčky osobních vozů se dají celkem podchytit, ale nákladní vozy už jsou málokdy k dohledání. A to mohl být klidně na druhém konci monarchie.

Problém je v kratších zapůjčkách, protože ne vždy je uvedeno co se přesně zapůjčilo. Velice často to bylo tak, že pokud vůz musel do dílen, přijel jiný. Ale z papírů to je vidět málokdy. Klidně mohly být dva služební vozy zapůjčeny na trať do Dobříše a Čerčean po celou dobu existence, ale pražské ředitelství je přistavovalo podle potřeby. Třeba právě dva výše uvedené vozy De postupně opustili pražské ředitelství a jeden skončil v Haliči, druhý v Rakousku. U nákladních vozů to už bývá zcela výjimečné, tam poznám dlouhodobou zápůjčku jen podle změny dílen.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: sob 10 úno, 2018 1:41 pm
od pechatmartin
Zdravím, scháním jakékoliv artefakty - plány kkStB, normálie, fotky budov 2/H a interiéru těchto budov nebo podobných, vodárny 23/H, záchodků 19/H a skladiště 24/H, a jakékoliv další vybavení nádraží kkStB. Kdyby někdo něco měl, ozvěte se prosím. Díky moc

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 5:50 pm
od Michael Hille
Přátelé historie,hledám normálie podle které se stavěly remízy a výtopny podle ZvKČ???? Zajimá mě především výtopna Mikulášovice a remíza v Panském. Výtopna v Mikulášovicích je podobná této:CXIX/P http://zeleznicni-normalie.cz/Galerie/N ... na-CXIX-P/ ,avšak je o 2 okna kratší. O remízách jsem nic nenašel zatím. Remíza na fotce byla pro menší stroje a měla mít pulsometr na čerpání vody lokomotivou. Případně mě ještě zajimá normálie skladu na fotce a záchodků,tam si nejsem jist. Díky

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 8:40 pm
od milan ferdián
Remíza je klasická co prodává Igra nebo KB.Remíza na pohlednici jen nemá vodárnu a zadní přístavbu.Plány,viděl jsem v D-4 od MŽ/1975.Jak znám hanka,určitě bude mít konkrétní info.
Milan

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 6:58 am
od milan ferdián
Na k-reportu jsem narazil na odkaz "Nepostavené místní dráhy do Moravského krasu".Zpracování je nabízeno v "pdf" a zdarma.Jen musíte napsat dotyčnému člověku na jeho email.Mě studie zaujala a možná vyřešila mé věčné dilema.
Milan

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 8:49 am
od hank
milan ferdián píše:Na k-reportu jsem narazil na odkaz "Nepostavené místní dráhy do Moravského krasu".Zpracování je nabízeno v "pdf" a zdarma.Jen musíte napsat dotyčnému člověku na jeho email.Mě studie zaujala a možná vyřešila mé věčné dilema.
Milan


To myslíš tu diplomku? Mně google nic jiného nenašel.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 10:16 am
od Rtep
Přeji pěkný den

porovnáním obsahu uvedeného v práci a na K Reportu se jedná o předmětnou diplomovou práci dosažitelnou na MUNI Brno.

MUNI str. 25 kapitola 3.4 Trasa připravované místní dráhy Blansko Vyškov
nabízené PDF str. 25 totéž

Možná se koukám špatně :o ale obsah se mi jeví stejný. :D

Pěkný den.

Petr H.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 10:18 am
od milan ferdián
hank píše:
milan ferdián píše:Na k-reportu jsem narazil na odkaz "Nepostavené místní dráhy do Moravského krasu".Zpracování je nabízeno v "pdf" a zdarma.Jen musíte napsat dotyčnému člověku na jeho email.Mě studie zaujala a možná vyřešila mé věčné dilema.
Milan


To myslíš tu diplomku? Mně google nic jiného nenašel.

Jindřichu,na googlu jsou dvě pdf,ale ta co mi poslal pán je komplet a má navíc barevné historické pohlednice.
Milan

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 08 led, 2019 10:48 am
od hank
Děkuji vám oběma.