Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Vaclav86cz píše:Se světelnýma bych byl trošku opatrnější, protože u koncové stanice obsazené výpravčím by měla být minimálně červená, bíla (možnost přivolávačky), a žlutá. Použití zeleného světla je trošku zavádějící, protože jakožto vjezdové návěstidlo ti zelená mimo jiné dělá předzvěst odjezdového návěstidla a to v koncové stanici je trošku blbost...
A tady se budu hádathank píše:V rychlostní soustavě raději červená - žlutá.
Všimněte si, jak se ten Bílý Potok vzdálil od té jednoduchosti: na tu dopravu, co se tam provozuje, nejsou potřeba žádné manipulační koleje, žádné výhybky, nakonec vlastně ani žádná návěstidla...hank píše:BTW, pro ty, kdo modelují žhavou současnost: Tady je Bílý Potok pod Smrkem po čerstvé rekonstrukci.
Morris Zapp píše:Vaclav86cz píše:Se světelnýma bych byl trošku opatrnější, protože u koncové stanice obsazené výpravčím by měla být minimálně červená, bíla (možnost přivolávačky), a žlutá. Použití zeleného světla je trošku zavádějící, protože jakožto vjezdové návěstidlo ti zelená mimo jiné dělá předzvěst odjezdového návěstidla a to v koncové stanici je trošku blbost...A tady se budu hádathank píše:V rychlostní soustavě raději červená - žlutá.
Návěst "Volno" sama o sobě netvrdí, že něco předvěstí: vezměte si návěst Volno na oddílových návěstidel hradel apod. Kdežto návěst "Výstraha" v sobě jasně nese informaci, že kdesi za ní (nejméně na zábrzdnou vzdálenost) následuje návěst "Stůj". Takže pokud nemodeluju modernu, kde mi vlakové cesty ukončují (jednosvětlová) cestová návěstidla, tak nemám co předvěstit, ergo je ta Výstraha na vjezdu blbost.
hank píše:Morris Zapp: V rychlostní soustavě raději červená - žlutá. (I když, pravda, byly i případy dvousvětlových vjezdů č-z spolu s rychlostníky 40.) Všechny vlaky musí z pochopitelných důvodů zastavit.
BTW, pro ty, kdo modelují žhavou současnost: Tady je Bílý Potok pod Smrkem po čerstvé rekonstrukci. (Dosud to bylo nákladiště se zastávkou s obsluhou podle předpisu D1 - ještě předtím D2 - tj. zcela bez návěstidel i bez LT.) Jde zřejmě o nejjednodušší osazení dopravny řízené DOZ. Povšimněte si prosím, že všechna tři návěstidla mají bílá světla (vjezd přivolávačku, odjezdové i cestové u perónu povolení posunu). Jako námět na plně automatizované minikolejiště to nemá chybu. Osazení hnacími vozidly: 1x840 Nákladní doprava neexistuje, jízdní řád je důsledně hodinově taktový. Čárkované jsou manipulační koleje.
Brnem raději moc neargumentovat: tam je vysoká koncentrace tiše trpěných hrůz...Vaclav86cz píše:Konkrétní příklad je Brno hl.n. - Brno Horní Heršpice...
To teda JAK KDY.Vaclav86cz píše:Oproti tomu vjezdové návěstidlo plní zároveň předzvěst návěstidla odjezdového.
Souhlasím, taky mě žádná nenapadá.Vaclav86cz píše:Popravdě asi neznám žádnou stanici, kde jsou použity předvěsti pro odjezdové návěstidla... Opět pokud znáš, tak napiš ať si rozšířím obzory...
Nemáš co předpokládat, máš se řídit údajem ve sl. 2 TJŘ. Tam je jasně vyznačeno, co tě čeká. A je to tam vyznačeno už od zavedení rychlostní návěstní soustavy, akorát že nedávno se ty značky poměnily. A před zavedením rychlostní návěstní soustavy bylo naprosto normální, že vjezdové návěstidlo není sloučeno s předvěstí návěstidla odjezdového. A dodnes takové stanice existují.Vaclav86cz píše:Takže pokud vjíždím do stanice na návěst volno na světelném návěstidle, tak v 99% stanic předpokládám, že mám postavenou vlakovou cestu i ze stanice dál.
Ale kdepak, pořád tam platí jeden a ten samý předpis D1.Vaclav86cz píše:To je to 1%, kdy neplatí to co jinde ano...
Však jsem jasně napsal, že se v reálném provozu vyskytují nesmysly: ale něco takového modelovat - to je jako stavět pomník hlouposti...Vaclav86cz píše:...krásný příklad Vrchlabí. Vjezdové návěstidlo žlutá, červená, bílá. A ukončení cesty nikoliv světelným návěstidlem, ale koncovníkem...
Ty máš prostě zafixováno, že světelné návěstidlo se musí rovnat rychlostní návěstní soustavě "fplný palbě" a pokud ne, tak je to ta tvoje "1% výjimka". To se teda pleteš.Vaclav86cz píše:Jediná možnost, kdy bych pochopil u stanic bez odjezdových návěstidel a koncových použití návěsti volno je náhrada mechanického návěstidla světelným.
Já vím. A taky jsou tam dovoleny současné vjezdy, což spousta lidí nedokáže pochopit (ano, měla ta vlastnost být asi jinak pojmenována...).hank píše:Morris Zapp: Do Žacléře se jezdilo podle D3, dodnes tam je LT a ohlašovací povinnost.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků