Stránka 16 z 21

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 24 říj, 2017 2:43 pm
od Lubomír
Myslel jsem, že nebyly obehnány plotem celé stanice, ale pouze ze strany nákladového obvodu nebo např. v místech se souběžnou komunikací. Omlouvám se za nepřesné vyjádření.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 24 říj, 2017 2:49 pm
od Bw_Ig
Ploty na lokalkach byly, sice ne na celou stanici ale byly. Jako důkaz jsou kolaudační protokoly před otevřením dane trate. Ale během provozu za doby kkstb lze doložit dodatecne oplocení stanice celé až na vjezdove koleje, tento příklad znám ve svem obvodu ve stanici Třešť.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 31 říj, 2017 6:21 pm
od Bw_Ig
Plot stanice - dodatek:
Zde jsou dve normálie KkStB z roku 1905, což jsou v podstatných rozměrech shodné s normálií z roku 1891. Můžete si vybrat z různých typů a provedneí plotů ve stanicích KkStB, tedy jak na vedlejších tratích tak lokálkách. Typ a druh plotu byl vždy přizpůsoben místním podmínkám, místnímu druhu dřeva, a pokud dřevo nebylo byla zde i varianta drátěného plotu. Na našich česko-moravských lokálkách bylo obvyklé použití plaňkového nebo tyčkového plotu.
Norma_KkStB_16-U_1905,02_plot,stanice_RIC,400.jpg
Norma_KkStB_15-U_1905,03_plot,stanice_RIC,400.jpg

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: úte 31 říj, 2017 7:53 pm
od radeksindy
Když už jsme u lokálkových normálií, tak mám jeden dotaz. Hledám normálie dvou typů mostů:

1. dva složené profily I stejné výšky, na mostě podélný pražec

_P3061435.jpg


2. dva složené profily I nestejné výšky, normální příčné pražce

_IMG_3101.jpg


I tip do archivu stačí. Díky.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: stř 01 lis, 2017 5:48 am
od Bw_Ig
Tak to asi nemám, sice mám několik desítek výkresů - normálií mostních konstrukcí, ale většinou lokálkových na terích ve svém obvodu, ale tuhle neznám.
Přidávám něco málo podobného z BMTB:
P3290118.JPG
P3290119.JPG
P3290120.JPG

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 7:52 am
od radeksindy
Mosty z fotografií pocházejí z okolí Zruče nad Sázavou. První je na trati do Kácova, druhý v údolí Hodkovského potoka na trati do Kutné Hory. Bohužel ve fondu lokálky nic není, projekty se dělaly jen pro velké mosty. I tak moc díky.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 9:40 am
od hank
radeksindy: Mám tady sbírku normálií spodní stavby a mostních konstrukcí kkStB. Když mi napíšeš nějakou e-mailovou adresu, tak to uložím do úschovny a dám sem link, ať si to může stáhnout, kdokoli potřebuje.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 8:00 pm
od Bw_Ig
RadekSindy - pane kolego záleží na tom kde jste hledal (v NA). Pokud jste hledal ve fondu GI/R tak by to tam mohlo být. A když zde to nebude, tak ještě značné množství výkresové dokumenatce je ve fondu ZV-KČ železniční oddělení, kde u každé lokálky české byly další krabice materiálů a písemností, i ohledně výběrových řízení na zhotovitele mostních konstrukcí, k čeuž se vždy připojila požadovaná normále mostní konstrukce KkStB. Ve fornu GI/R u různých tratí a lokálek, jsou v kartonech především normále všeho možného i nemožného (ale ne všechny listy dle čísel normálií), též i mostních konstrukcí dané tratě. Fond GI/R má invenář skenovaný přes e-badatelnu, ale u toho železničního výboru kr.č. jsem se nedíval jesti (na e-badatelny) není přepsaný k jmenému vyhledávání nebo též skenovaný inventář.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 9:25 am
od radeksindy
Bw_Ig: Právě do ZV-KČ jsem koukal, ale byly tam jen velké mosty. Zkusím ještě vyrazit do GI/R. Díky za tip.

hank: Díky, ale zřejmě už to mám. Mostu se zdvojeným nosníkem se týká třeba Blatt No 1109, kde jsou půdorysy uložení na šikmé opěře mostu. Zatím chybí další pohledy, takže nemám přesnou kótu pro výšku profilů. Ale omezení plyne z potřebných rozměrů pilíře (světlost předlohy je 5 m), takže to celé bude vyskoké cca 500 mm. Mám most samozřejmě vyfocený, takže jsem schopen začít kreslit lept i bez dalších normálií. Jenom se chci vyhnout situaci, kdy dokončíte most a pod rukou vám přistane výkres, ze kterého bude vidět, že to je blbě :)

_Blatt_No1109.jpg

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 12:09 pm
od Bw_Ig
Ad. Radeksindy- pane kolego ve spisech ZV-ZO, co jste měl v ruce, nenašel jste tam zrovna nějaké dokumenty k dodavkam vozidel, vozu, účty, atd, od výrobců? Děkuji.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 4:44 pm
od radeksindy
Šel jsem jen kvůli mostu, takže jsem cíleně prohlédl jen kousek. Možná tam i k vozidlům něco bude, ale vozy lokálek jsou mi známé a až na výjimky nemám potřebu už k kvůli nim chodit do archivu.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 5:26 pm
od Bw_Ig
Děkuji za odpověď, já jen pro kompletaci materiálu a podkladů k továrně KPS, co dodávala pro místní dráhy. To sice mám sepsáno, ale někdy se objeví i zajímavé doklady a informace.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: pon 13 lis, 2017 5:52 pm
od vaclavpe
Ahoj, snažím se namodelovat budovu MSCB stanice Jindřichov ve Slezsku na trati Krnov-Šumperk viz https://www.parostroj.net/historie/Prec ... enhals.htm . Hledal jsem, jestli budova odpovídá nějaké standartizované budově, ale nemůžu to dohledat.

Zná někdo budovu stejnou či podobnou nebo dokonce má přesné rozměry ? Díky za pomoc.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: pon 13 lis, 2017 7:04 pm
od hank
vaclavpe píše:Ahoj, snažím se namodelovat budovu MSCB stanice Jindřichov ve Slezsku na trati Krnov-Šumperk viz https://www.parostroj.net/historie/Prec ... enhals.htm . Hledal jsem, jestli budova odpovídá nějaké standartizované budově, ale nemůžu to dohledat.

Zná někdo budovu stejnou či podobnou nebo dokonce má přesné rozměry ? Díky za pomoc.


Ano, jde o budovu podle normálie MSCB, jenže přestavěnou tak, že na ní ta původní podoba už vůbec není vidět, což ostatně platí skoro pro všechny budovy MSCB. Až půjdu do archívu, můžu se podívat, jestli tam k té přestavbě něco není.

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

PříspěvekNapsal: pon 13 lis, 2017 7:24 pm
od vaclavpe
hank píše: Až půjdu do archívu, můžu se podívat, jestli tam k té přestavbě něco není.

Díky, to by bylo super, já mám jen odhadnuté venkovní rozměry cca 22x9m a rozestupy oken od dráhy 2,7m, jenže když promítnu přes sebe model a fotku, tak ani to moc nesedí. Kéž bys v tom archivu něco našel.