Stránka 1 z 1
Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
pon 25 říj, 2010 7:48 pm
od VladikC
Několik fotografií odstavených starších vozů vyfocených letos na Dni železnice v depu Česká Třebová. Třeba se budou někomu hodit.
http://vladikc.rajce.idnes.cz/Odstavene_vozy/ ,
http://vladikc.rajce.idnes.cz/Cisterny/ ,
a ještě toto:
http://vladikc.rajce.idnes.cz/Tendr_1/ ,
http://vladikc.rajce.idnes.cz/Tendr_2/ ,
http://vladikc.rajce.idnes.cz/Tendr_3/ .
(Omlouvám se těm, kteří je již viděli z odkazu z mého hlavního vlákna
viewtopic.php?f=16&t=3206 , ale přislo mi vhodné umístit to i sem. Ne všichni chodí na TT.)
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
úte 26 říj, 2010 5:56 am
od Houmr
Fotek není nikdy dost.

Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
úte 26 říj, 2010 10:23 am
od VladikC
Tak mne napadlo, jste schopen někdo ty vozy identifikovat? Jen tak pro zajímavost a pro poučení mně i ostatních.

Díky.
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
úte 26 říj, 2010 8:09 pm
od hank
VladikC: Zkus ten dotaz hodit na k-report. Tam jsou archivářští nadšenci, kteří ti z rukávu vysypou čísla vozů, jejich výrobce a roky výroby i kde běhaly.
Jen namátkou a stručně:
vůz 2 - Ci 4-0xxx nebo 3-9xxx, rozvor 8m, konec 1. sv války a 20. léta, dojezdily jako Bi v 70. - 80. letech
vůz 3 - Dd nebo Dsd, rozvor 7 nebo 8 m, ze stejného období
vůz 4 - Zav ze 30. let, spěšninový, zavazadlový nebo pomocný služební vůz pro rychlíky a "rakety" = prvorepublikové rychlé nákladní vlaky
vůz 5 - "normální" zetka (řada Z), rozvor 4,5 m, základní typ krytého vozu kkStB/ČSD/ČMD od konce monarchie až do konce WW II
vůz 6 - zřejmě kořistní poštovní vůz DR, který u nás zůstal po WW II
vůz 7 - "rybák" (přezdívka podle 1nápravových dvojitě odpružených podvozků soustavy Rybák) řady Be, rozvor 9,4 m, výroba po válce, ze stejných vozů se skládá vršovická muzejní souprava, která většinou postává v Bráníku, tak si je tam můžeš nafotit i změřit
tendr 1 - zřejmě od některé "prajské" lokomotivy, např. P 4.2=BR 36 DR
tendr 2 - 925.0 od původem americké lokomotivy dodané do ČSR v rámci poválečné pomoci UNRRA 459.0, dlouho v ČT stál jako vodní vůz požárního vlaku tendr 925.014, tak by to možná mohl být přímo on
Na to ostatní si netroufám.
zdraví
hank
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
úte 26 říj, 2010 8:39 pm
od VladikC
hank píše:
Na to ostatní si netroufám.
Smekám a uctivě děkuji.

Na tendr 1 už jsem koukal do svých podkladů a došel jsem ke stejnému závěru.

Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
stř 27 říj, 2010 8:22 am
od marwin
hank píše:tendr 2 - 925.0 od původem americké lokomotivy dodané do ČSR v rámci poválečné pomoci UNRRA 459.0, dlouho v ČT stál jako vodní vůz požárního vlaku tendr 925.014, tak by to možná mohl být přímo on
Mala oprava: 459.0 je anglicka lokomotiva. Typ: Liberation.
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
stř 27 říj, 2010 9:21 am
od radeksindy
ad hank: Souhlas, ale drobné připomínky jsou níže. Konkrétní čísla se z pořízených fotografií zjistit moc nedají, nějaké vodítko přečtu akorát u toho Fk.
vůz 6 - zřejmě kořistní poštovní vůz DR, který u nás zůstal po WW II
Řekl bych, že se jedná o Fk s rozvorem 5,8m, vozové skupiny 1 nebo 2 (ex. Ia a Ib kkStB), původně řazené od čísla 5-17xx. Poslední číslo 9-2035 je na rámu viditelné, zkusím zjistit zbytek. Má spoustu úprav, jiné ložiskové skříně, přišel o světlík, nárazníky jsou nové, ale jinak to sedí.
vůz 5 - "normální" zetka (řada Z), rozvor 4,5 m, základní typ krytého vozu kkStB/ČSD/ČMD od konce monarchie až do konce WW II
Nerozumím čeho se týká časové vymezení od konce monarchie do konce WWII. Tento typ vozu se vyráběl od roku 1912 až do roku 1923. Více než třetina těch vyrobených v dobách ČSR dostala dvanáctimístné číslo UIC, vyjímečně k vidění ve vlaku i na přelomu 70./80. let. Vůz na fotce je vyrobený po roce 1918.
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
stř 27 říj, 2010 8:36 pm
od hank
marwin:
Jo, ale ty taky přišly s Unrrou. UNRRA = United Nations Relief and Rehabilitation Administration, mezinárodní úřad, který koordinoval poválečnou pomoc válečným uprchlíkům a zničeným členským zemím OSN v l. 1943 - 49. Přezdívka "unra" se vžila pro lokomotivy 456.1, ale ČSD přes UNRRA dostaly právě i ty 459.0 a snad i nějaké nákladní vozy.
radeksindy:
K těm zetkám: Moje časové vymezení se týkalo použití pojmu "základní typ krytého vozu" ve smyslu "nejpočetnější, nejběžnější". Po r. 1945 se začaly vyrábět masové série vozů Ztr, které velice rychle početně převládly.
Ten pošťák: Číslo z té fotky jsem přehlédl a Fk měl původně střešní světlík a méně klenutou střechu, což jeho siluetu odlišovalo právě třeba od těch německých trofejí. Ale můžeš mít pravdu.
zdraví
hank
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
stř 27 říj, 2010 10:34 pm
od Michal Šuhajda
Marwinovi nejspíčš nešlo o přezdívku, ale spíš o toto:
hank píše:tendr 2 - 925.0 od původem americké lokomotivy dodané do ČSR v rámci poválečné pomoci UNRRA 459.0, dlouho v ČT stál jako vodní vůz požárního vlaku tendr 925.014, tak by to možná mohl být přímo on
Na to ostatní si netroufám.
zdraví
hank
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
čtv 28 říj, 2010 11:33 am
od hank
Omlouvám se za "upsání", nemám u toho ponocovat...

Pochopitelně při jasné hlavě bych napsal, co samozřejmě vím, že 456.1 byly americké, zatímco 459.0 britské...
zdraví
hank
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
stř 17 lis, 2010 12:06 pm
od vojtas
Mě ten váš Fk přijde jako bývalýBe(Ce)s rozvorem 5m s odstraněnými nástupními prostory.
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
stř 17 lis, 2010 6:32 pm
od radeksindy
Mě ten váš Fk přijde jako bývalýBe(Ce)s rozvorem 5m s odstraněnými nástupními prostory.A ta bočnice se propadla jak ?

Jinak na fotografii 6_08 je rozvor dokonce k přečtení.
Re: Odstavené vozy depo Česká Třebová

Napsal:
úte 21 pro, 2010 10:40 am
od kecu.p
vojtas píše:Mě ten váš Fk přijde jako bývalýBe(Ce)s rozvorem 5m s odstraněnými nástupními prostory.
A co ta poštovní schránka na fotce 6_06 v pravé části vozu u okna?? Také bych řekl že to je stará pošta, ale bez světlíku ... možná mu byl odstraněn
