Stránka 1 z 1
Tunel

Napsal:
čtv 15 dub, 2010 5:39 pm
od TomBart
Ahoj, nevíte někdo, po jaké vzdálenosti jsou v tunelu výklenky? A u jednokolejného zda jsou na jedné, nebo na druhé nebo na obou stanách? Díky

Napsal:
čtv 15 dub, 2010 7:06 pm
od kecu.p
U jednokolejného tunelu jsou po obouch stranách, dále snad asi po 50ti metrech. Samozřejmě že výklenky jsou označeny bílím lemováním a k tomu i směrově stoupající či klesající čára na boku stěny tunelu. Někdy je stěna tunelu tvořena vylámanou skálou, tak se může stát že šířka je větší než průjezdný profil a tak to volné místo nahrazuje výklenek.

Napsal:
pát 16 dub, 2010 5:33 am
od mawerick
Veškeré informace o tunelech řeší ČSN 73 7508 (tu nemám), možná by se dala půjčit v tech. knihovně. Jinak údržba tunelů je v předpise S6 - Správa tunelů. Skusím se zeptat na SMT (správa mostů a tunelů). Vydrž.

Napsal:
pát 16 dub, 2010 8:39 am
od mawerick
Tak ony výklenky se jmenují "záchranné tunelové výklenky". Navrhují se v osové vzdálenosti max. 25 m, umístěnými vstřícně po obou stranách tunelu. U jednokolejných tunelů, v odůvodněných případech v nepříznivých geolog. podmínkách a ve dvoukolejných tunelech provozovaných jednokolejně, mohou být jen po jedné straně v osové vzdálenosti nejvýše 20 m.
Záchranný výklenek musí mít nejmenší světlé rozměry: šířku 2000 mm, hloubku 750 mm, vžýšku 2200 mm. Dno výklenku má být ve spádu 3% k ose tunelu.
Stačí?

Napsal:
pát 16 dub, 2010 10:27 am
od TomBart
mawerick píše:Tak ony výklenky se jmenují "záchranné tunelové výklenky". Navrhují se v osové vzdálenosti max. 25 m, umístěnými vstřícně po obou stranách tunelu. U jednokolejných tunelů, v odůvodněných případech v nepříznivých geolog. podmínkách a ve dvoukolejných tunelech provozovaných jednokolejně, mohou být jen po jedné straně v osové vzdálenosti nejvýše 20 m.
Záchranný výklenek musí mít nejmenší světlé rozměry: šířku 2000 mm, hloubku 750 mm, vžýšku 2200 mm. Dno výklenku má být ve spádu 3% k ose tunelu.
Stačí?
perfekt, to stačí Dík