Pro lepší pochopení doporučuju stáhnout si nejnovější verzi předpisu D3. Těch číslic, vymalovaných v lichoběžníkových tabulkách, se týká kapitola "Současné vjezdy do dopraven D3".
Stručně: číslice je vymalovaná v lichoběžníkových tabulkách těch dopraven, které mají podle PND3 povolené současné vjezdy. Číslice určuje kolej, na kterou vedou výhybky v základní poloze. Jsou-li to samovraty, pak logicky z každé strany na jinou, nejsou-li to samovraty, tak to může být jak na jinou, tak na stejnou (to je určeno v PND3 podle potřeb dopravy - kde se často křižuje, tak na jinou, kde se moc nekřižuje, tak na stejnou).
V dopravně musí být umístěna vstřícná návěst "konec vlakové cesty", která brání např. ohrožení cestujících z vlaku na vzdálenější koleji vjíždějícím vlakem na bližší kolej (na to v modelu pozor, sežere vám to polovinu užitečné délky dopravny!). Současně vjíždět se dá i na stejnou kolej (na D2 se za to vyhazuje od zkoušek!
) - to umožňuje velice urychlit takové ty akce "dva motoráčky se sjedou, spojí a dál jedou spolu".
"Současné vjezdy" můžou platit i v koncové dopravně - zdaleka to totiž není jen o současných vjezdech dvou vlaků, ale i o chování druhého vlaku u lichoběžníkové tabulky. Zatímco "normálně" druhý vlak u LT zastavuje, není-li prvním vlakem "zván" dovnitř, tak při současných vjezdech pojem "druhý vlak" nemá smysl, u LT nezastavuje žádný vlak*), souhlas dirigenta s odjezdem z předchozí dopravny je zároveň souhlasem k vjezdu do následující dopravny až k návěsti "konec vlakové cesty". Takže v koncové dopravně první vlak nemusí hlídkovat, až se objeví druhý, aby ho pozval dovnitř, ale jenom si uvaří kafe a počká si, až ten druhý sám vjede dovnitř.
*) z každého pravidla existuje alespoň jedna výjimka
Existuje dopravna se současnými vjezdy, ve které PND3 nařizuje všem vlakům určitého směru zastavit u LT a ohlásit se dirigentovi. Takže vesele modelujte, cokoliv na D3 vymodelujete a nebude to úplný nesmysl, se dá prohlásit za výjimku stanovenou prováděcím nařízením