Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
mnet33 píše:...Jediné, čo sa pri posunovaní nesmie, je prekračovať označník u vchodového návestidla do stanice.
mnet33 píše:...preto všetko je dovolené.
Jak prosté, drahý Watsone: výpravčí si sjedná posun za označník.mnet33 píše:Tak popíš za akých, prosim.
Ještě do prosincové změny JŘ křižovaly osobáky s použitím manipulační koleje v dopravně Sedlice.hank píše:Nicméně především na tratích D3 nebývalo výjimkou, že se v případech potřeby používalo pro křižování/předjíždění nebo objetí i VNVK.
Je sice chvályhodné to začátečníkům tučným červeným písmem zopakovat, ale v praxi to tak úplně pravda není: pokud mám TZZ, tak mi stačí, že vlak cestou z té manipulační koleje mine odjezdové návěstidlo dovolující jízdu; pokud nemám TZZ, tak je to vlastně fuk. Dokonce v praxi jsou případy, že u manipulační koleje je zřízeno odjezdové návěstidlo; Mn vlak přijede na dopravní kolej, v průběhu obsluhy stanice se přestaví na manipulační a pak přímo z ní odjíždí.mnet33 píše:Toto teraz píšem pre začiatočníkov a tých, čo to proste nepoznajú:
Pravidlom je, že z manipulačnej koľaje sa vlak na šíru trať do ďalšej stanice vypraviť nesmie. Takže vlak pred vypravením musíme najprv postaviť (pomocou posunovania) na dopravnú koľaj.
Ale nájdu sa výnimky u nejakých staničiek, ako popisuje Hank, kde sa do predpisov k danej staničke taká výnimka vytvorí.
mnet33 píše:Ok. Nie je však asi príliš dobrý nápad všelijaké výnimky premieňať na bežné pravidlá u väčšiny staníc. Ako dieťa, ešte v dobách ČSD, som trávil veľa času okolo staníc. Videl som veľa posunovania a nespočet odjazdov vlakov, nikdy som ale nevidel vypraviť vlak z manipulačnej koľaje. Aj keď s tým bolo viac práce, predsa si železničiari tu prácu museli dať a presunúť súpravu najprv na koľaj dopravnú, až odtiaľ vlak následne vypraviť. Proste také bolo pravidlo na absolútne drvivej väčšine železničných staníc v Československu. A dopĺňam, že aj bez ohľadu na to ako dlho vlak meškal, alebo iné vlaky preto meškali. Proste to pravidlo sa striktne dodržiavalo.
Morris Zapp píše:...Dokonce v praxi jsou případy, že u manipulační koleje je zřízeno odjezdové návěstidlo; Mn vlak přijede na dopravní kolej, v průběhu obsluhy stanice se přestaví na manipulační a pak přímo z ní odjíždí.
tomkanka píše:Pokud je u koleje odjezdové návěstidlo, už to není (i když to tak vypadá) kolej manipulační, ale dopravní. I když má výkolejku, a smí se z ní jen odjíždět. Klasický případ jsou Hvězdonice.
hank píše:...SZZ je zjednodušená reléovka (jestli si dobře vzpomínám, byla sem odněkud přestěhována při modernizaci některé koridorové tratě), návěstidla závisí na výhybkách, ale do r. 2010 žst nebyla vybavena kolejovými obvody a volnost výhybek a vlakových cest si výpravčí zjišťoval pohledem. ...
hank píše:... Posun je zajištěn EMZ na zhlavích závislými na vlakových cestách. ...
hank píše:... Zajímavé ale je, že původně byla za stejného stavu, který tam byl už nejpozději v r. 2000 (starší podklady nemám), 3. kolej vedena jako manipulační, a to až do r. 2010.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků