Otázky z železniční historie ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Střelec » stř 27 led, 2021 5:51 pm

V devadesátkách byl všechno starší roku 89 považováno za bolševickej přežitek bez ohledu na to, kdy a proč to vzniklo.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Pel-mel

Příspěvekod czhunter » pon 08 bře, 2021 1:18 pm

Mohl bych se tu zeptat na jednu věc k plánkům?

Asi nejvíc ze všech plánků se mi (za celou dobu) líbí Menhartice (a v IV. knize velmi podobné Bošany).
Ale v obou dvou je použita tatáž věc - odbočka z dvojkolné tratě s "integrovanou" zastávkou - a moje otázka je, jestli něco takového (v takto extrémně jednoduché podobě) v reálu v Česku existuje?

Protože snad nejpodobnější věc co jsem našel jsou (nové) Ejpovice, ale i ty jsou trochu složitější - ale nejsem žádný velký znalec zastávek a odboček, jen jsem projížděl hlavní (dvojkolejné, elektrifikované) tratě na online mapách.
Ty Ejpovice by ale šly do modelu vcelku dobře dostat - výhoda je, že tam pak můžou být i reálné portály tunelu.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Pel-mel

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 bře, 2021 1:41 pm

czhunter píše:Mohl bych se tu zeptat na jednu věc k plánkům?
Asi nejvíc ze všech plánků se mi (za celou dobu) líbí Menhartice (a v IV. knize velmi podobné Bošany).
Ale v obou dvou je použita tatáž věc - odbočka z dvojkolné tratě s "integrovanou" zastávkou - a moje otázka je, jestli něco takového (v takto extrémně jednoduché podobě) v reálu v Česku existuje?

odbočky:
Hrbovice
Pudlov
Závada - kousek od ní je i stejnojmenná zastávka
Vsetín - je součástí stanice, kilometricky je vzdálená od stanice 1,899 km
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod hank » pon 08 bře, 2021 4:26 pm

Na odb. Skály (Pha Vysočany - Pha-Hor. Počernice/Satalice) býval snad i perón, ale pravidelně se tam pro veřejnost asi nezastavovalo nikdy.
Odb. Dolní Rybník - Jirkov zast. je od ní cca 1 km.
Odb. Kolín - Hradištko (vede do vlečkového areálu) - zast. Veltruby je od ní cca 1,7 km.
V situaci kolem Kyjic (odb. Chomutov město) se moc nevyznám, ale zastávka byla od odbočky taky na dohled.
Odb. Chotěbuz u Č. Těšína je sice se zastávkou přímo spojená, ale je jenom "poloviční" - zaústěná jen do 1. traťové koleje.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6111
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod czhunter » úte 09 bře, 2021 9:58 am

milan ferdián, hank >

No, myslel jsem to tak, že v těch pláních (ještě je to i v několika dalších v rámci mnohem větších kolejišť) je odbočka, která v sobě "integruje" zastávku pro hlavní, i odbočnou trať - což je provozně velmi zajímavá věc, ale myslím si, že to v reálu nikde v Česku není (ale jak jsem psal výše - jistý si nejsem, protože nejsem odborník)
Pořád mi z toho asi nejblíž vychází ty Ejpovice (protože to je "odbočka" - technicky správným názvoslovím možná ne, ale rozhodně to tak vypadá), má zastávku, a ta zastávka je "funkční" pro hlavní i odbočující trať. Ale má to o jednu kolej navíc.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Pel-mel

Příspěvekod Zippich » úte 09 bře, 2021 10:33 am

czhunter píše:odbočka, která v sobě "integruje" zastávku pro hlavní, i odbočnou trať - což je provozně velmi zajímavá věc, ale myslím si, že to v reálu nikde v Česku není

V modelu je dovoleno vše. Nemusíš se nutně vázat na konkrétní předlohu. Můžeš to prezentovat jako bývalé nádražíčko pro odbočnou trať, kde po rekonstrukci správcem infrastruktury zmizel výpravčí i staniční koleje a zbyla jen zastávka s odbočkou řízená dálkově dispečerem. To se dnes děje. Ale teda, brrr, modelovat bych to nechtěl. Zlatá moje druhá epocha... :)
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: Pel-mel

Příspěvekod jirkan » úte 09 bře, 2021 10:48 am

Pokud to chceš trochu rozšířit a nacpat tam 10 výhybek navíc, tak z toho máš Vyšehrad. :D
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Pel-mel

Příspěvekod vmucha » úte 09 bře, 2021 1:14 pm

hank píše:V situaci kolem Kyjic (odb. Chomutov město) se moc nevyznám, ale zastávka byla od odbočky taky na dohled.


Kyjice je něco jiného než Chomutov město. Chomutov je ale hezký příklad. Ve směru od Ústí/Mostu je na konci nástupiště vjezdové návěstidlo do odbočky, která vede na nákladové nádraží CV.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod czhunter » úte 09 bře, 2021 1:22 pm

Měl bych poznámku na administrátora, když už moji otázku dal sem (i když si pořád myslím, že patří k plánkům Milana Ferdiána, protože se jednoznačně týkají jeho tvorby):

Nemyslím si, že ten dotaz patří do vlákna o "historii" a "ČSD", protože mě samotného zajímá pouze V. a VI. epocha - a kdybych neměl k ruce funkci zobrazení vlastních příspěvků, tak bych to tady ani nikdy nenašel, protože by mě nenapadlo, že to někdo dá k "historickým" tématům.
Myslím že je to naopak téma velmi současné.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Pel-mel

Příspěvekod tomkanka » úte 09 bře, 2021 6:23 pm

czhunter píše:milan ferdián, hank >
... Pořád mi z toho asi nejblíž vychází ty Ejpovice (protože to je "odbočka" ... Ale má to o jednu kolej navíc.

Protože to není odbočka, ale naprosto regulérní stanice. ;-)
tomkanka
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Pel-mel

Příspěvekod czhunter » úte 09 bře, 2021 7:05 pm

tomkanka píše:
czhunter píše:milan ferdián, hank >
... Pořád mi z toho asi nejblíž vychází ty Ejpovice (protože to je "odbočka" ... Ale má to o jednu kolej navíc.

Protože to není odbočka, ale naprosto regulérní stanice. ;-)

Nebyla by tato - zřejmě teoretické konstrukce - ovšem vždy "naprosto regulérní stanice" (nebo alespoň "neregulérní stanice", ať už je to cokoliv)?
Přílohy
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (75.95 KiB) Zobrazeno 3624 krát
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 bře, 2021 3:21 pm

Odpověď je jednoduchá, správně mají být místo anglické výhybky, dvě jednoduché výhybky, tak je to standartem na tratích ČSD/ČD na odbočkách. Jenom že, vy milí modeláři nenabízíte dostatečnou plochu. Vždy se mě snažíte zkoušet, zda do těch vašich nimravých prostor, tam něco rozumného vykutím a tím je i tato odbočka s angličanem, protože mi ušetřila na délku jednu dlouhou jednoduchou výhybku. Zastávka je moje fantazie, ikdyž v reálu, jak kluci popsali, existují. Toť vše :P :wink: .
-m-
P.S. A že admin z mého vlákna přesunul některé příspěvky je u mne richtig.M.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milan ferdián » čtv 18 bře, 2021 2:34 pm

Pánové při svém bádaní a hledání dalších námětu pro naši modelovou železnici jsem si myslel, že mě nic už nemůže překvapit. Ale překvapilo a to žst. Luby u Chebu. Taková zašitá stanička k německým hranicím. Při prohlížení stanice na mapách klasika. No pokračoval jsem dále a hle, tato stanice měla točnu a při tom písemnou zmínku jsem o točně nenašel. Nevíte o tom více, zdroj, obrázek, kolejové napojení :?: Google jsem fakt prošťáral :mrgreen: :lol: :wink: .
-m-

edt:
Výškopis mě ujistil, že točna tam byla.M.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Střelec » čtv 18 bře, 2021 3:50 pm

Publikace Halštrovská dráha, strana 90 (vyšlo 2010 ke 110 letům dráhy Tršnice - Luby u Chebu), plánek by měl podle popisu zachycovat stav v roce 1940. K točně vedla jedna kolej z výhybky před výtopnou. Na fotce na str. 17 není vidět, protože na jejím místě stojí původní vodojem, který už na plánku není. Místo něj je v plánku rozsáhlejší vodojem mezi točnou a výtopnou v úrovni odbočné výhybky na točnu. Ze snímku snad ještě z monarchie lze usoudit, že točna byla postavena dodatečně v rámci rozsáhlejších úprav stanice a nebyla tam od začátku (nebo byla, ale úplně jinde).
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod vojtas » čtv 18 bře, 2021 3:58 pm

TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků