Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
Kajinek11 píše:No a pak v éře ČSD 80-tých let se používaly obě výtopny, nebo se vždy jedna nechala třeba pro traťovku a druhá jako depo?
To je častý případ stanic, ve kterých se potkaly dvě nebo více společností. Ale předpisatel se ptal na Jemnici, kde to tenhle důvod být evidentně nemohl.Vladimír_B píše:Dále třeba ve Staré Pace a důvod byl majetkový...
S největší pravděpodobností šrot. O jejich životě zkuste Bekovy atlasy, nebo i ČD o nich něco málo píší: https://www.cd.cz/100-let-spolu/beh-casu/-30790/.OndraTT píše:Prestavel jsem pro syna k narozeninam jednu BR86 na 455 a rad bych mu o ni i neco rekl, ale cesky internet je k info o provozu pomerne skoupy, spise jen par vet - nevedel by nekdo nejaky clanek ci zdroj s historii u nas?
Pocitam ze v zadnem ceskem muzeu asi neni,aspon Google nenasel. Byly vsechny sesrotovany?
Pochopitelně - neboť tehdy nejspíš jen umlčená menšina národohospodářů tušila, že...hank píše:...v archívech se dodnes nacházejí kouzelné příklady apriorního zkreslování předpokladů provozu při žádostech o zemské garance, které mělo jediný smysl - vytlouct ze zemského směnu potřebnou veřejnou podporu, ať už v jakékoli formě.
A že byly některé dráhy zrušeny tak jako tak? Obecně lokálky začaly po I. světové válce ztrácet svůj smysl, když se objevil dopravní prostředek, který dokázal to zboží dopravit také - nákladní automobil. Tím se ekonomika lokálek prudce zhoršila, takže dráha, na kterou by erár před válkou doplácel s vědomím, že dotuje rozvoj podnikání v dané oblasti, tedy dělá dobrou věc, která se mu časem vrátí, se po válce mohla stát zbytečnou přítěží. Ale za to v principu nemohla ta lokálka, nýbrž technický pokrok.hank píše:...že železnice je sice jednou, ale nikoli jedinou podmínkou hospodářského rozvoje území.
Morris Zapp píše:S největší pravděpodobností šrot. O jejich životě zkuste Bekovy atlasy, nebo i ČD o nich něco málo píší: https://www.cd.cz/100-let-spolu/beh-casu/-30790/.OndraTT píše:Prestavel jsem pro syna k narozeninam jednu BR86 na 455 a rad bych mu o ni i neco rekl, ale cesky internet je k info o provozu pomerne skoupy, spise jen par vet - nevedel by nekdo nejaky clanek ci zdroj s historii u nas?
Pocitam ze v zadnem ceskem muzeu asi neni,aspon Google nenasel. Byly vsechny sesrotovany?
OndraTT píše:Morris Zapp píše:S největší pravděpodobností šrot. O jejich životě zkuste Bekovy atlasy, nebo i ČD o nich něco málo píší: https://www.cd.cz/100-let-spolu/beh-casu/-30790/.OndraTT píše:Prestavel jsem pro syna k narozeninam jednu BR86 na 455 a rad bych mu o ni i neco rekl, ale cesky internet je k info o provozu pomerne skoupy, spise jen par vet - nevedel by nekdo nejaky clanek ci zdroj s historii u nas?
Pocitam ze v zadnem ceskem muzeu asi neni,aspon Google nenasel. Byly vsechny sesrotovany?
Dekuji prave jen to jsem nasel a v podstate kopii toho v casopise Zeleznicar...skoda...jen par vet
Polabský píše:Hezký večer vespolek, jen doplnění k lokomotivám 455.2. Dle vyprávění pamětníků to byly povedené lokomotivy.
Jejich jediným nedostatkem byla mlsná pec, vyžadující kvalitní a hlavně výhřevné uhlí. A toho bývalo pomálu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků