hank: Není nad to, když se bavíš se člověkem co na dráhu před týdnem nastoupil a rozdává rozumy kde se dá...
Předpis SŽDC D1 je o návěstních předpisech a vše co k tomu patří. V podstatě stará ČD D1 a D2 sloučená dohromady a týkající se pouze věci dopravní ve vztahu dopravce - provozovatel. Takové blbosti jako odjezd vlaků a další, které provozovatele nezajímají musí mít ošetřen dopravce ve svém vnitřním předpisu.
Předpis ČD D2 je právě ten předpis, který ošetřuje odjezd vlaku po výpravě výpravčím (výpravou s rozumí i postavením odjezdového návěstidla, atd... To zůstalo skoro stejné) a další drobnosti, které nejsou ošetřeny v předpisu SŽDC D1, ale byly dříve ošetřeny v předpisech ČD D1 a ČD D2. Jak to mají ostatní dopravci nevím. Já to znám pouze u toho který mě momentálně zaměstnává. Pln lidí tvrdí, že předpis SŽDC D1 je nepřehledný. Nicméně to co bylo dříve vysvětleno ve dvou předpisech se nachází na jednom místě, což je při hledání a učení daleko jednodužší. Rozsah znalostí je například pro strojvedoucí určen na konci a může být upraven i vnitřním předpisem (znalost samozřejmě větší, než je v předpisu D1). ČD to mají napsáno ve D2 a je o pár článků větší, než je potřeba dle D1. Taky, když se upravuje D1, tak u ČD vychází zároveň oprava D2 s rozsahem znalostí (pokud se toho ta daná úprava týká).
Zkoušení z předpisů má na starosti určená osoba v DKV (jsou to ty stejné co to zkoušely před tím). Jaké mají zkoušky nevím, ale znalosti mají rozhodně větší, než normální smrtelník... Ostatně je to jejich práce zkoušet předpisi a kontrolovat různá opatření a tak, takže je to záhodno aby nádražáckou bibli D1 znali pokud možno na zpaměť
Jak to zkouší soukromníci nevím a možná rqději ani nechci vědět. I když jsou i tací, kteří tu úroveň strojvedoucích mají na docela solidní úrovni...
Ohledně PMD jsem trošku nepochopil tu Vaši diskuzi...
Nicméně teď čtu D3 a vlaky typu PMD tam jsou zapracovány a to včetně toho ,že může dojet do sousední stanice. Samozřejmě určená kolej, atd, atd... PMD nesmí jet za vlakem (oproti normální trati, kde je to v podstatě dovoleno) pouze pokud nejede pro uváznutý vlak nebo PMD případně pokud jede zjistit neukončení jízdy vlaku nebo PMD.
V podstatě PMD je v dnešní době používáno pro zjištění proč vlak nedojel případně jízda pro uváznutý vlak. V tomto případě dokonce může výpravčí použít jakýkoliv stroj ve stanici bez ohledu na dopravce. Dále se PMD používá pro pracovní vlaky které jedou na nebo z vyloučené koleje. Dále pracovní vlaky do kilometru (MIVka která jede na prořezávání tratě). Osobní valk, pokud má ukončenou jízdu do zastávky ,tak to není bráno jako PMD, ale jako osobní vlak do zastávky. Já si ještě pamatuji, jak jsme v Horních Heršpicích jezdili do Bohutic jako osobní vlak a pak jako PMD do kilometru pro uvolnění přejezdů... Nicméně to bylo zrušeno ještě před novelizací předpisu SŽDC D1. Ošetřeno přejezdníkem a vybavovacím tlačítkem, které obsluhuje strojvedoucí vlaku v zastávce. Jak je to ošetřeno nákladním vlakem nevím. Jestli vlečkový nebo přestavovací... A teď se dívám že i Přestavovací vlak už v dnešní terminologii neexistuje... Takže asi pouze vlečkový...
Tož v tom případě se dá říct, že PMD se používá pro pracovní vlaky a při potřebě dostat vlak zpět do stanice... Já jsem takto již několikrát jel... 2x pro uváznutý vlak a 1x jsem se jako PMD vracel sám, kdy mě to z ŘV nechtělo komunikovat ale z HV to jelo... Takže návrat zpět do stanice a zjišťování problému... A hlavně uvolněná trať, což je pro drážní provoz asi to nejdůležitější