Vagony Balm/Bix foto

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod loscarlos » čtv 24 úno, 2011 8:52 pm

Zdravím všechny ve spolek, v Bene se mi podařilo nafotit pár fotek těchto vagonů. Možná se to někomu bude hodit.
https://picasaweb.google.com/karel.bg/BalmBix#
HO, epocha IV/V + ČSD/ČD. Nejprve analog a teď asi digitál ..... .
Uživatelský avatar
loscarlos
 
Příspěvky: 407
Registrován: úte 23 úno, 2010 8:50 am
Bydliště: okr. Benešov

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Tomáš » čtv 01 bře, 2012 7:10 pm

Měl by ještě někdo fotky balmů 020 z dob ČSD? Hledám hledám,ale moc dobových fotek není.Zvláště mě zajímají jednotlivé barevné mutace v období 60-80.let.
Beru i fotečky (obrázky) velých balmů 050..případně i poštovního balmu 022
děkuji za cokoliv
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 01 bře, 2012 8:09 pm

nějaký fotky jsou v atlasu vozidel , kdy první měli i střechu krémovou a se sukýnkama , jinak jednotný nátěr
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Tomáš » čtv 01 bře, 2012 8:24 pm

Patrik Novák píše:jinak jednotný nátěr


Tzn.klasický tmavě červený nátěr? (vinová červeň) včetně okolí oken? Já totiž většinou viděl tu "polomáčenou" verzi.Žlutý pruh měli jen vepředu? nebo i klasicky pod oknama dokola?
Měly na bocích i "velkou rudou hvězdu"..to jsem viděl na jedné 830.
Takhle to mohlo být i v době ČSD ?
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg
Nebo by pruh nebyl krémový,ale žlutý?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Tomáš » pát 02 bře, 2012 9:50 am

Pokud se zeptám ještě trochu jinak:barevné provedení M240.0 jsem našel spoustu.Fotky jsou sice z 90.let a dál,ale předpokládám,že se barevná mutace nezměnila,pouze se přetřelo logo ČSD.
Dá se říct,že vozy 020 a 022 měly stejný nátěr jak hnací jednotky M240.0 ??
Mě láká toto provedení se žlutým pruhem
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002386/036044.jpg
Na této fotce je vidět,že i přípojné vozy jsou stejného nátěru....sice to je na Slovensku,ale v roce 1994.Takže hned po rozdělení
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002386/036043.jpg
Tato varianta je asi nejhezčí (ovšem asi bych to nezvládl)...M240.0 je polomáčená se "sukýnkou" velká rudá hvězda na boku.Zajímavé ovšem je,že označení už má nové tedy 820xx..
Přípojné Balmy taky polomáčené ovšem bez "sukýnky" Rudá hvězda byla jen na "motorech" ? přípojáky už bez ní?
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002386/036072.jpg
Často viditelné je i toto "obyč" provedení
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002386/036114.jpg
Ta červená je ovšem zvláštní.Je to ta klasická vínová,jen lety provozu zašlá?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 02 bře, 2012 10:36 am

Tomáš píše:
Patrik Novák píše:jinak jednotný nátěr


Tzn.klasický tmavě červený nátěr? (vinová červeň) včetně okolí oken? Já totiž většinou viděl tu "polomáčenou" verzi.Žlutý pruh měli jen vepředu? nebo i klasicky pod oknama dokola?
Měly na bocích i "velkou rudou hvězdu"..to jsem viděl na jedné 830.
Takhle to mohlo být i v době ČSD ?
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg
Nebo by pruh nebyl krémový,ale žlutý?


Víceméně sis druhým příspěvklem odpověděl sám, ale když už mám ropzepsáno,...
Balmy byly bez hvězdy, tu měly jen hnací vozidla, tedy M240, M262.. Velká hvězda byla cca do r. 1970, pak malá.
Ale přípojné vozy hvězdy neměly.
Jako typickou verzi bych zvolil polomáčené
Balmy jedzdily polomáčené, spodní část červená (vínová, resp. višňová) dle stáří a udržování nátěru v různém stádiu od nahnědlé po vyrudlou. Vrchní část - od lišty nahoru byla krémová, střecha šedá, případně hnědošedá i když hodně dělal rez a špína
Na obrázku z dalšího příspěvku -je to obyčejné provedení.
Jak je vidět třeba tady jezdily i za červenožlutými motory http://www.cztrain.com/loko/foto/big/820/820037.jpg
Sukýnka a krémová střecha byly z výroby, při opravácvh se nátěry zjednodušovaly.
To na obrázku (celočervené s krémovým pruhem) za ČSD určitě ne, se žlutým pruhem koncem 80-tých let(po r 1988) a začátkem 90-tých let (do konce ČSD), ale já si nepamatuji, že bych tuto verzi někdy viděl (což ovšem neber jako relavantní, třeba jsem si jen nevšimnul).
PS: Pro nalezení fotek hledej 830,831, s těmi jezdily nejčastěji, 820 byly slabé tak jezdily často sólo. Občas byly k vidění i za lokomotivami. V 60-tých letech bývali za T435.0 na Pacifiku, podobně za T478.1, v pozdějších letech se jako náhrada za nemocný motor objevila T466.0 nebo T466.2 (735,742)
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pát 02 bře, 2012 10:49 am, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Tomáš » pát 02 bře, 2012 10:45 am

Michal Šuhajda píše:
Tomáš píše:
Patrik Novák píše:jinak jednotný nátěr


Tzn.klasický tmavě červený nátěr? (vinová červeň) včetně okolí oken? Já totiž většinou viděl tu "polomáčenou" verzi.Žlutý pruh měli jen vepředu? nebo i klasicky pod oknama dokola?
Měly na bocích i "velkou rudou hvězdu"..to jsem viděl na jedné 830.
Takhle to mohlo být i v době ČSD ?
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg
Nebo by pruh nebyl krémový,ale žlutý?


Víceméně sis druhým příspěvklem odpověděl sám, ale když už mám ropzepsáno,...
Balmy byly bez hvězdy, tu měly jen hnací vozidla, tedy M240, M262.. Velká hvězda byla cca do r. 1970, pak malá.
Ale přípojné vozy hvězdy neměly.
Balmy jedzdily polomáčené, spodní část červená (vínová, resp. višňová) dle stáří a udržování nátěru v různém stádiu od nahnědlé po vyrudlou. Vrchní část - od lišty nahoru byla krémová, střecha šedá, případně hnědošedá i když hodně dělal rez a špína
Na obrázku z dalšího příspěvku -je to obyčejné provedení.
Sukýnka a krémová střecha byly z výroby, při opravácvh se nátěry zjednodušovaly.
To na obrázku (celočervené s krémovým pruhem) za ČSD určitě ne, se žlutým pruhem koncem 80-tých let(po r 1988) a začátkem 90-tých let (do konce ČSD).


Aha,takže to Provedení polomáčené tedy krémová střecha a krémová sukýnka bylo hned z výroby a pak postupem času se nátěry měnily.
Dá se o těch změnách nátěrů dočíst,nebo to ty hold znáš?..to zařazení do jednotlivých období.? já si právě myslel,že provedení se žlutým pruhem bylo původní
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 02 bře, 2012 11:02 am

Konkrétně o těhle vozech se dočteš v knize: Altas vozidel díl Motové vozy a jednotky vydavatel ŽM.
Já moc velký pamětník nejsem - ročník76, takže informace ze starších časů čerpám, kde se dá.
Jinak změny nátěrů na celočervenou přišla podobně jako u lokomotiv se zaváděním unifikovaných nátěrů.
Nejsem si jistý zda zjednodušení přišlo až se zaváděním unifikovaných (u lokomotiv jednobarevných - třeba kompletně tmavozelená E499.1, nobo úplně celočervený brejlovec)nátěrů (ale asi jo) nebo dřív.
Pak (cca 1981) začaly přibývat malé žluté pruhy na čelech, ale to se týkalo jen hnacích vozidel.
Ten červenožlutý je unifik.2 kdy byly i hnací vozidla označená žlutým pruhem š.600mm po celém obvodu. zaváděl se zároveň s novým logem ČSD (takový oválek) a v podobné době jako nové značení hnacích vozidel (M240->820 T478.3-753 atd, E499.0-140 atd..) tedy cca v r. 1988.
Ovšem zavádění podobných změn vždy trvalo několik roků. většinou vozidlo změnilo nátěr až při nějaké větší (hlavní) opravě. Zvlášť u těch přípojných vozů se jich tohoto nátěru spousta nedočkalo.
To nakonec )naštěstí) platí dodnes - viz zavádění Najbrta.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Pavel 152 » pát 02 bře, 2012 1:12 pm

Motáte tady motorové vozy a přípojné,
Jasně odpověděno, přípojné vozy Balm, velký Balm a Btax nikdy neměly celočervený nátěr se žlutým pruhem. vždy krémová/červená, dřív sukýnka krémová a později v devadesátých letech.
Výše uvedené fotky ze Slovenska jsou motorové vozy bez cedulek, ale se světlomety.
S unifikem z lokomotiv se setkáme na modelech přívěsných vozů btax jen od neseriozních výrobců, pak vznikají takovéto pochybnosti.
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Patrik Novák » pát 02 bře, 2012 2:12 pm

jednotný nátěr měli : lokomotivy el ss, lok el stř , lok el 2sys , lok motorové , el jednotky ss , el jednotky stř , motorové vozy , přívěsné vozy ............. každý nátěr je jiný , u mot vozů a lokomotiv , sloučeno vz88

smíchání vzniklo nedostatečnými prameny tazatele a já předpokládal že atlas bude mít , nebo aspoň přístup k němu

přívěsné vozy byly "polomáčené" vždy (ty celočervené s krémovým pruhem 021 přišli až s rekontrukcí k motorům 842)

020 od začátku výroby spodní část červená horní krémová střecha krémová dělící lišta na poprsnici hliníková krémová sukýnka
sukýnka zrušena kolem r1970 , šedá střecha až někdy kolem r75
později při opravách sundána hliníková lišta někdy jen natřená na červeno
pak odstaňovány okapy nejednotně , některé vozy neměly svislou část , některé ani vodorovnou od kraje ke dveřím a u některých není okap ani mezi dveřmi ,
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 02 bře, 2012 4:07 pm

Pavel 152 píše:Motáte tady motorové vozy a přípojné,
Jasně odpověděno, přípojné vozy Balm, velký Balm a Btax nikdy neměly celočervený nátěr se žlutým pruhem. vždy krémová/červená, dřív sukýnka krémová a později v devadesátých letech.
Výše uvedené fotky ze Slovenska jsou motorové vozy bez cedulek, ale se světlomety.
S unifikem z lokomotiv se setkáme na modelech přívěsných vozů btax jen od neseriozních výrobců, pak vznikají takovéto pochybnosti.

No vycházel jsem z téhle fotky,
Tomáš píše:Na této fotce je vidět,že i přípojné vozy jsou stejného nátěru....sice to je na Slovensku,ale v roce 1994.Takže hned po rozdělení
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002386/036043.jpg

kde je samozřejmě první vůz M240, ale za ním? Na fotce nejsem schopen identifikovat dveře do zavazadlového oddílu, či jinak vyloučit, že nejde o přípojný vůz. Jak jsem psal červenožluté Balmy nepamatuju, takže jako důkaz jejich existence kdesi na slovensku jsem bral pouze tuto fotku. Jestliže jsem někoho mystifikoval, omlouvám se.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Tomáš » pát 02 bře, 2012 4:51 pm

Takže to trochu shrnu protože to začíná být nepřehledné: :D
Bavíme se už jen o přípojných vozech balm 020
možný nátěr:
A)"polomáčená verze" krémová sukýnka,višňová červeň,krémová střecha
https://picasaweb.google.com/karel.bg/B ... 9523799170
B)"polomáčená verze" bez sukýnky
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=718
http://picasaweb.google.com/mojettgaler ... 0948209954
C) generálkovaná verze "balm 021" s krémovým pruhem
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg

Žlutý pruh v jakémkoliv provedení tedy pouze u M240.0 (820) nikoliv u přípojných Balm 020
http://www.vlaky.net/upload/galeria/002386/036044.jpg
U těch fotek ze Slovenska opravdu moc poznat nejde zda to jsou všechno 820 nebo přípojné vozy.
Škoda mě by se to tak moc líbilo,ale vlastní nástřik dělat nebudu :lol:

Žádnou literaturu nemám,kdych měl tak se neptám a čtu.Na netu je psáno hlavně o M240.0 (820),ale o balmech 020 prd.Jakékoliv fotky jsou tedy přínosem.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Vladimír_B » pát 02 bře, 2012 7:21 pm

A já v tom udělám ještě větší brajgl :D
Tomáš píše:C) generálkovaná verze "balm 021" s krémovým pruhem
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 172/06.jpg

Tento vůz není 021 a není generálkovaný. To je starý Bix 020, který prošel dílnama a při té příležitosti dostal tzv. EKO lak. Např. v Plzni (dom.st., né DKV) v_roce 2004 +/- jsme měli skoro všechny Bixy v EKO laku. Byly pouze 2 výjimky:
1.vůz polomáčený s plastickými čísly http://trat160.ic.cz/fotky/03/2206va.JPG (Vroutek)
2. vůz v inverzním polomáčeném laku http://trat160.ic.cz/fotky/03/187vb.JPG (Horní Bříza zast.) byl pouze jeden vůz. Původně byl ve Znojmě a do Plzně přišel na dožití. Inverzní polomáčený lak se rozšířil jen u úzkých Balmů.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vagony Balm/Bix foto

Příspěvekod Sandy » ned 25 bře, 2012 4:24 pm

Tomáš píše:Takže to trochu shrnu protože to začíná být nepřehledné: :D
......
U těch fotek ze Slovenska opravdu moc poznat nejde zda to jsou všechno 820 nebo přípojné vozy.
Škoda mě by se to tak moc líbilo,ale vlastní nástřik dělat nebudu :lol:

Žádnou literaturu nemám,kdych měl tak se neptám a čtu.Na netu je psáno hlavně o M240.0 (820),ale o balmech 020 prd.Jakékoliv fotky jsou tedy přínosem.

Možná s křížkem po funuse :oops:
Samozřejmě, že jsou to všechno motory. Jsou vidět madla u dveří na stanoviště strojvedoucího. :D
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků