Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Patrik Novák píše:jinak jednotný nátěr
Tomáš píše:Patrik Novák píše:jinak jednotný nátěr
Tzn.klasický tmavě červený nátěr? (vinová červeň) včetně okolí oken? Já totiž většinou viděl tu "polomáčenou" verzi.Žlutý pruh měli jen vepředu? nebo i klasicky pod oknama dokola?
Měly na bocích i "velkou rudou hvězdu"..to jsem viděl na jedné 830.
Takhle to mohlo být i v době ČSD ?
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg
Nebo by pruh nebyl krémový,ale žlutý?
Michal Šuhajda píše:Tomáš píše:Patrik Novák píše:jinak jednotný nátěr
Tzn.klasický tmavě červený nátěr? (vinová červeň) včetně okolí oken? Já totiž většinou viděl tu "polomáčenou" verzi.Žlutý pruh měli jen vepředu? nebo i klasicky pod oknama dokola?
Měly na bocích i "velkou rudou hvězdu"..to jsem viděl na jedné 830.
Takhle to mohlo být i v době ČSD ?
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg
Nebo by pruh nebyl krémový,ale žlutý?
Víceméně sis druhým příspěvklem odpověděl sám, ale když už mám ropzepsáno,...
Balmy byly bez hvězdy, tu měly jen hnací vozidla, tedy M240, M262.. Velká hvězda byla cca do r. 1970, pak malá.
Ale přípojné vozy hvězdy neměly.
Balmy jedzdily polomáčené, spodní část červená (vínová, resp. višňová) dle stáří a udržování nátěru v různém stádiu od nahnědlé po vyrudlou. Vrchní část - od lišty nahoru byla krémová, střecha šedá, případně hnědošedá i když hodně dělal rez a špína
Na obrázku z dalšího příspěvku -je to obyčejné provedení.
Sukýnka a krémová střecha byly z výroby, při opravácvh se nátěry zjednodušovaly.
To na obrázku (celočervené s krémovým pruhem) za ČSD určitě ne, se žlutým pruhem koncem 80-tých let(po r 1988) a začátkem 90-tých let (do konce ČSD).
Pavel 152 píše:Motáte tady motorové vozy a přípojné,
Jasně odpověděno, přípojné vozy Balm, velký Balm a Btax nikdy neměly celočervený nátěr se žlutým pruhem. vždy krémová/červená, dřív sukýnka krémová a později v devadesátých letech.
Výše uvedené fotky ze Slovenska jsou motorové vozy bez cedulek, ale se světlomety.
S unifikem z lokomotiv se setkáme na modelech přívěsných vozů btax jen od neseriozních výrobců, pak vznikají takovéto pochybnosti.
Tomáš píše:Na této fotce je vidět,že i přípojné vozy jsou stejného nátěru....sice to je na Slovensku,ale v roce 1994.Takže hned po rozdělení
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002386/036043.jpg
Tomáš píše:C) generálkovaná verze "balm 021" s krémovým pruhem
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg
Tomáš píše:Takže to trochu shrnu protože to začíná být nepřehledné:
......
U těch fotek ze Slovenska opravdu moc poznat nejde zda to jsou všechno 820 nebo přípojné vozy.
Škoda mě by se to tak moc líbilo,ale vlastní nástřik dělat nebudu
Žádnou literaturu nemám,kdych měl tak se neptám a čtu.Na netu je psáno hlavně o M240.0 (820),ale o balmech 020 prd.Jakékoliv fotky jsou tedy přínosem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků