Stránka 27 z 50

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: úte 25 úno, 2020 7:24 pm
od kmet
Hank: Máte pravdu s těmi hnojivy, ta se dodávala, buď pytlovaná, hlavně ze Slovenska, ale v igelitových pytlech a nebo volně ložená v Zetkách. Pak se z vagonu vykládala pomocí mechanické ruky a dopravníku.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2020 7:08 pm
od Střelec
Mám specifickej dotaz:
Budu mít klasické nádražíčko venkovského typu (upravená Pola), hajzlíky bez přistavěné ohrádky a k tomu celou řadu dalších drobných staveb. Zahrnuje to dvě odlišné drážní kůlny od Modelscene, králíkárnu a kurník téhož výrobce. Jak rozmístit kůlny, kurník a králíkárnu kolem budovy? Jediné, čím jsem si jistý je, že hajzlíky bez ohrádky(typ Malá Hraštice od Igry) budou u křídla budovy a zahrada a volně přístupná studna na straně bytu. Kam dát kůlny, kurník a králíkárnu?

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 17 dub, 2020 7:44 pm
od hank
Střelec: Tak třeba zrovna ta Hraštice je pěkný příklad uspořádání shluku dodatečně stavěných boudiček... A Igra je dělá v modelu komplet všechny.

Takhle to tam vypadá:

hrastice.jpg

(Zdroj: Google Maps.)

Je to ten objekt napravo od výpravní budovy.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 18 dub, 2020 7:28 pm
od Střelec
Vzhledem k typové skladbě kůlen, co mám k dispozici je ta Malá Hraštice svým uspořádáním nevhodná. Mám tohle:
https://273439756.eshop-rychle.cz/model ... vebnice-H0
https://273439756.eshop-rychle.cz/model ... vebnice-H0 (u té mám podezření, že vpravo je chlívek - pokud deska pod oknem není sklopný stůl, pak by to mohl být kryt násypky do žlabu)
https://273439756.eshop-rychle.cz/model ... vebnice-H0
https://www.facebook.com/modelscene.off ... 375679479/
plus ty hajzlíky a rád bych to nějak vhodně nakombinoval (za barákem moc místa nebude, plánuju nudli). Králíkárna by mohla být teoreticky na zahradě, slepice s zahrádka ale moc dohromady nejdou. A nechat užitkové zvířectvo byť jen teoreticky v dosahu veřejnosti je dost riskantní - takže někde musím vytvořit ohrazený prostor...

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 18 dub, 2020 9:30 pm
od hank
Střelec: Máš ode mě SZ.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2020 1:33 pm
od hank
Vřele doporučuji všem zájemcům o poválečnou část dějin ČSD, tj. epochy IIIa, IIIb, aby nahlédli sem
https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4196055
a do navazujících několika postů.

Až zase některý tovární výrobce vrhne na náš trh nějaký nový model kořistní parní lokomotivy (nebo i motoráku) DR s popisem ČSD, tak než se (jako obvykle) vyrojí dotazy, kde, kdy a jak ta která mašina u ČSD jezdila, vraťte se k tomu linku a znovu si zopakujte, že až na pár dávno známých a mnohokrát zde i jinde protřepávaných lokomotivních řad drtivá většina toho, čím nás němečtí tovární výrobci pro dané epochy oblažují, buď byla cca do r. 1948 vrácena původním železničním správám nebo u ČSD prostála jako sovětská kořist až 10 let v kopřivách, odkud šla po dohodě se SSSR nejpozději po r. 1955 rovnou do hutí jako šrot.

Ty výjimky jsou snad známé skoro všem:
555.0, 365.4, 455.2, 555.1, část 431.0, 413.096 - 0101, U 58.001, částečně a jen krátce 335.15, 377.05, 365.55, 537.05, 411.25, 523.15 - a to je zhruba všechno. Z motorů M 140.3 a některé rychlíkové jednotky, které ale nejsou moje parketa, tak je tu teď kvůli nedostatku času nechci vypisovat.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2020 8:47 pm
od radeksindy
jen krátce 335.15, 377.05, 365.55, 537.05, 411.25, 523.15

Myslím, že tyto lokomotivy si můžeš také škrtnout. Třeba 365.5500 je vedená pouze jako neprovozní, majetek SSSR, přitom oficiálně byla v Žatci. A tak by se dalo u této řady pokračovat. Drtivá většina 537.05 je vedná neprovozní, majetek SSSR. Takže skutečně jenom ta první část stojí za něco, navíc víme že 455.2 se vypařily hodně rychle do NHKG.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2020 9:14 pm
od hank
radeksindy: A teď se můžeme začít dohadovat, nakolik mají pravdu staré oběhy z let 1945 - 49 vyšťourané z archívů, když se tam s některými z těch lokomotiv pro provoz plánovaně počítalo... Např. 335.15 v Hanušovicích nebo 537.05 v Karviné a Prostřední Suché.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 08 kvě, 2020 9:56 pm
od radeksindy
Plány a realita, to by byly dlouhé diskuze. I kdyby nějaká občas vyjela, což nelze vyloučit ani u obskurnějších řad lokomotiv, nic to na nesmyslnosti modelů nic nemění.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: sob 16 kvě, 2020 12:34 pm
od Bw_Ig
Předpokládám že všichni odborníci to již vědí, přesto to sem vkládám aby se to dalo najít. Příjemné studium toho co bylo tajné. Je tam až moc informací (textovým, občas nějaký obrázek, ale hodně textu), každý si vybere, lokomotivář, vagonář, dopravák, atd. Jen to chce najít a číst.

http://www.digitalniknihovna.cz/nacr/pe ... -enVze7PL4

Výroční zpráva Ministerstva dopravy za roky 1954 - 1989

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 9:18 pm
od tomkanka
Trošku mi to připomíná dětství, kdy ráno hlásili počasí a stav vody na českých tocích: Milešovka - tlak, teplota, rosný bod ..., Vltava - Vrané nad Vltavou ...

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pon 25 kvě, 2020 8:46 am
od MkTT
Německé závory na tratích ČSD
Ahoj, je možné, aby tyto závory byly během války namotnovány na síti ČSD a dochovaly se i po válce?
https://1185589887.eshop-rychle.cz/es-p ... funkcni-TT
Zavory.jpg

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 05 čer, 2020 8:15 am
od BohousP
Dotaz k přejezdům: Kdysi se (u nás) kříže osazovaly jenom před přejezdy bez závor ( určitě v roce 1974, kdy jsem dělal ŘP.)
Neví někdo, od kdy se dává i před závory?
(Vyhláška 80/1966: " Železniční přejezd bez závor se označuje též značkou "Výstražný kříž pro železniční přejezd bez závor jednokolejný" (č. 20a) nebo "Výstražný kříž pro železniční přejezd bez závor vícekolejný" (č. 20b)."
Bylo to asi někdy v 80. letech (vyhláška 99/1989 už nemá v názvu značky "bez závor" a má dnešní tvar pro vícekolejný přejezd.)

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 05 čer, 2020 12:36 pm
od prcek
Mezi tim byla jeste vyhlaska 100/1975, mam za to, ze byla nekdy na zacatku 80. let novelizovana, ale jisty si nejsem.
edit: mozna 41/1984

V digitalni knihovne Moravske zemske knihovny jsou ucebnice pro autoskoly http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/search?authors=Ryska,%20V%C3%A1clav, bohuzel jen pro ty, kdo maji v MZK ucet.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 05 čer, 2020 1:10 pm
od BohousP
Tak, kdyby to někdo potřeboval: seznam všech předpisů:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Pravidl ... ho_provozu
Znění vyhlášek: https://www.zakonyprolidi.cz/

A odpověď na můj dotaz: Změnu zavedla vyhl. 99/1989. Ve vyhlášce 100/1975 je to stejné, jako v 80/1966.