Stránka 1 z 1

Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: stř 11 srp, 2010 7:47 pm
od intelpetr
Někde jsem zahlédl, že u nás v Kyjově máme tohle vyjimečné návěstidlo. Tak jsem ho cestou z šichty v rychlosti nafotil :) Je to foceno telefonem, kvalita není zázračná.

K nebesům
Obrázek

Tohle už něco pamatuje
Obrázek

K nebesům
Obrázek

celkový pohled na obě návěstidla. Trojramenné však již neslouží, nemá ani nový lak. Návěstidlo vpravo září novotou. Dvoukolejka vede od veselí, kolej nalevo od Mutěnic
Obrázek

Vlevo do Veselí, rovně do Mutěnic.
Obrázek

V celé své kráse
Obrázek

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: čtv 12 srp, 2010 6:08 pm
od milan ferdián
Jestli se nepletu ,jedná se o vjezdové mechanické dvouramenné návěstidlo s přídavným žlutým ramenem.Na návěstidlu jde vidět přivolávačku ,to jsou ty tři malé bílá světla ve tvaru trojúhelníku.

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: čtv 12 srp, 2010 7:08 pm
od maayaa
Tak,tak krásnej kousek.To žlutý rameno umí dělat výstrahu pro odjezd.

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: čtv 12 srp, 2010 8:29 pm
od intelpetr
A to trojramenné návěstidlo slouží pro obě koleje? (pro tu nalevo a napravo od něj). Protože od Mutěnic je předzvěst a pak tohle návěstidlo.

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: ned 15 srp, 2010 9:21 pm
od maayaa
to návěstidlo je pro tu kolej od něj vlevo(Mutěnice).To návěstidlo uplně vpravo platí pro tu kolej uplně vpravo(od Veselí).Kdyby se jelo proti správnému směru po té prostřední koleji(vlastně je to kolej do Veselí),tak ten vlak vjede na přivolávačku toho návěstidla vpravo,ale musí se zaručit,že tam nebude žádnej jinej vlak stát na tý správný koleji od Veselí.Je to jen při vyjímečných situacích jako výluka,nebo nějaká nehoda.

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: pát 20 srp, 2010 7:30 am
od Morris Zapp
maayaa píše:Kdyby se jelo proti správnému směru po té prostřední koleji(vlastně je to kolej do Veselí),tak ten vlak vjede na přivolávačku toho návěstidla vpravo,ale musí se zaručit,že tam nebude žádnej jinej vlak stát na tý správný koleji od Veselí.Je to jen při vyjímečných situacích jako výluka,nebo nějaká nehoda.


Tedy by se nejelo "proti správnému směru", nýbrž "po nesprávné koleji".

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: pát 27 srp, 2010 5:19 am
od kecu.p
Trojramenné vjezdové návěstidlo není v Kyjově až taková výjimka. Další podobné návěstidlo je i ve stanici Bečov nad Teplou. A nejen tam. Proto bych se zdráhal použít označení vyjímečné. Protože trať do Mutěnic je na pokraji rušení, není-li již vydáno rozhodnutí o odstranění stavby, může také toto návěstidlo zmizet, ale nemusí ... to je ve hvězdách ...

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: pát 27 srp, 2010 7:04 am
od Morris Zapp
Přesně tak - trojramenná mechanika (2x červené + 1 žluté) není žádná zvláštnost (nebo alespoň donedávna nebyla). Jediné, co je na takovém návěstidle zvláštní, je že stojí v Blatné na vjezdu od Lnář, kde se dá vjet jenom rovně - netuší někdo proč?

Mnohem "zvláštnější" byly trojramenné mechaniky se třemi červenými rameny - ty uměly navíc návěst "vjezd druhou odbočkou" - použití tam, kde je potřeba, aby fíra řídil vlak druhou odbočkou jinak, než první. U nás snad jenom kolem Negrelliho viaduktu.

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: pát 27 srp, 2010 10:57 am
od juroH0
Pokiaľ viem tak návestidlá s tromi červenými ramenami boli na vjazdoch veľkých staníc. Návestidlá boli zrušené predpisom v 50. rokoch. Tuším že 1956???

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: stř 01 zář, 2010 4:07 pm
od Vladimír_B
Morris Zapp píše:Přesně tak - trojramenná mechanika (2x červené + 1 žluté) není žádná zvláštnost (nebo alespoň donedávna nebyla). Jediné, co je na takovém návěstidle zvláštní, je že stojí v Blatné na vjezdu od Lnář, kde se dá vjet jenom rovně - netuší někdo proč?
V Blatné byla dvojitá kolejová spojka, takže bylo možno od Lnář vjet na všechny dopravní koleje...

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: stř 01 zář, 2010 6:15 pm
od Morris Zapp
No vida! Nebylo by prosím schémátko? To musela být nějaká drastická přestavba - dvojitá kolejová spojka by se dneska nevešla před výh. č. 14. Že tam tedy ty mechaniky vůbec zůstaly? Kdy to asi tak proběhlo?

To je ale otázek :)

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

PříspěvekNapsal: čtv 02 zář, 2010 7:15 pm
od Vladimír_B
Vycházím z publikace 100 let blatenských lokálek
Morris Zapp píše:No vida! Nebylo by prosím schémátko?
ne :-)
Morris Zapp píše:To musela být nějaká drastická přestavba - dvojitá kolejová spojka by se dneska nevešla před výh. č. 14. Že tam tedy ty mechaniky vůbec zůstaly? Kdy to asi tak proběhlo?
Později bylo vše odstraněno - více se nepíše :-) a taky měla návěstidla zvonkovou kontrolu. Úprava zabzař. byla asi zbytečná, po úpravě kolejiště nebyly v kolizi návěstěné znaky a skutečný stav věcí (za tohle mě asi zabezpečováci zakousnou :D ) To zhlaví je dost stísněné, na jedné straně je most na druhé straně mechanické odjezdy. No, před 110 lety byla používána jiná "geometrie" kolejí takže by se tam ta spojka možná vešla, kdyby se spojka 12 - 15 posunula trochu ze stanice - možná mohla být kratší - ale to už jsou jen dohady.