Stránka 1 z 3

Dopravna dle D3 - význam tabulky

PříspěvekNapsal: sob 27 bře, 2010 8:40 pm
od Jarda H.
Chtěl bych se zeptat odborníků = pracovníků na železnici, na černobílou lichoběžníkovou tabulku, označující dopravnu, obsluhovanou zjednodušeně dle předpisu D3. Narazili jsme na to, že uvnitř tabulky v bílém poli je číslice, jednička :?:

Co to znamená ?! Díky za vysvětlení.

PříspěvekNapsal: sob 27 bře, 2010 8:42 pm
od JBr
Cislo v tabulce by melo znamenat cislo koleje na kterou je z toho smeru vjezd. (Mimochodem jsem to nedavno hledal v tistene verzi D1 a nenasel jsem to tam).

PříspěvekNapsal: sob 27 bře, 2010 8:47 pm
od Jarda H.
Dík za rychlou odpověď, dopadl jsem podobně, hledal jsem v D1 tohle a ještě výstražné terče. Zase jsem o něco chytřejší :D

PříspěvekNapsal: ned 28 bře, 2010 10:30 am
od Vladimír_B
JBr píše:Cislo v tabulce by melo znamenat cislo koleje na kterou je z toho smeru vjezd. (Mimochodem jsem to nedavno hledal v tistene verzi D1 a nenasel jsem to tam).

To číslo znamená rychlost (po vynásobení 10 samozřejmě). Kolej máte danou Prováděcím nařízením - tzv. pravidelná vjezdová /odjezdová kolej atd... Co na to Mawerick nebo Kecup? Ti jsou na rozdíl ode mě od fochu.

PříspěvekNapsal: ned 28 bře, 2010 10:59 am
od Jarda H.
Tož uvidíme, až se ozve "modrá armáda" :lol: .......

PříspěvekNapsal: ned 28 bře, 2010 1:23 pm
od mnitka
Tož uvidíme, až se ozve "modrá armáda" Laughing ......


SŽDC ČD D1 článek 1002. Návěst Hranice dopravny, bílá lichoběžníková deska doplněná o
černé číslo, upozorňuje na hranici dopravny na trati se zjednodušeným řízením
drážní dopravy a černým číslem na číslo koleje, na kterou jsou
v základní poloze přestaveny výhybky.

PříspěvekNapsal: ned 28 bře, 2010 3:11 pm
od JBr
Mno vida, mel bych aktualizovat D1... V te z roku 97 co mam je clanek 1002 uplne o necem jinem :)

PříspěvekNapsal: pon 29 bře, 2010 9:18 am
od mawerick
Než jsem se sem dostal tak bylo zodpovězeno. Jinak "pohyb" kolem lichoběžníkové tabulky řeší Předpis D3 - Předpis pro zjednodušené řízení drážní dopravy, kapitola V - vjezd a odjezd vlaků.

Jinak pro JBr, předpisy se od roku 97 mooooc změnili. :D No ale mezi námi, ty dřívější tj. 1950 - 91 byly psány srozumitelněji a logičtěji.

Vladimíre, Vladimíre - :evil: :evil: :evil: rychlostník vypadá jinak.

PříspěvekNapsal: úte 06 dub, 2010 8:13 pm
od kecu.p
Ja myslím že už tady nemam co odpovídat, než jsem se sem dostal, už to tu bylo zodpovězeno. Příště se budu více snažit. A nebo lepší je poslat soukromou zprávu, na tu jsem 100% upozorněn v emailu. :-)

PříspěvekNapsal: stř 07 dub, 2010 5:34 am
od mawerick
Honzo, to upozornění si můžeš nastavit i na jakékoliv vlákno ve fóru.

PříspěvekNapsal: stř 07 dub, 2010 4:30 pm
od kecu.p
Martine, to mi chodí, ale jen v případě že do toho tématu něco napíši. Jinak o tom nevím. A ja to často střídám mezi tu a k-reportem ... budu se více snažit to zvládnout vše najednou :-) :wink:

PříspěvekNapsal: čtv 08 dub, 2010 6:17 am
od mawerick
No pěkně to střídáš Honzíku ... :D :D :D

PříspěvekNapsal: čtv 08 dub, 2010 5:55 pm
od kecu.p
Polepším se :-) :roll: :wink:

PříspěvekNapsal: sob 10 dub, 2010 4:10 pm
od kecu.p
Tady je příklad návěstí o které se jedná
ObrázekObrázek

Ta první je umístěná v dopravně D3 Cebiv, ta druhá vznikla mojí úpravou na PC. První návěst počítá, že v dopravně, kterou toto návěstidlo kryje, jsou výhybky srovnány podle prováděcího nařízení D3, většinou po 1. staniční koleji.
Druhá návěst určuje na kterou kolej jsou výhybky srovnány v základní poloze, většinou v dopravně se samovraty.

PříspěvekNapsal: ned 11 dub, 2010 9:03 am
od Morris Zapp
Pro lepší pochopení doporučuju stáhnout si nejnovější verzi předpisu D3. Těch číslic, vymalovaných v lichoběžníkových tabulkách, se týká kapitola "Současné vjezdy do dopraven D3".
Stručně: číslice je vymalovaná v lichoběžníkových tabulkách těch dopraven, které mají podle PND3 povolené současné vjezdy. Číslice určuje kolej, na kterou vedou výhybky v základní poloze. Jsou-li to samovraty, pak logicky z každé strany na jinou, nejsou-li to samovraty, tak to může být jak na jinou, tak na stejnou (to je určeno v PND3 podle potřeb dopravy - kde se často křižuje, tak na jinou, kde se moc nekřižuje, tak na stejnou).
V dopravně musí být umístěna vstřícná návěst "konec vlakové cesty", která brání např. ohrožení cestujících z vlaku na vzdálenější koleji vjíždějícím vlakem na bližší kolej (na to v modelu pozor, sežere vám to polovinu užitečné délky dopravny!). Současně vjíždět se dá i na stejnou kolej (na D2 se za to vyhazuje od zkoušek! :D ) - to umožňuje velice urychlit takové ty akce "dva motoráčky se sjedou, spojí a dál jedou spolu".
"Současné vjezdy" můžou platit i v koncové dopravně - zdaleka to totiž není jen o současných vjezdech dvou vlaků, ale i o chování druhého vlaku u lichoběžníkové tabulky. Zatímco "normálně" druhý vlak u LT zastavuje, není-li prvním vlakem "zván" dovnitř, tak při současných vjezdech pojem "druhý vlak" nemá smysl, u LT nezastavuje žádný vlak*), souhlas dirigenta s odjezdem z předchozí dopravny je zároveň souhlasem k vjezdu do následující dopravny až k návěsti "konec vlakové cesty". Takže v koncové dopravně první vlak nemusí hlídkovat, až se objeví druhý, aby ho pozval dovnitř, ale jenom si uvaří kafe a počká si, až ten druhý sám vjede dovnitř.

*) z každého pravidla existuje alespoň jedna výjimka :) Existuje dopravna se současnými vjezdy, ve které PND3 nařizuje všem vlakům určitého směru zastavit u LT a ohlásit se dirigentovi. Takže vesele modelujte, cokoliv na D3 vymodelujete a nebude to úplný nesmysl, se dá prohlásit za výjimku stanovenou prováděcím nařízením 8)