Vykolejky, vyhybky

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod JBr » sob 11 zář, 2010 6:05 pm

V zasade si predstav dve zarazky spojene tyci. Zkusim nekde vyhrabat fotku.

Edit: Tu - http://www.k-report.net/discus/nahledy/471507.jpg
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod pavel » sob 11 zář, 2010 6:27 pm

Jo tak to už jsem v obraze akorát jsem nevěděl že je to zamykatelné
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod kecu.p » sob 11 zář, 2010 6:53 pm

mohu vám to pro představu vyfotit ... jak vypadá klasická podložka a jak vypadá uzamykatelná podložka, potom k tomu tu zarážku - čubu
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod maayaa » ned 12 zář, 2010 7:42 pm

No nevim,teď určitě,ale že by to tak bylo vždycky?Už jsem v pár stanicích viděl třeba jen návěstidla.Žádnej odvrat nic,jen seřaďovačka.A to samé s podkládáním,možná že ''hrábě'' jsou teď podle předpisu,ale jinak celkem běžně vídávám jen čuby.
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod kecu.p » ned 12 zář, 2010 8:07 pm

Každá manipulační kolej musí být krytá buďto odvratnou výhybkou nebo výkolejkou, je možné, že v případě členité stanice se můžou nacházet seřaďovací návěstidla, ale ... v místě, kde může dojít k ohrožení vlakových cest je manipulační kolej osazena výkolejkou či odvratnou výhybkou.

Ohledně odstavování ... na dopravní koleji se může použít čuba pouze za zvláštních okolností ... například je na odstavené vozy vidět a nebo odstavené vozy jsou ze dvouch dílů, kde mezi nima je mezera více než 10m (podle Op16), tady na krajích by byla podložka, mezi vozy v mezeře by byla zarážka. Předpis stanovuje použití uzamykatelné podložky ... bylo to tak v minulosti, je to i teď. Takže odstavené vozy na dopravní kolaji ano, ale jen s podložkou. Čuba nestačí. Je to proti předpisu. V modelu na jednom stojanu mohou být obě technické pomůcky.

Teď jsem si vzpoměl ... eventuelně se může utáhnout ruční brzda na voze a podložit čubou ... ale je to třeba v případě posunu ... Na dlouhodobé odstavení jedině podložka. Protože většina dopravních kolejí nedisponuje odvratem a výkolejkou už vůbec ne, proto musí být podložka uzamykatelná.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod Myšpulín » ned 12 zář, 2010 8:53 pm

Pokud si dobře pamatuji, tak někdy před 30-ti lety se používaly jako podložky ze dřeva vyřízlé "trojúhelníky" spojené tyčí nebo slabou trubkou, které se stavěly na hlavy obou kolejnic z vnějšku pod kola. No ony to nebyly přímo trojúhelníky, neboť odvěsny byly lehce vybrané podle kola. Umístěny byly na stojanu spolu s čubami a podkládaly se jimi odstavené vagony. Nevím o tom, že by se nějak uzamykaly. Foto nemám a zřejmě už asi ani nebude kde je pořídit, ale když tak pro představu namaluji.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod kecu.p » pon 13 zář, 2010 2:45 am

Ty si pamatuji. Ale ty uzamykatelné podložky (jedině z kovu) měla a má každá stanice v inventáři. Jistě je měli ve skladu uzamčeny pro případ potřeby.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod JBr » úte 05 říj, 2010 12:13 pm

Na predchozi strance jsem zminoval netradicni umisteni vykolejek primo na vyhybce v Hostivici, takze tady pridavam slibenou fotku. Hadam, ze to je na modelu vec takrka nerealizovatelna, pokud by chtel clovek zachovat prujezdnost.

Obrázek

Casem tuhle a jeste par dalsich fotek doplnim do stavajiciho clanku a pomalu uz se mi podarilo shromazdit dost materialu i na dalsi pokracovani.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod marwin » úte 05 říj, 2010 1:06 pm

JBr píše:Na predchozi strance jsem zminoval netradicni umisteni vykolejek primo na vyhybce v Hostivici, takze tady pridavam slibenou fotku. Hadam, ze to je na modelu vec takrka nerealizovatelna, pokud by chtel clovek zachovat prujezdnost.
Casem tuhle a jeste par dalsich fotek doplnim do stavajiciho clanku a pomalu uz se mi podarilo shromazdit dost materialu i na dalsi pokracovani.


Fremo stanice Weissenberg, meritko H0. Prujezdnost bez problemu.
Obrázek
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod radekkrupka » úte 05 říj, 2010 1:15 pm

marwin píše:
JBr píše:Fremo stanice Weissenberg, meritko H0. Prujezdnost bez problemu.
V H0 možná, ale v menších měřitkách asi nereálné... ale jinak díky za krásný příklad :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod JBr » úte 05 říj, 2010 1:38 pm

marwin píše:Fremo stanice Weissenberg, meritko H0. Prujezdnost bez problemu.


Jak pise Radek, vim z vlastni zkusenosti co jsem musel delat za kompromisy abych mel dobre prujezdnou vykolejku z Hekttorovy stavebnice, takze si dost dobre nedokazu predstavit, ze bych ji v TT zvladnul umistit do vyhybky.

Pozn: Na tom Fremo modulu mi tam ta druha vykolejka ale stejne nedava smysl. Ta horni kolej by prece mela byt kryta odvratem, ne?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod radekkrupka » úte 05 říj, 2010 1:47 pm

JBr píše:
marwin píše:Fremo stanice Weissenberg, meritko H0. Prujezdnost bez problemu.


Jak pise Radek, vim z vlastni zkusenosti co jsem musel delat za kompromisy abych mel dobre prujezdnou vykolejku z Hekttorovy stavebnice, takze si dost dobre nedokazu predstavit, ze bych ji v TT zvladnul umistit do vyhybky.

Pozn: Na tom Fremo modulu mi tam ta druha vykolejka ale stejne nedava smysl. Ta horni kolej by prece mela byt kryta odvratem, ne?

Přesně tak, v téčku už je velmi limitující např. šířka okolku, který je v podstatě stejně velký jako v H0. Řešil jsem to např. když jsem dělal přejezd přes koleje a mezi koleje už té výplně moc nedáte... takže vměstnat to ještě do výbky - nevím nevím...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod marwin » úte 05 říj, 2010 2:11 pm

JBr píše:
marwin píše:Fremo stanice Weissenberg, meritko H0. Prujezdnost bez problemu.


Jak pise Radek, vim z vlastni zkusenosti co jsem musel delat za kompromisy abych mel dobre prujezdnou vykolejku z Hekttorovy stavebnice, takze si dost dobre nedokazu predstavit, ze bych ji v TT zvladnul umistit do vyhybky.

njn neni se cemu divit, kdyz jezdite na H0lkovych kolejnicich:)

Pozn: Na tom Fremo modulu mi tam ta druha vykolejka ale stejne nedava smysl. Ta horni kolej by prece mela byt kryta odvratem, ne?


Jj, ten anglican nahore by mohl byt odvratem. Stanice je stavena presne podle skutecnosti, takze bych veril tomu, ze ve skutecnem Weissenbergu v 70. letech to tam tak bylo.

BTW. http://www.goerlitzer-kreisbahn.de/Weis ... _1_87.html
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod radeksindy » stř 06 říj, 2010 10:49 am

Ta kolej za angličnem odvratem není, protože je to normální manipulační kolej - vedle je rampa. Z plánu je vidět, že hlavním úkolem výkolejek je případné ujeté vozy z vedlejší tratě (žádná jiná výkolejka tam není). Pokud byste to chtěli udělat s jednou výkolejkou, tak by ji bylo nutné vložit do výhybky za ním (ve směru od vedl. tratě). Jenomže to je výhybka v hlavní koleji, takže se to zřejmě dalo o výhybku dál a tedy rozloženo do dvou. I u nás se to tak dělá.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Vykolejky, vyhybky

Příspěvekod JBr » stř 06 říj, 2010 12:24 pm

Ono z te jedne fotky nejde poradne poznat jestli to je jen spojka dvou koleji nebo ne a priznavam se, ze na planek jsem se dival az potom :) Pokud bych se ridil jen obrazkem bez kontextu cele stanice, takze by to podle pohledu byla jen spojka dvou manipulacnich koleji, tak bych to osobne vubec nekomplikoval, na spodni kolej pred vyhybku dal vykolejku a horni kolej by byla zabezpecena tak, ze by zakladni poloha vyhybky byla naprimo ke skladisti. Takove reseni je v nasich stanicich celkem bezne. Proto jsem prave vyjadril tu pochybnost k obrazku :)

Jinak v Hostivici ty dve vykolejky kryji manipulacni koleje 8 (kusa) a 6 (ze ktere potom dal vychazi vlecka).
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků