Tunel

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Tunel

Příspěvekod TomBart » čtv 15 dub, 2010 5:39 pm

Ahoj, nevíte někdo, po jaké vzdálenosti jsou v tunelu výklenky? A u jednokolejného zda jsou na jedné, nebo na druhé nebo na obou stanách? Díky
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod kecu.p » čtv 15 dub, 2010 7:06 pm

U jednokolejného tunelu jsou po obouch stranách, dále snad asi po 50ti metrech. Samozřejmě že výklenky jsou označeny bílím lemováním a k tomu i směrově stoupající či klesající čára na boku stěny tunelu. Někdy je stěna tunelu tvořena vylámanou skálou, tak se může stát že šířka je větší než průjezdný profil a tak to volné místo nahrazuje výklenek.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » pát 16 dub, 2010 5:33 am

Veškeré informace o tunelech řeší ČSN 73 7508 (tu nemám), možná by se dala půjčit v tech. knihovně. Jinak údržba tunelů je v předpise S6 - Správa tunelů. Skusím se zeptat na SMT (správa mostů a tunelů). Vydrž.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod mawerick » pát 16 dub, 2010 8:39 am

Tak ony výklenky se jmenují "záchranné tunelové výklenky". Navrhují se v osové vzdálenosti max. 25 m, umístěnými vstřícně po obou stranách tunelu. U jednokolejných tunelů, v odůvodněných případech v nepříznivých geolog. podmínkách a ve dvoukolejných tunelech provozovaných jednokolejně, mohou být jen po jedné straně v osové vzdálenosti nejvýše 20 m.

Záchranný výklenek musí mít nejmenší světlé rozměry: šířku 2000 mm, hloubku 750 mm, vžýšku 2200 mm. Dno výklenku má být ve spádu 3% k ose tunelu.

Stačí?
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod TomBart » pát 16 dub, 2010 10:27 am

mawerick píše:Tak ony výklenky se jmenují "záchranné tunelové výklenky". Navrhují se v osové vzdálenosti max. 25 m, umístěnými vstřícně po obou stranách tunelu. U jednokolejných tunelů, v odůvodněných případech v nepříznivých geolog. podmínkách a ve dvoukolejných tunelech provozovaných jednokolejně, mohou být jen po jedné straně v osové vzdálenosti nejvýše 20 m.

Záchranný výklenek musí mít nejmenší světlé rozměry: šířku 2000 mm, hloubku 750 mm, vžýšku 2200 mm. Dno výklenku má být ve spádu 3% k ose tunelu.

Stačí?


perfekt, to stačí Dík
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků