Otázky z železniční historie ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod zdeno » ned 14 srp, 2016 7:22 am

nemam ani knihu, ani BR03,
takze jsem dopadnul jak sedlaci u Chlumce ;-)
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3021
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milan ferdián » ned 14 srp, 2016 10:51 am

zdeno píše:nemam ani knihu,

Ahoj,
kniha je ještě ke koupi na eshopu modelybiz.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milostt » ned 14 srp, 2016 11:15 am

Na modely .biz za 850 - kč ? no fuj
skladem za 599,- zde :
http://www.superknihy.cz/nezarazeno/182 ... 399-0.html
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod MkTT » stř 24 srp, 2016 7:39 pm

Kniha "100 let železniční trati MORAVSKÉ BUDĚJOVICE - JEMNICE" je ke stažení ve formátu pdf zde: http://www.svd-jzm.cz/products/a100-let ... e-jemnice/.
Publikace byla autorem upravena a ke 120. výročí trati nabídnuta v elektronické podobě ke stažení.
MkTT
 
Příspěvky: 567
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod sidlo » pon 29 srp, 2016 8:02 am

Nevíte někdo o koncové stanici v síti ČSD, kdy by bylo dvouramenné vjezdové návěstidlo případně s přídavným ramenem? Nebo se vyskytovaly pouze stanice s jednoramenným návěstidlem?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 srp, 2016 8:37 am

Ahoj,
dost pochybuji a to z těchto důvodů.I kdyby mělo vjezdové mechanické návěstidlo dvě ramena,přídavné rameno (žluté) musí být součástí tohoto návěstidla a to v poloze vodorovné,protože stanice je koncová a všechny vlaky zde končí.Znalci návěstních předpisů mě určitě doplní.
Příklad z reality,nádraží Praha-Těšnov,vjezdové mechanické návěstidlo.Autor Jiří Bouda.Z našeho regionu hlavové nádraží Opava vých.n.ale to je úvraťové pro hlavní trať ze Svinova do Krnova,končí zde dvě lokálky z Hradce a ex Horního Benešova.
Milan
Přílohy
1323c-JiBouda_Pedndrasviaduktem.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Vaclav86cz » pon 29 srp, 2016 2:13 pm

sidlo píše:Nevíte někdo o koncové stanici v síti ČSD, kdy by bylo dvouramenné vjezdové návěstidlo případně s přídavným ramenem? Nebo se vyskytovaly pouze stanice s jednoramenným návěstidlem?


No zkusil bych Praha Masarykovo, Praha Těšnov, Opava...
Teď ale trochu vážně. Hledím do map od SŽDC a protože hromadu tratí neznám tak jen od boku se zkus zeptat na tyto stanice některých zasvěcenějších:
Dobříš, Kolešovice (i když tam asi ne), Litvínov, Vrchlabí, Prachovice, Nové Údolí.
Ale popravdě Pokud chceš za každou cenu použít dvouramenné návěstidlo, tak bych to viděl na ty 3 prvně jmenované nádraží...
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod vorisekml » pon 29 srp, 2016 3:03 pm

Litvínov nééé, to bylo průjezdné /tedy v době mechanik/. A i v době AŽD vlastně průjezdné...pak když byla trať do Jiřetína rozkradena tak teprve koncová.
Ale třeba úvraťové Dubí, tam poměrně brzy AŽD /v Dubí dokonce zkušební provoz nějaké verze AŽD/. V Dubí byla dvojramenná mechanika na vjezdu od Oseka, fotku zkusím najít.....
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod sidlo » pon 29 srp, 2016 7:37 pm

Prošel jsem si mapu sítě ČSD a pak prošel nějaké fotky koncových stanic. Nic zajímavého jsem nenašel. Jako kdyby na všech koncových stanicích na lokálkách se jezdilo podle D3. Zkusím zjednodušit zadání.

Znáte někdo koncovou stanici na síti ČSD (mimo Prahu), kde byla použita mechanická návěstidla?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » pon 29 srp, 2016 8:52 pm

sidlo: Slavonice. Dobříš. Asi jich bylo víc, v některých koncových stanicích bývali výpravčí "odjakživa", ale neznám to tam, tak nechci spekulovat. (Viz třeba to Vrchlabí.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod JanoH0e » pon 29 srp, 2016 9:40 pm

Návestidla - vjazdové - malo na lokálkách dosť koncových staníc napr. Ždanice do roku 1970. To by nebol problém. Čo sa týka tvojho 2 ramenného s pevným žltým. Ja by som slušne požiadal mistra M.F., či by sa nemohol pozrieť ako to bolo v Tachove. Tam jedine ma napáda, že by to mohlo mať ako taký zmysel (samozrejme aj Dubí).
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Vaclav86cz » pon 29 srp, 2016 9:49 pm

Slavonice ale nebyly koncovou stanicí...
Ty totiž původně byly průjezdnou do Raichu a až po válce se stali koncovou...
Ano mechaniky byly, ale co si pamatuje z fotek od mého Otce (jezdil kousek od Slavonic na tábor) tak jednoramenné. Zkusím pohledat, ale těch fotek je nepředstavitelné množství...
Dubí není koncová stanice v pravém slova smyslu... To je úvraťová stanice... A požadavek je na koncovou... A u Opavy nevím, jakým zab.zař. byla vybavena a jestli vůbec měla mechaniky...
Ono je totiž docela těžké najím koncovou stanici, která není obrovská jak masarička, není Úvraťová a má funkční zab.zař (rozuměj není na D3)... Nevím jak na Slovensku, ale u nás bys je na prstech obou ruk spočítal...
Pokud chceš za každou cenu dělat koncovou stanici, tak bych se asi vyhnul dvojramennému vjezdovému návěstidlu notabene doplněný o žluté rameno... Asi bych tam nechal jenom jednoramenné vjezdové a 40 km/h přes vyhybky.
Vaclav86cz
 
Příspěvky: 332
Registrován: pon 03 lis, 2014 9:33 pm
Bydliště: Brünn

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod sidlo » úte 30 srp, 2016 4:39 am

Díky za info. Koncových stanic s mechanikami je jako šafránu. Do kolejiště dám jednoramenné návěstidlo s rychlostníkem 30. Jenom mě lákalo postavit si dvouramenné návěstidlo.

Ti co staví návěstidla AŽD 70 to mají jednoduché, takových koncových stanic je dneska hodně. Dokonce i pro AŽD 65 existuje krásná stanice Trstená se třemi dopravními kolejemi a jednou manipulační před staniční budovou a rychlostní návěstní soustavou.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » úte 30 srp, 2016 6:08 am

sidlo: Ono by taky bylo dobře upřesnit epochu... ale ty Slavonice jsou "ložené", tam se mechaniky dožily modernizace - ještě služební pomůcky z r. 2008 uvádějí na vjezdu jednoramennou mechaniku závislou na výhybkách (ústřední zámek) s omezením rychlosti na 40 i v přímém směru, odjezdová ani jiná návěstidla ve stanici nejsou. Platné služební pomůcky obsahují plánek datovaný 2010, kde už je úplné osazení návěstidly světelnými, europerón se dvěma hranami a jiné moderní vychytávky. Ale výpravčí tam slouží dál.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6116
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milan ferdián » úte 30 srp, 2016 6:17 am

JanoH0e píše:Návestidla - vjazdové - malo na lokálkách dosť koncových staníc napr. Ždanice do roku 1970. To by nebol problém. Čo sa týka tvojho 2 ramenného s pevným žltým. Ja by som slušne požiadal mistra M.F., či by sa nemohol pozrieť ako to bolo v Tachove. Tam jedine ma napáda, že by to mohlo mať ako taký zmysel (samozrejme aj Dubí).

Ahoj,
žst.Tachov,vjezdová návěstidla
-mechaniky jednoramenná(zda s pevným žlutým ramenem jsem nezjistil)-
-světelné pořadí světel -z/č/b-

Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků