České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod milan ferdián » stř 12 pro, 2012 10:11 am

Pánové téma je velmi přínosné,leč má drobnou chybu.Lepší by byly k dispozici výkresy.Hanku,ty výkresy co jsi zveřejnil v papírových modelech k dispozici jsou,ale co ty ostatní.Chce to podklady.Jinak pro kolegu Pavla Čápa,něco již bylo zveřejněno v publikaci I.dílu "Plány kolejišť",str.15.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod alf » čtv 13 pro, 2012 3:48 pm

Zdravím a jsem rád že se tu zase dabata rozjela.Zázemí místních drah fotím jak se někde dostanu,zde mám pár doplňků k Hankovi atd.Třebovice v.Č. jsou už bohužel zlikvidovány.Z areálu výtopny zůstal stát jen (nynější) obytný dům.V Polné byla výtopna zlikvidována.Naopak ještě by měla stát ve Vysokém Veselí jednokolejná s malou raritou-místo vodního jeřábu byl chobot přímo na boku remízy..Foto bych snad vyhrabal.Velké Karlovice ,ano remíza stojí jako garáž,nějaké lesnické techniky a po rekonstrukci kolejiště je odpojena,jinak u ní koleje jsou..Dále z mého okolí.Častolovice - Solnice,remíza jednokolejná hrázděná s dýmníkem s vodárnou v Častolovicích zbourána 1991.V Solnici byla tuším původně jednokolejná s vodárnou,ta v letech 2.sv.války vyhořela a byla vybudováne dvoukolejná "garáž" s původní vodárnou.Ta donedávna sloužila k nocování vozu 810,dále při přestavbě stanice byla odpojena jedna kolej a následně v rámci "úspor" byla budova odpojena od elektřiny a 810 stojí venku na "kabelu".Od tohoto gvd už v Solnici 810 nenocuje vůbec..Dolní Lipka - Štíty, hrázděná jednokolejná remíza už několik let zlikvidována včetně koleje k ní..No a moje srdeční záležitost Doudleby - Rokytnice v O.h.Remíza v Doudlebech je! využívána jako garáž pro sněhovou frézu na MUV.Rokytnickou remízu opravujeme LŽK s městem do relativně původního stavu včetně funkční vodárny atd.Jelikož nebyla příliš přestavěna,není to až takový problém..jen ruce a peníze :D Můžu nabídnout výkresy..Remíza v Dobrušce je to samé,jen zrdcadlově otočená..Jednokolejná remíza(zlikvidovaná)stávala též v Teplicích n.Met.Ještě si asi vzpomenu na něco dalšího..No a na trhu už je model té z Ledečka (HO).
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » čtv 13 pro, 2012 8:17 pm

alf: Koukám na výkres remízy v Dobrušce... je to normálie CXXXVII. Postavili to nakonec v Dobrušce podle ní? Podle výkresu je dlouhá na 8 oken, ale v Rokytnici, pokud vím, tak jen na 5? Takže úplně stejné nejsou?

Úplně stejná jako v Rokytnici (na 5 oken) byla taky v Merklíně, ale ta už je 10 let zbořená.

A výkres té doudlebské remízy by prosím nebyl?

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod alf » čtv 13 pro, 2012 10:57 pm

Jasně,nevyjádřil jsem se přesně..Dobruška je delší..ale typizované detaily jsou stejné,tohle mě na našich předcích fascinuje,jak dokázali dle místních potřeb vytvořit z unifikovaných částí budovu dle potřeby..která normálie byla přesně použita bohužel nevím..Doudleby nemám.Tamější remíza má též unifikované prvky.Zajímavý je důvod její stavby.Po první zimě v provozu dráhy 1906/7 se potvrdily obavy z množství sněhu.Několikrát se stalo že obě lokomotivy 97 deponované v Rokytnici dolů vůbec nedojely a tak doprava nákladních vozů pro firmy ve Vamberku stála.Pronajímat stroj od páteřní trati společnosti ÖNWB se ukázalo drahé a tak byla vystavěna druhá "pomocná"remíza na jednu lokomotivu.Zajímavé,že měla původně vjezd od staniční budovy a později byla přestavěna na průjezdnou a napojení od st.budovy bylo zrušeno..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radekkrupka » pát 14 pro, 2012 5:50 am

hank píše:alf: Koukám na výkres remízy v Dobrušce... je to normálie CXXXVII. Postavili to nakonec v Dobrušce podle ní? Podle výkresu je dlouhá na 8 oken, ale v Rokytnici, pokud vím, tak jen na 5? Takže úplně stejné nejsou?

Úplně stejná jako v Rokytnici (na 5 oken) byla taky v Merklíně, ale ta už je 10 let zbořená.

A výkres té doudlebské remízy by prosím nebyl?

zdraví
hank

Dobruška:
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 7461966082
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 6870177010
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 8552683970

Rokytnice:
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 0129075074
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 0544887570
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 4064445682
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod rawen » pát 14 pro, 2012 9:25 am

Ahoj,
díky za fotky z Rokytnice. Byl jsem tam (poprvé a zatím naposledy) asi před deseti roky. Co pamatuju, byla v obci i nějaká pila s úzkorozchodnými kolejemi. Nevíš, jestli souvisela s nádražím anebo fungovala sólo? (Já si moc nepamatuju, tehdy jsem jen procházel směrem do Polska...)

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 14 pro, 2012 1:23 pm

pohled od oklejí zpředu.jpg
pohled od oklejí zpředu.jpg
Souhlas, výtopna v Rokytnici je vzácně dochovaná bez budkistických přístaveb a patří velký dík všem, kdož se zasloužili o její záchranu a postupně ji opravují. Jinak, obdobná, pouze se zrcadlově navzájem obrácenými dílnou a vodárnou je topírna ve Zruči nad Sázavou, rovněž v poměrně slušném stavu. Shoduje se i délkou remízy. Zručskou topírnu jsem si nedávno měřil a až na délku remízy (23m) a počet oken se shoduje s výkresem CXXXVII, podle něhož byla stavěna remíza v Dobrušce, a který byl uveřejněn ve Světě Železnice.
Přílohy
odvrácená strana, střední část.jpg
průčelí s vodárnou.jpg
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 14 pro, 2012 1:32 pm

K Vysokému Veselí, před necelými šesti lety v prostoru bývalého nádraží ještě byl vzácně dochovaný celý soubor původních staveb, ovšem výpravní budova už nesla zřetelné stopy devastace způsobené obývání romským obyvatelstvem. Výtopna byla ve slušném stavu s vodárnou přestavěnou na byty.
Přílohy
remíza 28.8.2007 býv. žst Vysoké Veselí 142-06).jpg
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 14 pro, 2012 1:54 pm

Alf: Díky za upřesnění okolností vzniku doudlebské topírny, trochu mi vrtalo hlavou, proč tak krátká lokálka má dvě topírny. Jinak, mohl bych též poprosit o výkres?
Přílohy
DSCN5234.jpg
DSCN5233.jpg
DSCN5232.jpg
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 14 pro, 2012 1:56 pm

Ještě další pohledy na doudlebskou topírnu:
Přílohy
DSCN5237.jpg
DSCN5236.jpg
DSCN5235.jpg
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 14 pro, 2012 2:12 pm

Omlouvám se Alfovi, nepozorně jsem přečetl jeho příspěvek, kde psal, že výkres doudlebské topírny nemá. Nicméně ta budova nese opravdu všechny znaky normalizovaných staveb, tak na ni vyrazím s metrem a pásmem, oměřím ji a s využitím dostupných výkresů se pokusím její výkres sestavit. Jinak výtopna v Ledečku, rovněž normalizovaná podle výkresů sestavených Zemským výborem království českého už má svůj model nejen v H0, ale i v TT (laser-cut stavebnice KB model). Originál se bohužel mění v ruinu, přesto však existují aktivity směřující k její záchraně.
Přílohy
pohled od kolejí odzadu.jpg
pohled celkový zpředu od kolejí.jpg
pohled celkový boční od kolejí.jpg
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Pavel Čáp » pát 14 pro, 2012 2:27 pm

Rozpracovaný model výtopny z Ledečka:
Přílohy
DSCN7169.jpg
Pavel Čáp
 
Příspěvky: 111
Registrován: stř 02 úno, 2011 4:19 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Jarda H. » pát 14 pro, 2012 2:31 pm

Fotky ze stanice Louny předměstí vložil v jiné diskuzi jiný uživatel,
výtopna zde ..... http://colin84.rajce.idnes.cz/Louny_pre ... G_3812.jpg
další fotky zoufalého stavu ze současnosti najdeš tady v celém souboru ze zmiňované stanice ...... http://colin84.rajce.idnes.cz/Louny_predmesti#
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod pekl024 » pát 14 pro, 2012 4:29 pm

edit: 2x jeden příspěvek
Naposledy upravil pekl024 dne ned 16 pro, 2012 8:18 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod pekl024 » pát 14 pro, 2012 4:31 pm

Hank, ... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...

Už pracuješ na knize :wink: , která se tu na foru zmínila před nějakým časem :?:.

Petr
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků

cron