Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Střelec píše:Kdy se na německých vagónech objevilo označení DR místo celého názvu (ať již ve formě nápisu, nebo kulatého loga s orlicí)? Po roce 1937, kdy Deutsche reichsbahn změnily status, za války z důvodu úspory barvy, nebo až po vzniku NDR? Pokud mám soupravu typově do druhé epochy ve formě klasické směsi našich a německých vozů, mohla by tahle relativně dobře viditelná složka označení působit jako anachronismus. Jak dlouho mohlo na vozech německých drah přežít označení původních majitelů (Bavoři, Sasíci, KPEV) po roce 1920?
Označení DR bezpatkovým písmem bylo zavedeno až po válce v r. 1945,
radeksindy píše:hank:Označení DR bezpatkovým písmem bylo zavedeno až po válce v r. 1945,
Ne, už v roce 1942, jednalo se o válečné zjednodušené nápisy. Po válce k tomu přibyl jen doplňující název zóny.
Střelec píše:Díky!
Na nákladních vozech 22-36 je většinou nápis, orlice v kroužku je na osobácích. Jestli byla "slepice s hakenkrajcem" i na nákladních vozech, kde toho místa obecně moc nebylo, asi zůstane záležitostí zkoumání fotek. Budu si muset objednat nějaké obtisky pro časy DRG a přeznačit alespoň název provozovatele (ten zbytek popisu většinou z dálky čitelnej není). Z několika letitých vozů půjdou nápisy šmirglem, neb jsou lisované.
No, v té publikaci se na str. 142 píše,
radeksindy píše:hank:No, v té publikaci se na str. 142 píše,
Je potřeba si otevřít správný díl, takže ten poslední o nákladních a služebních vozech str. 112.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků