Stránka 4 z 8

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: pát 08 říj, 2010 7:16 pm
od radeksindy
JBr: Čachnov má tu vlečku krytou výkolejkou a ne tím odvratem. Ten opět slouží "jen" ke krytí té manipulační koleje. Tedy žádné rozjeté vozy chytat nebude.

kecu.p:
Ten plánek je dobrá ilustrace. Vlečka má vlastní odvrat i výkolejku, protože do nádraží se jede asi dost z kopce. Když je to třeba je po rovině, tak stačí výkolejka jako v tom Čachnově. Ale podle mne nejde použít jako odvrat pouze kolej 2a *)(tedy bez jakékoli výkolejky nebo čistokrevného odvratu) a čekat, že mi bude chytat vozy z vlečky a zárověň sloužit jako nakládací-vykládací kolej. Už si rozumíme :)

A pokud se vrátíme zpátky k tomu W., tak bez výkolejek v obou větvích by tam taková situace vznikla. **)

*) Pomíjím existenci staniční budovy.
**) Uznávám, že něm. předpisy jsou jiné.

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: pát 08 říj, 2010 7:34 pm
od kecu.p
Ta vlečka v Trpístech je komplikovaná ... výkolejka je v základní poloze na koleji ... k obsluze výhybky S1 na vlečce je nutné odemknout výkolejku Vk1, sklopit výkolejku a ve sklopené poloze ji uzamknout ... výsledný klíč slouží k odemknutí výhybky S1 a tak možné obsluze vlečky. Od výkolejky vlečka stoupá až k námezníku výhybky S1, samotná vlečka v areálu je na rovině

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: pát 08 říj, 2010 7:35 pm
od JBr
radeksindy píše:JBr: Čachnov má tu vlečku krytou výkolejkou a ne tím odvratem. Ten opět slouží "jen" ke krytí té manipulační koleje. Tedy žádné rozjeté vozy chytat nebude.


Coz ale nevyvraci to, co se tu celou dobu snazim rict... :) Z te puvodni debaty o W. se to stocilo k tomu, ze nejde pouzit kusou manipulacni kolej jako odvrat, coz jsem se ja i kecu.p snazil vyvratit. Jinak co se tyce Cachnova, to co jsem vypisoval se netykalo ochrany pri jizde z vlecky, ale prave manipulacni koleje a ochrany dopravni koleje. Proste priklad toho, ze nemusis mit dogmaticky vzdy na obou koncich manipulacni koleje vykolejku, pokud tam mas vyhybku, ktera je uzamcena do kuse nebo treba na nejakou vlecku. Proste odvrat mimo chranene koleje.

Dost mozna si celou dobu jen blbe rozumime, uz bych to dal nepitval :)

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: pát 08 říj, 2010 7:40 pm
od radekkrupka
JBr píše:
radeksindy píše:JBr: Čachnov má tu vlečku krytou výkolejkou a ne tím odvratem. Ten opět slouží "jen" ke krytí té manipulační koleje. Tedy žádné rozjeté vozy chytat nebude.


Coz ale nevyvraci to, co se tu celou dobu snazim rict... :) Z te puvodni debaty o W. se to stocilo k tomu, ze nejde pouzit kusou manipulacni kolej jako odvrat, coz jsem se ja i kecu.p snazil vyvratit. Jinak co se tyce Cachnova, to co jsem vypisoval se netykalo ochrany pri jizde z vlecky, ale prave manipulacni koleje a ochrany dopravni koleje. Proste priklad toho, ze nemusis mit dogmaticky vzdy na obou koncich manipulacni koleje vykolejku, pokud tam mas vyhybku, ktera je uzamcena do kuse nebo treba na nejakou vlecku. Proste odvrat mimo chranene koleje.

Dost mozna si celou dobu jen blbe rozumime, uz bych to dal nepitval :)

Mám z toho přesně tentýž pocit...

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 říj, 2010 10:20 am
od radekkrupka
Co znamená tahle návěst u výhybky? Jednak mě zaujalo to, že to není "kostka" ale jenom ohnutý plech (asi starší typ?), ale hlavně mi nejde do hlavy ta návěst s vodorovným pruhem. Něco jako "stůj"? Je to návěst pro odbočnou větev do objízdné koleje v koncové stanici Lednice.

http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... 0646953202

Obrázek

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 říj, 2010 10:36 am
od Morris Zapp
Viz předpis D1.

Návěst Jízda po hrotu zprava i zleva (bílý obdélník na delší straně
v černém poli) informuje po kontrole správného přestavení výhybky o směru
jízdy přes výhybku po hrotu z vedlejšího pravého nebo levého směru.

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 říj, 2010 11:11 am
od radekkrupka
Čil to znamená, že se na této výhybce nedá najet do odbočky, pouze obousměrné přímo a ve směru po hrotu z odbočky. Čili při objíždění soupravy, objíždí se pouze v jednom směru...

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 říj, 2010 11:27 am
od Morris Zapp
Nééééééééééé :D

Znamená to, že pokud je ten obdélník otočený ke strojvůdci, tak je výhybka postavená do odbočky (v jeho pohledu teda z odbočky). Je to zcela rovnocenná návěst s dnešní šipkou, akorát je z dívější doby, nově se nezřizuje (no, to se psalo o vyčkávacích návěstidlech taky :lol: ).

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 říj, 2010 12:59 pm
od radekkrupka
Aha, tak já jsem se dočetl, že výhybku lze přejet "po hrotech" (z větví) nebo proti hrotům (do rozvětvení). Tak to jsem si dal nějak do souvislosti s názvem té návěsti :oops:

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: čtv 21 říj, 2010 7:41 pm
od kecu.p
Podle D1 je to návěst po hrotu z odbočky. Nově se nezřizují, stejně jako "vydličky" znázorňující jízdu proti hrotu do odbočky (vpravo, vlevo) Jinak, tak jak je výhybka, je to jízda přímo.

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: sob 30 říj, 2010 6:08 pm
od radekkrupka
Jsem tu opět s dotazem: :)

Podle téhle fotky mi přijde, že vlečka je napojena do staniční koleje "do kopce", přesto je krytá výkolejkou?

http://jakubjezik.rajce.idnes.cz/Hovezi/#DSC_7643.JPG

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: sob 30 říj, 2010 6:32 pm
od Morris Zapp
Jistě. Dopravní koleje musí být vždy chráněny před jakýmkoliv ohrožením z manipulačních kolejí. Na vlečce může být třeba lokomotiva...

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: pát 12 lis, 2010 4:27 am
od Radek
Dotaz z epoch dávno minulích.
Existují nějaké údaje o tomto typu návěstidla?
První vypadá jen jako plech. Jak to vypadlo ze zadu?
Na druhé fotce je to skříňka na lampu. Jak to vypadalo z profilu?
Je k tomu nějaká normálie?
Označovalo jednoduchou výhybku?

Mohl by někdo mohl poskytnout více informací o historii výměnových návěstidel?

q.jpg
q.jpg (36.31 KiB) Zobrazeno 4835 krát
Kopie - 185.jpg
Kopie - 185.jpg (46.94 KiB) Zobrazeno 4835 krát


Díky Radek

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: pát 12 lis, 2010 4:32 pm
od maayaa
No mohla by to být návěst ''jízda po hrotu'',něco podobnýho mám v předpise D1 z 1946,na druhý straně je klasický V na ležato,který oznamuje jízdu proti hrotu a směr kterým kolej odbočuje
IMG_2981.jpg
IMG_2981.jpg (199.33 KiB) Zobrazeno 4800 krát
IMG_2983.jpg
IMG_2983.jpg (186.65 KiB) Zobrazeno 4800 krát

Re: Vykolejky, vyhybky

PříspěvekNapsal: pát 12 lis, 2010 6:15 pm
od milan ferdián
Toto výměnové návěstidlo //jeho vyobrazení// jsem našel jen v návěstních předpisech v minulosti před rokem 1920.Jak se zmiňuje kolega maayaa ,je to skutečně"při jízdě po hrotu".

Zdroj_Železniční návěsti 1_Historie a vývoj návěstí_//JERID_1998//