Vykolejky, vyhybky

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod milan ferdián » pát 12 lis, 2010 6:15 pm

Toto výměnové návěstidlo //jeho vyobrazení// jsem našel jen v návěstních předpisech v minulosti před rokem 1920.Jak se zmiňuje kolega maayaa ,je to skutečně"při jízdě po hrotu".

Zdroj_Železniční návěsti 1_Historie a vývoj návěstí_//JERID_1998//
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10673
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod Vladimír_B » pát 12 lis, 2010 7:17 pm

Ahoj, když tak tuhle je výukový film ČSD na théma výhybky: http://www.youtube.com/watch?v=FQhbNJSmkUQ a v odkazech vedle videa jsou další podobné filmy. Další instruktážní filmy jsou k nalezení na stránkách MDC (nutná registrace). Taxe vzdělávejte :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 989
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod vojtas » úte 18 led, 2011 12:59 pm

Výměnnová návěstidla do roku 1930 :arrow:
Přílohy
1930.JPG
1930.JPG (3.78 KiB) Zobrazeno 2883 krát
TT,TT-e ep.V-VI ČD,
600mm 1:10,
Semtam i N-scale/moduly Ep. III-IV ČSD
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod alexander » pát 01 dub, 2011 3:20 pm

Snažím sa rozpohybovať výkoľajku z leptu pomocou serva. Neskúšal už niekto, nech nevymýšľam vymyslené?
alexander
 
Příspěvky: 336
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod radekkrupka » pát 01 dub, 2011 5:54 pm

alexander píše:Snažím sa rozpohybovať výkoľajku z leptu pomocou serva. Neskúšal už niekto, nech nevymýšľam vymyslené?

Myslím, že Radek Mende má funkční výkolejku na modulu Žleby, a to navíc v "N". Zkus si prolézt jeho web. Ale jestli to má servem, to netuším.
http://www.radyme.websnadno.cz/
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1925
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod alexander » ned 03 dub, 2011 4:38 pm

alexander
 
Příspěvky: 336
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod kecu.p » čtv 07 dub, 2011 6:52 pm

tak jsem si prohlédnul video ... jen by mě zajímalo, zda po sklopení výkolejky je dost místa pro průjezd vozidel, dále ta výkolejka je blízko výhybce, ale asi se jedná o provizorium pro ukázku simulace stavění výkolejky nebo ne??
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 610
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod alexander » pát 08 dub, 2011 11:30 am

Prejazdnosť výkoľajky je testovaná Sergejom a staručkou parnou 455 ( ex pikáckou BR 86), vychádza to. Uvidím v Bojniciach na stretnutí, bude k dispozícii predsa len viac typov vozidiel.
Pokiaľ ide o umiestnenie, čo znamená príliš blízko výhybky? Na strane 2 tejto diskusie sú výkoľajky priamo na výhybke...
alexander
 
Příspěvky: 336
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod Max » sob 09 dub, 2011 9:44 am

kecu.p píše:Každá manipulační kolej musí být krytá buďto odvratnou výhybkou nebo výkolejkou, je možné, že v případě členité stanice se můžou nacházet seřaďovací návěstidla, ale ... v místě, kde může dojít k ohrožení vlakových cest je manipulační kolej osazena výkolejkou či odvratnou výhybkou.

Velice často tohle není pravda. Třeba v MB hl.n. je poslední dopravní kolejí č.9, a všechny dál dozadu už dopravní nejsou, přesto tam není ani výkolejka ani odvratná výměna. A když pak přijde třeba tornádo, tak se odtud špatně zajištěné vozy rozjedou do vlakové cesty........tolik holá skutečnost.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod Morris Zapp » sob 09 dub, 2011 10:46 am

TNŽ 34 2620, odst. 5.5.1:
Boční ochrana (...) musí být zajištěna (...):
a) ze všech vlečkových kolejí
b) z těch manipulačních kolejí:
- ze kterých mohou být ohroženy vlakové cesty pro rychlost větší než 120 km/h, nebo
- které jsou určeny pro nakládku a vykládku vozů, nebo
- které mají prům. spád větší než 1 promile směrem k možnému místu ohrožení (...), nebo
- které nejsou odděleny od dopravních kolejí návěstidly se zakazující návěstí, nebo
- které po ukončení posunu smějí být v neobsazené dopravně obsazeny vozidly.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 693
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod Max » sob 09 dub, 2011 4:30 pm

Morris Zapp píše:TNŽ 34 2620, odst. 5.5.1:
Boční ochrana (...) musí být zajištěna (...):
...
b) z těch manipulačních kolejí:
.....- - které nejsou odděleny od dopravních kolejí návěstidly se zakazující návěstí, nebo

Ano - tohle říká předpis, ale skutečnost je jiná.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod Morris Zapp » sob 09 dub, 2011 4:40 pm

Je třeba si uvědomit, že to znění té TNŽ je aktuální, kdežto ta stanice už tam nějakej ten pátek funguje. Nemůžu vyloučit, že funguje na nějakou výjimku - výjimky se často přiznávají zařízením, schváleným před účinností nového, přísnějšího předpisu. Bohužel předchůdce té TNŽ nemám :(
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 693
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod kecu.p » pon 11 dub, 2011 5:45 am

alexander píše:...Pokiaľ ide o umiestnenie, čo znamená príliš blízko výhybky? Na strane 2 tejto diskusie sú výkoľajky priamo na výhybke...



Myšleno tím že mezi výhybkou a výkolejkou musí být ještě námezník + 3m. Pokud toto místo umístění výkolejky zasahuje do další výhybky (nemyslím odvraty) a nelze to jinak, umístí se výkolejky do výhybky - viz obrázky na té straně 2
Obrázek

červené koleje jsou koleje dopravní, černé jsou odbočující manipulační, účelové ... obrázek vlevo zobrazuje klasické umístění výkolejky na koleji, obrázek vpravo zobrazuje umístění výkolejky na dalším rozvětvení kolejí ... buďto 2 samostatné výkolejky, každá s vlastním pohonem, případně výměníkem s návěstidlem, nebo spojené pomocí táhla na jeden výměník, případně přestavník.

Tvoje video zobrazuje klasickou výkolejku, ale bohužel není dodržená vzdálenost výkolejky od výhybky, pokud tedy nebudeme považovat druhý směr výhybky také za kolej manipulační
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 610
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod alexander » pon 11 dub, 2011 8:22 pm

kecu.p vďaka za výklad, opäť som múdrejší.
Na obrázku je umiestnenie nešťastnej výkoľajky. Umiestnil som ju preto tak blízko výhybky, aby mi vošla na 80 cm modul aj koľajová váha. Asi to nie je príliš šťastné riešenie...
Premýšľam, či by nebolo rozumnejšie, ale hlavne viac realite zodpovedajúce, umiestniť váhu miesto obrysnice a túto premiestniť miesto váhy. A výkoľajku potom bude možné posunúť oné tri metre od námedzníku...
Přílohy
Jakubovo.jpg
Jakubovo.jpg (37.05 KiB) Zobrazeno 2296 krát
alexander
 
Příspěvky: 336
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod kecu.p » pon 11 dub, 2011 8:30 pm

tak mě napadá, ta spojka uprostřed musí být?? je to těžké napasovat na konkretní stanici ...
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 610
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků