Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Kajinek11 píše:Mě by zase zajímaly, kde a proč byly rotundy + jednomístné výtopny. Jeden příklad vím - Lipová lázně, ale proč to tak bylo nevím.
Kajinek11 píše:Mě by zase zajímaly, kde a proč byly rotundy + jednomístné výtopny. Jeden příklad vím - Lipová lázně, ale proč to tak bylo nevím.
Kajinek11 píše:Mě by zase zajímaly, kde a proč byly rotundy + jednomístné výtopny. Jeden příklad vím - Lipová lázně, ale proč to tak bylo nevím.
To bylo v r. 1896, ÖLEG stavbu ještě zahájila, ale vzápětí zkrachovala a trať přešla pod rakouský stát.
radeksindy píše:...ÖLEG nezkrachovala, ani nebyla postátněna, ale dohodla se státem na převodu a prodeji aktiv.
Vladimír_B píše:Děkuji všem za Jemnici, byl jsem líný hledat.Kajinek11 píše:Mě by zase zajímaly, kde a proč byly rotundy + jednomístné výtopny. Jeden příklad vím - Lipová lázně, ale proč to tak bylo nevím.
Dále třeba ve Staré Pace a důvod byl majetkový, bylo to v majetku různých společností, viz. třeba poslední Svět železnice. A buď se nedomluvili na spoluužívání, nebo za to nechtěli platit. V té Staropáce si místní dráha z Mladé Boleslavi radši postavila vlastní nádraží s výtopnou... Než aby se domluvili a zaplatili koleje, budovy ... Jihoseveroněmecké či Rakouské severozápadní, nebo výtopnu druhé společnosti...
Více výtopen bylo i ve velkých stanicích, např. staré nádraží v Plzni, nebo takový Smíchov - BWB, CIWL, PDE. Akorát ten CIWL měl vlastně vozovnu, ale na první pohled to stejně nepoznáte...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků