České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod UncleFardy » pon 06 čer, 2022 7:24 pm

Děkuji. Co se týče těch oplenů, tak v seznamu 1927 jsem čísla 12379 a 12380 nenašel, ale našel jsem velmi početnou skupinu vozů Olk 9-21578 až 9-21995, do které jsem si myslel, že by vůz mohl patřit. Všechny parametry sedí, pouze vůz na výkrese nemá uvedenu váhu vozu, tu jsem porovnat nemohl.
UncleFardy
 
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » pon 06 čer, 2022 8:18 pm

tak v seznamu 1927 jsem čísla 12379 a 12380 nenašel


Protože jsem blbec 8) Správně Ol 9-12709 a 710, předtím Jh 685-379 a 380.

našel jsem velmi početnou skupinu vozů Olk 9-21578 až 9-21995, do které jsem si myslel, že by vůz mohl patřit. Všechny parametry sedí,


Sedět to bude na spoustu vozů, první opleny s rozvorem 3,8 m pro kkStB jsou z roku 1883 a ve velmi obdobných parametrech se vyráběly pořád. Jenom se liší v rámech, detailech, oplenech atd., prostě v tom pro modeláře podstatnějším. Takže bych zůstal u výše uvedených čísel.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » pát 08 črc, 2022 2:58 pm

Ještě kolegovi Hank a ostatním, se vrátím k problematice "konec provozu sacích brzd na tratích ČSD".
Ještě jsem dohledal jeden materiál z let 1949-1950 kdy probíhal "nařízený" přesun osobních vozů z České části ČSD na Slovenskou část ČSD.
A zde se nám v seznamech předaných vozů objevuje skupina osobních vozů které mají jasně uvedeno "výstroj sací brzdy". Tedy neměly vůbec tlakovou brzdu a asi neměly ani potrubí tlakové brzdy? Jejich původ je zcela jasný a doložitelný dle původních domovských stanic. Co s těmito vozy se sací brzdou dělaly na Slovensku? (jezdily na ruční brzdění), asi se moc divily že to ještě existuje a stejně byla nepoužitelná, když všechny lokomotivy MÁV měly tlakovou brzdu.
Třeba původ od FOD mě nepřekvapuje použití sací brzdy, když zdejší 310.8 měly při předání k DRB v listopadu 1938 ještě sací brzdu a s tou byly ještě v květnu 1945 vráceny ČSD.
Děkuji za pozornost.
IMAG0385.JPG

IMAG0372a.jpg

IMAG0375a.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod radeksindy » pát 15 črc, 2022 11:22 am

Část v seznamu uvedených vozů měla určitě potrubí tlakové brzdy, přinejmenším Ci 4-1228 a 59. Jsou to vozy původně ÖNWB a kkStB, které byly mezi válkami u BBÖ. První se tam taky ve skutečnosti vrátil, druhý asi na Slovensko odešel, ale za dva roky ho zrušili. Měl v té době 59 let :-) Ci 4-4952 měl potrubí tl. brzdy, což dokument i potrvzuje. FOD jezdila se sací brzdou dlouho, tam bych se neexistenci výstroje pro tlakovou brzdu nedivil, ale doplnění potrubí byla snadná záležitost.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » ned 04 úno, 2024 7:57 pm

Už nevím kdy a kde, ale někdo měl dotaz "co je to za hromadu hlíny v zahrádce" ve stanici Mikulášovice místní dráha.
Tak jsem to našel i s příslušnou normálií ŽO-ZV.
V kolejovém plánu před dokončením, ještě ta hromada hlíny není zakreslena.
IMAG0281ab.jpg

IMAG0282a.jpg

IMAG0294ab.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » ned 04 úno, 2024 10:16 pm

(Nad)zemní sklepy budovala pro personál svých lokálkových stanic i StEG.

vedl_budovy_steg.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » pon 05 úno, 2024 4:40 pm

Všiml jsem si toho až teď, příspěvek z roku 2019 od kolegy Hilla: Zajimá mě především výtopna Mikulášovice a remíza v Panském.
Možná už to za ty roky má, ale přidám to sem.
IMAG0222mm.jpg

Mikulášovice remíza normálie LXXXVIII/P ZV-ŽO (výkres jsem dost zmenšil, má i tak na délku 100 cm).
Ale remízu v Panském jsem zatím archivně nenašel, má i tak dost zajímavé číselné označení normálie č. IX/H (?).
Přidám aspoň situační výkres stanice.
IMAG0283mm.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » pon 05 úno, 2024 7:57 pm

Bw_Ig: Ta normálie LXXXVIII/P byla použita i v Polné?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » pon 05 úno, 2024 8:04 pm

Remíza Panský: A co třeba tohle?

Panský remíza.jpg

Ale kdybyste mě pokrájeli, tak fakt nevím, odkud to mám... :oops:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků