České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Lubomír » úte 24 říj, 2017 2:43 pm

Myslel jsem, že nebyly obehnány plotem celé stanice, ale pouze ze strany nákladového obvodu nebo např. v místech se souběžnou komunikací. Omlouvám se za nepřesné vyjádření.
Lubomír
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned 20 črc, 2008 5:45 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » úte 24 říj, 2017 2:49 pm

Ploty na lokalkach byly, sice ne na celou stanici ale byly. Jako důkaz jsou kolaudační protokoly před otevřením dane trate. Ale během provozu za doby kkstb lze doložit dodatecne oplocení stanice celé až na vjezdove koleje, tento příklad znám ve svem obvodu ve stanici Třešť.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » úte 31 říj, 2017 6:21 pm

Plot stanice - dodatek:
Zde jsou dve normálie KkStB z roku 1905, což jsou v podstatných rozměrech shodné s normálií z roku 1891. Můžete si vybrat z různých typů a provedneí plotů ve stanicích KkStB, tedy jak na vedlejších tratích tak lokálkách. Typ a druh plotu byl vždy přizpůsoben místním podmínkám, místnímu druhu dřeva, a pokud dřevo nebylo byla zde i varianta drátěného plotu. Na našich česko-moravských lokálkách bylo obvyklé použití plaňkového nebo tyčkového plotu.
Norma_KkStB_16-U_1905,02_plot,stanice_RIC,400.jpg
Norma_KkStB_15-U_1905,03_plot,stanice_RIC,400.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » úte 31 říj, 2017 7:53 pm

Když už jsme u lokálkových normálií, tak mám jeden dotaz. Hledám normálie dvou typů mostů:

1. dva složené profily I stejné výšky, na mostě podélný pražec

_P3061435.jpg


2. dva složené profily I nestejné výšky, normální příčné pražce

_IMG_3101.jpg


I tip do archivu stačí. Díky.
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » stř 01 lis, 2017 5:48 am

Tak to asi nemám, sice mám několik desítek výkresů - normálií mostních konstrukcí, ale většinou lokálkových na terích ve svém obvodu, ale tuhle neznám.
Přidávám něco málo podobného z BMTB:
P3290118.JPG
P3290119.JPG
P3290120.JPG
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » čtv 02 lis, 2017 7:52 am

Mosty z fotografií pocházejí z okolí Zruče nad Sázavou. První je na trati do Kácova, druhý v údolí Hodkovského potoka na trati do Kutné Hory. Bohužel ve fondu lokálky nic není, projekty se dělaly jen pro velké mosty. I tak moc díky.
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » čtv 02 lis, 2017 9:40 am

radeksindy: Mám tady sbírku normálií spodní stavby a mostních konstrukcí kkStB. Když mi napíšeš nějakou e-mailovou adresu, tak to uložím do úschovny a dám sem link, ať si to může stáhnout, kdokoli potřebuje.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » čtv 02 lis, 2017 8:00 pm

RadekSindy - pane kolego záleží na tom kde jste hledal (v NA). Pokud jste hledal ve fondu GI/R tak by to tam mohlo být. A když zde to nebude, tak ještě značné množství výkresové dokumenatce je ve fondu ZV-KČ železniční oddělení, kde u každé lokálky české byly další krabice materiálů a písemností, i ohledně výběrových řízení na zhotovitele mostních konstrukcí, k čeuž se vždy připojila požadovaná normále mostní konstrukce KkStB. Ve fornu GI/R u různých tratí a lokálek, jsou v kartonech především normále všeho možného i nemožného (ale ne všechny listy dle čísel normálií), též i mostních konstrukcí dané tratě. Fond GI/R má invenář skenovaný přes e-badatelnu, ale u toho železničního výboru kr.č. jsem se nedíval jesti (na e-badatelny) není přepsaný k jmenému vyhledávání nebo též skenovaný inventář.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » pát 03 lis, 2017 9:25 am

Bw_Ig: Právě do ZV-KČ jsem koukal, ale byly tam jen velké mosty. Zkusím ještě vyrazit do GI/R. Díky za tip.

hank: Díky, ale zřejmě už to mám. Mostu se zdvojeným nosníkem se týká třeba Blatt No 1109, kde jsou půdorysy uložení na šikmé opěře mostu. Zatím chybí další pohledy, takže nemám přesnou kótu pro výšku profilů. Ale omezení plyne z potřebných rozměrů pilíře (světlost předlohy je 5 m), takže to celé bude vyskoké cca 500 mm. Mám most samozřejmě vyfocený, takže jsem schopen začít kreslit lept i bez dalších normálií. Jenom se chci vyhnout situaci, kdy dokončíte most a pod rukou vám přistane výkres, ze kterého bude vidět, že to je blbě :)

_Blatt_No1109.jpg
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » pát 03 lis, 2017 12:09 pm

Ad. Radeksindy- pane kolego ve spisech ZV-ZO, co jste měl v ruce, nenašel jste tam zrovna nějaké dokumenty k dodavkam vozidel, vozu, účty, atd, od výrobců? Děkuji.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » pát 03 lis, 2017 4:44 pm

Šel jsem jen kvůli mostu, takže jsem cíleně prohlédl jen kousek. Možná tam i k vozidlům něco bude, ale vozy lokálek jsou mi známé a až na výjimky nemám potřebu už k kvůli nim chodit do archivu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2510
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » pát 03 lis, 2017 5:26 pm

Děkuji za odpověď, já jen pro kompletaci materiálu a podkladů k továrně KPS, co dodávala pro místní dráhy. To sice mám sepsáno, ale někdy se objeví i zajímavé doklady a informace.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 210
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod vaclavpe » pon 13 lis, 2017 5:52 pm

Ahoj, snažím se namodelovat budovu MSCB stanice Jindřichov ve Slezsku na trati Krnov-Šumperk viz https://www.parostroj.net/historie/Prec ... enhals.htm . Hledal jsem, jestli budova odpovídá nějaké standartizované budově, ale nemůžu to dohledat.

Zná někdo budovu stejnou či podobnou nebo dokonce má přesné rozměry ? Díky za pomoc.
vaclavpe
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19 bře, 2017 8:52 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » pon 13 lis, 2017 7:04 pm

vaclavpe píše:Ahoj, snažím se namodelovat budovu MSCB stanice Jindřichov ve Slezsku na trati Krnov-Šumperk viz https://www.parostroj.net/historie/Prec ... enhals.htm . Hledal jsem, jestli budova odpovídá nějaké standartizované budově, ale nemůžu to dohledat.

Zná někdo budovu stejnou či podobnou nebo dokonce má přesné rozměry ? Díky za pomoc.


Ano, jde o budovu podle normálie MSCB, jenže přestavěnou tak, že na ní ta původní podoba už vůbec není vidět, což ostatně platí skoro pro všechny budovy MSCB. Až půjdu do archívu, můžu se podívat, jestli tam k té přestavbě něco není.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod vaclavpe » pon 13 lis, 2017 7:24 pm

hank píše: Až půjdu do archívu, můžu se podívat, jestli tam k té přestavbě něco není.

Díky, to by bylo super, já mám jen odhadnuté venkovní rozměry cca 22x9m a rozestupy oken od dráhy 2,7m, jenže když promítnu přes sebe model a fotku, tak ani to moc nesedí. Kéž bys v tom archivu něco našel.
vaclavpe
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19 bře, 2017 8:52 am

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků