Stránka 1 z 1

Cim 4-7257 až 7261

PříspěvekNapsal: pon 17 kvě, 2010 10:06 am
od Tax
Zdravím. Vedel by niekto, aký náter mali vozy Cim 4-7257 až 7261 prestavené z Ci 4-1717 až 1721? Po prestavbe na Cim sa jedná o "prívesné" vozy k motorovým vozom. V podstate mohli mať náter tmavozelený, svetlozelený ale aj tehlovočervený - čo z toho bude najpravdepodobnejšie ?
Jedná sa o voz ex. Cil StEG podľa Parostroja: http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... 0&obdobi=1

Ďakujem za skorú odpoveď.

PříspěvekNapsal: pon 17 kvě, 2010 11:51 am
od Vladimír_B
Ahoj, záleží na modelovaném období. Na červeno se začali natírat až po roce 38. A nezapomeň přičarovat na střechu komínek od kamen. :D :wink:

PříspěvekNapsal: pon 17 kvě, 2010 12:01 pm
od Tax
Vladimír_B píše:Ahoj, záleží na modelovaném období. Na červeno se začali natírat až po roce 38. A nezapomeň přičarovat na střechu komínek od kamen. :D :wink:


Farebné schémy ČSD sú mi známe, akurát neviem, či sa aj tieto vozy natierali podľa nich.
Neboj, na komín nezabudnem, ani na kachle do interiéru. Myslím, že by u Cim patrilo taktiež odstrániť lávku zo strechy a pod voz pridať dynamo a bedňu na battérie.
Na výkrese z Parostoja je to nakreslené šalamúnsky, aj zásobník plynu, aj bedňa na baterky. Alebo že by to bol taký obrovský vzduchojem ? Voz má predsa saciu brzdu.

PříspěvekNapsal: pon 17 kvě, 2010 2:30 pm
od Max
ELO je pro takový vůz v té době nadměrný luxus, já bych tam viděl spíš plyn a nebo dokonce petr-olej.

PříspěvekNapsal: pon 17 kvě, 2010 5:37 pm
od Vladimír_B
Tax: tak třeba pragomodel prodává několik modelů (http://www.pragomodel.cz/pragomH0.htm) stejné kategorie v červené ... takže by si snad nevymýšleli nesmyslnou vyriantu. Na druhou stranu i nesmysli se vyrábí... :?
Nejjistější odpoveď získáš, když se na K-R zeptáš v Historické vozy osobní a nákladní a bude ti odpovězeno (p. Mahel), nebo na Parostroji. Můžeš se rovnou zeptat na rozsah úprav z Ci na Cim.
Max: os. vozům byla při větších opravách ve 30. letech měněna plátěná střecha za plechovou a s tím souviselo odstranění lávek ze střechy a také změna osvětlení na elektrické a také se dosazovala tlaková brzda. Ssací brzdu motůrky snad ani neměli. Takže Cim by měl mít plechovou střechu, elektrické osvětlení, tlakovou brzdu a kamna/kachle na uhlí. A když už budeš mít kachle v interiéru, nedodělal bys tam i regulátor nabíjení? :D

PříspěvekNapsal: pon 17 kvě, 2010 6:47 pm
od Tax
Vladimír_B píše:A když už budeš mít kachle v interiéru, nedodělal bys tam i regulátor nabíjení? :D


Nie, to v MSTS nie je potrebné, ale kachle sú zvonka cez okná vidieť, tie tam chýbať nesmú.

PS: Až by si nevedel, wo co go, tak pre ilustráciu:

Obrázek

Alebo poprípade kukni sem: http://forum.msts.cz/showthread.php?tid ... 5#pid56235

PříspěvekNapsal: úte 18 kvě, 2010 8:25 am
od Vladimír_B
Tax: moc pěkná práce. Když nevíš, kterou barvu použít, tak použí obě. :D

PříspěvekNapsal: úte 18 kvě, 2010 2:10 pm
od Max
Tax - ty vozy na obrázku, to jsou Ce a ne jak píšeš Ci co byly reko na Cim.

Tyhle Ce dostávaly časem ELO, ale nikdy je netahaly motoráky. Koukni se na jejich váhu. To máš nějaké pomotané. Tyhle Ce jedině zelené.

Ci>Cim měly rozvor 3,5 až 4,5 m.

PříspěvekNapsal: úte 18 kvě, 2010 2:14 pm
od Max
Tax - koukal jsem na ten Web - ty basy mají být nad střechou a ne pod ní. To je zapotřebí opravit, takhle to je paskvil.

Zkus si prohlédnout pár fotek z té doby, než něco namaluješ.

PříspěvekNapsal: úte 18 kvě, 2010 4:40 pm
od Tax
Max píše:Tax - ty vozy na obrázku, to jsou Ce a ne jak píšeš Ci co byly reko na Cim.

Tyhle Ce dostávaly časem ELO, ale nikdy je netahaly motoráky. Koukni se na jejich váhu. To máš nějaké pomotané. Tyhle Ce jedině zelené.

Ci>Cim měly rozvor 3,5 až 4,5 m.


Vychádzam z údajov www.parostroj.net kde je napísané doslova toto: "V třicátých letech část vozů vyčleněna a doplněna kamny jako přípojné vozy k motorovým vozům a přeznačeny na Cim (Ci 4-1717 až 1721 na Cim 4-7257 až 7261)."
Jedná sa mi o tento vagón: Cil StEG, u ČSD ako Ci a časť upravená pre motorové vlaky a preznačená na Cim, pozri http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... 0&obdobi=1

To čo vidíš na obrázku v mojom predchádzajúcom príspevku je Ce s rozvorom 8 m a ten je podľa výkresu aj dostupných fotiek v poriadku. Neviem, čo označuješ pojmom basy a teda neviem, čo má byť nad strechou.
Na uvedenej webstránke ako aj vo vlákne je moja doterajšia tvorba pre MSTS, opäť podľa dostupných výkresov ( opäť Parostroj, M. Kratochvíl a pod. ) a fotografií vozov zachovaných v Lužnej, v MDC Bratislava a vo Vrútkach. Ak je tam niečo zlé, napíš konkrétne čo, nech viem, čo mám opraviť.

PříspěvekNapsal: úte 18 kvě, 2010 5:07 pm
od Vladimír_B
basy = koncové svítilny = koniec vlaku s petrolejkami

Ad. umístění koncových svítilen - na některých starších výkresech jsou pod střechou a na fotkách u Hekttora nad střechou http://vytopna.hekttor.biz/fdok.php?kat=15 takže i tohle umístění prošlo vývojem...

A ještě jako denní koncovky jsem někde *) viděl jen kus plechu ve velikosti a barvách jedné stěny basy - ve dne nepotřebovali svítit.
*) instruktážní video řízení M131.1 na stránkách MDC

PříspěvekNapsal: úte 18 kvě, 2010 5:32 pm
od Tax
Vladimír_B píše:basy = koncové svítilny = koniec vlaku s petrolejkami

Ad. umístění koncových svítilen - na některých starších výkresech jsou pod střechou a na fotkách u Hekttora nad střechou http://vytopna.hekttor.biz/fdok.php?kat=15 takže i tohle umístění prošlo vývojem...


Aha, no ano. U MSTS to nejde ošetriť, aby boli cez deň tabuľky a v noci petrolejky, preto tam dávam len tie petrolejky. "Tykadlá" pre petrolejky sú u Ce na streche, na poväčšine Ci sú na tyčiach v rohoch plošín, je to rôzne. Dal som ich vždy tam, kde boli namalované na výkrese.
Ony tie súčastné rekonštrukcie nie sú úplne kóšer, vrcholom sú prívešáky Blm/Clm v Jaroměři... :twisted:
Dobové výkresy zas poväčšine stoja za fajku tabaku, sú veľmi hrubé a často nečitateľné. Proste podklady lovím kde sa dá a podľa toho sa môžem dopustiť aj drobných nepresností 8)

PříspěvekNapsal: úte 18 kvě, 2010 8:44 pm
od Max
Vladimír_B píše:Ad. umístění koncových svítilen - http://vytopna.hekttor.biz/fdok.php?kat=15 takže i tohle umístění prošlo vývojem...

A ještě jako denní koncovky jsem někde *) viděl jen kus plechu ve velikosti a barvách jedné stěny basy

Ano, ty plechové se běžně ve dne používaly.

Odkaz na fotky vozů Ci dal už Vladimír-B, zde pár výkresů.
http://img29.imageshack.us/g/ce19basy.jpg/

Ty basy byly na střeše asi do r 1965, ještě vozy Da z roku 1958 měly "vykousnuté" rohy střechy, aby tam bylo místo pro basy.

Re: Cim 4-7257 až 7261

PříspěvekNapsal: úte 08 kvě, 2012 2:44 pm
od Tax
Dnes som mal po dlhom čase možnosť otvoriť 3ds max a venovať sa modelovaniu. Chcel som konečne dokončiť dlhý Ci 4-1691 a jeho deriváty ( ex. Ci Steg ) ale narazil som na drobný problém vedúci k tomu, že nemôžem dokončiť celú sadu: Chýbajú mi potrebné podklady a to konkrétne kde to malo umiestnený hajzlík a kde boli umiestnené kachle u "motorovej" verzie Cim 4-7257.

Obrázek

Privítal by som, keby by sa našla nejaká dobrá duša a vybrala sa pofotiť interiér či už do Lužnej alebo kde ešte ten voz majú - myslím, že sú zachované dva a oba sú v pojazdnom alebo aspoň vystavovateľnom stave. Alebo aspoň keby niekto mal nejaké doplňujúce podklady, výkresy z ktorých by bolo zrejmé usporiadanie interiéru verzie s WC a kachlami :rolleyes: