Trojramenné mechanické návěstidlo

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod intelpetr » stř 11 srp, 2010 7:47 pm

Někde jsem zahlédl, že u nás v Kyjově máme tohle vyjimečné návěstidlo. Tak jsem ho cestou z šichty v rychlosti nafotil :) Je to foceno telefonem, kvalita není zázračná.

K nebesům
Obrázek

Tohle už něco pamatuje
Obrázek

K nebesům
Obrázek

celkový pohled na obě návěstidla. Trojramenné však již neslouží, nemá ani nový lak. Návěstidlo vpravo září novotou. Dvoukolejka vede od veselí, kolej nalevo od Mutěnic
Obrázek

Vlevo do Veselí, rovně do Mutěnic.
Obrázek

V celé své kráse
Obrázek
Obrázek

HO lama
intelpetr
 
Příspěvky: 30
Registrován: pon 22 bře, 2010 5:55 pm
Bydliště: Tratě 340 a 257

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod milan ferdián » čtv 12 srp, 2010 6:08 pm

Jestli se nepletu ,jedná se o vjezdové mechanické dvouramenné návěstidlo s přídavným žlutým ramenem.Na návěstidlu jde vidět přivolávačku ,to jsou ty tři malé bílá světla ve tvaru trojúhelníku.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod maayaa » čtv 12 srp, 2010 7:08 pm

Tak,tak krásnej kousek.To žlutý rameno umí dělat výstrahu pro odjezd.
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod intelpetr » čtv 12 srp, 2010 8:29 pm

A to trojramenné návěstidlo slouží pro obě koleje? (pro tu nalevo a napravo od něj). Protože od Mutěnic je předzvěst a pak tohle návěstidlo.
Obrázek

HO lama
intelpetr
 
Příspěvky: 30
Registrován: pon 22 bře, 2010 5:55 pm
Bydliště: Tratě 340 a 257

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod maayaa » ned 15 srp, 2010 9:21 pm

to návěstidlo je pro tu kolej od něj vlevo(Mutěnice).To návěstidlo uplně vpravo platí pro tu kolej uplně vpravo(od Veselí).Kdyby se jelo proti správnému směru po té prostřední koleji(vlastně je to kolej do Veselí),tak ten vlak vjede na přivolávačku toho návěstidla vpravo,ale musí se zaručit,že tam nebude žádnej jinej vlak stát na tý správný koleji od Veselí.Je to jen při vyjímečných situacích jako výluka,nebo nějaká nehoda.
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod Morris Zapp » pát 20 srp, 2010 7:30 am

maayaa píše:Kdyby se jelo proti správnému směru po té prostřední koleji(vlastně je to kolej do Veselí),tak ten vlak vjede na přivolávačku toho návěstidla vpravo,ale musí se zaručit,že tam nebude žádnej jinej vlak stát na tý správný koleji od Veselí.Je to jen při vyjímečných situacích jako výluka,nebo nějaká nehoda.


Tedy by se nejelo "proti správnému směru", nýbrž "po nesprávné koleji".
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod kecu.p » pát 27 srp, 2010 5:19 am

Trojramenné vjezdové návěstidlo není v Kyjově až taková výjimka. Další podobné návěstidlo je i ve stanici Bečov nad Teplou. A nejen tam. Proto bych se zdráhal použít označení vyjímečné. Protože trať do Mutěnic je na pokraji rušení, není-li již vydáno rozhodnutí o odstranění stavby, může také toto návěstidlo zmizet, ale nemusí ... to je ve hvězdách ...
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod Morris Zapp » pát 27 srp, 2010 7:04 am

Přesně tak - trojramenná mechanika (2x červené + 1 žluté) není žádná zvláštnost (nebo alespoň donedávna nebyla). Jediné, co je na takovém návěstidle zvláštní, je že stojí v Blatné na vjezdu od Lnář, kde se dá vjet jenom rovně - netuší někdo proč?

Mnohem "zvláštnější" byly trojramenné mechaniky se třemi červenými rameny - ty uměly navíc návěst "vjezd druhou odbočkou" - použití tam, kde je potřeba, aby fíra řídil vlak druhou odbočkou jinak, než první. U nás snad jenom kolem Negrelliho viaduktu.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod juroH0 » pát 27 srp, 2010 10:57 am

Pokiaľ viem tak návestidlá s tromi červenými ramenami boli na vjazdoch veľkých staníc. Návestidlá boli zrušené predpisom v 50. rokoch. Tuším že 1956???
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod Vladimír_B » stř 01 zář, 2010 4:07 pm

Morris Zapp píše:Přesně tak - trojramenná mechanika (2x červené + 1 žluté) není žádná zvláštnost (nebo alespoň donedávna nebyla). Jediné, co je na takovém návěstidle zvláštní, je že stojí v Blatné na vjezdu od Lnář, kde se dá vjet jenom rovně - netuší někdo proč?
V Blatné byla dvojitá kolejová spojka, takže bylo možno od Lnář vjet na všechny dopravní koleje...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod Morris Zapp » stř 01 zář, 2010 6:15 pm

No vida! Nebylo by prosím schémátko? To musela být nějaká drastická přestavba - dvojitá kolejová spojka by se dneska nevešla před výh. č. 14. Že tam tedy ty mechaniky vůbec zůstaly? Kdy to asi tak proběhlo?

To je ale otázek :)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Trojramenné mechanické návěstidlo

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 02 zář, 2010 7:15 pm

Vycházím z publikace 100 let blatenských lokálek
Morris Zapp píše:No vida! Nebylo by prosím schémátko?
ne :-)
Morris Zapp píše:To musela být nějaká drastická přestavba - dvojitá kolejová spojka by se dneska nevešla před výh. č. 14. Že tam tedy ty mechaniky vůbec zůstaly? Kdy to asi tak proběhlo?
Později bylo vše odstraněno - více se nepíše :-) a taky měla návěstidla zvonkovou kontrolu. Úprava zabzař. byla asi zbytečná, po úpravě kolejiště nebyly v kolizi návěstěné znaky a skutečný stav věcí (za tohle mě asi zabezpečováci zakousnou :D ) To zhlaví je dost stísněné, na jedné straně je most na druhé straně mechanické odjezdy. No, před 110 lety byla používána jiná "geometrie" kolejí takže by se tam ta spojka možná vešla, kdyby se spojka 12 - 15 posunula trochu ze stanice - možná mohla být kratší - ale to už jsou jen dohady.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: petr892 a 7 návštevníků