od milan ferdián » pon 03 zář, 2012 4:56 pm
Nejdříve musíme začít datumem 17.května 1953 kdy se rušila 1 třída.
Změna 3 třídy na 2 třídou proběhlo 3.června 1956.S tím probíhalo i přeznačení osobních vozů
Ce na Be
Ca na Ba
BCa na ABa
CDFlm na BDFlm
Calm na Bam (neplést si s vozy Balm)
Od 1.ledna 1957 probíhalo přečíslování inventárních čísel osobních vozů.
Doporučuji prostudovat kompletní historií.Seriál se jmenoval "Ve stínu linií psaných mědí",autor Ing.Zdeněk Maruna
Číslo časopisu Železničář/rok/kapitola/název látky/vozy - délka/rozvor/rozvor podvozku
- 6/76- 1.Podvozky Rybák (ABe,Be,BCe,Ci (OZVD),Ddo,Dd-15.650/9.400)
-16/76- 2.Podvozky Rybák nesou zavazadla i poštou (Dsd,F)
-22/76- 3.Posel míru na kolejích (Ca,BCa,ABCa -23.290/15.800/2.400)
- 2/77- 4.Na pomoc motorové trakci (Clm,CDlm,CDFlm,BDlm-12.100/6.500)
- 5/77- 5.Našim pracujícím (Cai,Da-23.300/15.800/2.400)
-14/77- 6.Z počátku provozu JLV (Ala,Ara cizí původ/přestavby-ABa na ABRa/ABCa na ABCRa/BCa na BCRa)
-24/77- 7.Vlakvedoucím nákladních vlaků (D směska/Ds- 11.700/6.000)
- 7/78- 8.Poslední dny III.vozové třídy
-12/78- 9.Přečíslování osobních vozů
- 9/78- 9.Pokračování
-17/78- 10.Pro vyšší kulturu cestování
-22/78- 11.Obohacení vnitrostátních rychlíků (Bac,BRa-23.500/16.200/2.400)
- 1/79- 12.Přípojné vozy krátké a dlouhé (Balm,BFalm-18.500/12.630/2.300)(Aalm,Balm-24.790/16.900/2.300)
-13/79- 13.Počátky specializace výroby vozů (VEB-DDR,Da,DFa,Fa,Bp)
-14/79- 14.Na cestě k jednotnému typu osobního vozu (VEB-DDR,WLA,WLAB,WLB,WR-24.900/17.000/2.500)
Je to velmi zajímavé studium.