hank píše:Lokomotivy českých lokálek vystavěných se zemskou garancí v provozu kkStB.
....
A ještě: Hledejte chyby, nejsem vševěd.
zdraví
hank
S dovolením bych upravil údaje v hankově tabulce ohledně dráhy Čerčany - Modřany - Dobříš (otevřena z větší části roku 1897 a poslední úsek v roce 1900). Z několika různých zdrojů, jsem zjistil tyto informace:
Lokomotivy řady 97/310.0
Na dráze zahajovaly provoz v roce 1897 z výroby dodané stroje čísel 110 a 111. V roce 1902 z výroby přichází další stroj čísla 216. A dále v roce 1910 stroje čísel 164 a 165, které přišly z místní dráhy Chrudimsko - Holické.
O lokomotivě číslo 175, kterou hank také uvádí v tabulce jsem nic nezjistil, tedy nic ve spojení s dráhou Čerčany - Modřany - Dobříš. Jen to, že měla být vyrobena v roce 1899 pro Sdružené pošumavské místní dráhy a u ČSD přeznačena na 310.080.
Dálší stroje řady 97: Na starých fotografiích jsem narazil na této lokálce i na další stroje. Ovšem jejich číslo není většinou přímo z fotografie čitelné a je uvedené pouze v popisku fotografie, a tedy je bez záruky. Konkrétně by mělo jít o lokomotivy 97.137 (310.054) zachycené na pohlednici z Mníšku pod Brdy ještě jako 19737, tedy před rokem 1905. Dále lokomotiva 97.242 (310.0128) vyfocená v Kamenném Přívoze. I s čitelným číslem už v době ČSD je pak zachycena 310.043 (ex 97.126) výtopny Vršovice - Nusle (původně z dráhy Vodňany - Týn nad Vltavou).
Lokomotivy řady 59/324.2
Pro tuto dráhu, která byla jedna z prvních českou zemí garantovaných lokálek, byly stejně jako pro lokálku Rakovník - Bečov s odb. Protivec - Bochov nakoupeny krom klasických tendrovek ř. 97 (ČSD 310.0) i těžké lokomotivy s přívěsným tendrem ř. 59 (u ČSD 324.2). Ty se však moc neosvědčily. Konkrétně se jednalo v roce 1897 o stroje čísel 86, 87 a o rok později ještě 108. První dvě na lokálce vydržely do roku 1902, třetí odchází v roce 1903. Zdroj uvádí, že nepřešly na žádnou jinou zemí garantovanou lokálku a byly tedy pravděpodobně odprodány kkStB či jiné velké žel. společnosti. Přesto je možné, že se na této lokálce vyskytovaly i nadále, poněvadž stroje řady 59 se nadále nacházely v blízké výtopně kkStB Vršovice - Nusle (v roce 1918 při převzetí ČSD to bylo 8 strojů) a jsou zachyceny na fotografiích například v Čerčanech.
Parní vůz "Komarek" kkStB 1.002 (u ČSD M124.002) zde jezdil od roku 1906 do července roku 1910 kdy byl předán na lokálku Opočno - Dobruška, kde vydržel až do svého zrušení v roce 1941.
Řada 178/422.0
Přímo pro tuto dráhu nakoupeny pravděpodobně nebyly. Je mi známa fotografie stroje ř. 178 (bohužel přes osobu před lokomotivou není vidět její číslo) z Modřan, ale ta mohla patřit k lokálce Praha Nusle - Modřany, která byla zestátněna v roce 1894 (tedy ještě před výstavbou dráhy Čerčany - Modřany - Dobříš) a provozují ji státní kkStB. Kolem roku 1930 je zachycena například 422.065 (ex 178.143) ve Vraném nad Vltavou, ale to už je v době, kdy je lokálka zestátněna.
Pro přehlednost také přikládám tabulku.