Dopravna dle D3 - význam tabulky

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Dopravna dle D3 - význam tabulky

Příspěvekod Jarda H. » sob 27 bře, 2010 8:40 pm

Chtěl bych se zeptat odborníků = pracovníků na železnici, na černobílou lichoběžníkovou tabulku, označující dopravnu, obsluhovanou zjednodušeně dle předpisu D3. Narazili jsme na to, že uvnitř tabulky v bílém poli je číslice, jednička :?:

Co to znamená ?! Díky za vysvětlení.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod JBr » sob 27 bře, 2010 8:42 pm

Cislo v tabulce by melo znamenat cislo koleje na kterou je z toho smeru vjezd. (Mimochodem jsem to nedavno hledal v tistene verzi D1 a nenasel jsem to tam).
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Jarda H. » sob 27 bře, 2010 8:47 pm

Dík za rychlou odpověď, dopadl jsem podobně, hledal jsem v D1 tohle a ještě výstražné terče. Zase jsem o něco chytřejší :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Vladimír_B » ned 28 bře, 2010 10:30 am

JBr píše:Cislo v tabulce by melo znamenat cislo koleje na kterou je z toho smeru vjezd. (Mimochodem jsem to nedavno hledal v tistene verzi D1 a nenasel jsem to tam).

To číslo znamená rychlost (po vynásobení 10 samozřejmě). Kolej máte danou Prováděcím nařízením - tzv. pravidelná vjezdová /odjezdová kolej atd... Co na to Mawerick nebo Kecup? Ti jsou na rozdíl ode mě od fochu.
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Jarda H. » ned 28 bře, 2010 10:59 am

Tož uvidíme, až se ozve "modrá armáda" :lol: .......
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod mnitka » ned 28 bře, 2010 1:23 pm

Tož uvidíme, až se ozve "modrá armáda" Laughing ......


SŽDC ČD D1 článek 1002. Návěst Hranice dopravny, bílá lichoběžníková deska doplněná o
černé číslo, upozorňuje na hranici dopravny na trati se zjednodušeným řízením
drážní dopravy a černým číslem na číslo koleje, na kterou jsou
v základní poloze přestaveny výhybky.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1224
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod JBr » ned 28 bře, 2010 3:11 pm

Mno vida, mel bych aktualizovat D1... V te z roku 97 co mam je clanek 1002 uplne o necem jinem :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod mawerick » pon 29 bře, 2010 9:18 am

Než jsem se sem dostal tak bylo zodpovězeno. Jinak "pohyb" kolem lichoběžníkové tabulky řeší Předpis D3 - Předpis pro zjednodušené řízení drážní dopravy, kapitola V - vjezd a odjezd vlaků.

Jinak pro JBr, předpisy se od roku 97 mooooc změnili. :D No ale mezi námi, ty dřívější tj. 1950 - 91 byly psány srozumitelněji a logičtěji.

Vladimíre, Vladimíre - :evil: :evil: :evil: rychlostník vypadá jinak.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » úte 06 dub, 2010 8:13 pm

Ja myslím že už tady nemam co odpovídat, než jsem se sem dostal, už to tu bylo zodpovězeno. Příště se budu více snažit. A nebo lepší je poslat soukromou zprávu, na tu jsem 100% upozorněn v emailu. :-)
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » stř 07 dub, 2010 5:34 am

Honzo, to upozornění si můžeš nastavit i na jakékoliv vlákno ve fóru.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » stř 07 dub, 2010 4:30 pm

Martine, to mi chodí, ale jen v případě že do toho tématu něco napíši. Jinak o tom nevím. A ja to často střídám mezi tu a k-reportem ... budu se více snažit to zvládnout vše najednou :-) :wink:
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » čtv 08 dub, 2010 6:17 am

No pěkně to střídáš Honzíku ... :D :D :D
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » čtv 08 dub, 2010 5:55 pm

Polepším se :-) :roll: :wink:
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod kecu.p » sob 10 dub, 2010 4:10 pm

Tady je příklad návěstí o které se jedná
ObrázekObrázek

Ta první je umístěná v dopravně D3 Cebiv, ta druhá vznikla mojí úpravou na PC. První návěst počítá, že v dopravně, kterou toto návěstidlo kryje, jsou výhybky srovnány podle prováděcího nařízení D3, většinou po 1. staniční koleji.
Druhá návěst určuje na kterou kolej jsou výhybky srovnány v základní poloze, většinou v dopravně se samovraty.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Morris Zapp » ned 11 dub, 2010 9:03 am

Pro lepší pochopení doporučuju stáhnout si nejnovější verzi předpisu D3. Těch číslic, vymalovaných v lichoběžníkových tabulkách, se týká kapitola "Současné vjezdy do dopraven D3".
Stručně: číslice je vymalovaná v lichoběžníkových tabulkách těch dopraven, které mají podle PND3 povolené současné vjezdy. Číslice určuje kolej, na kterou vedou výhybky v základní poloze. Jsou-li to samovraty, pak logicky z každé strany na jinou, nejsou-li to samovraty, tak to může být jak na jinou, tak na stejnou (to je určeno v PND3 podle potřeb dopravy - kde se často křižuje, tak na jinou, kde se moc nekřižuje, tak na stejnou).
V dopravně musí být umístěna vstřícná návěst "konec vlakové cesty", která brání např. ohrožení cestujících z vlaku na vzdálenější koleji vjíždějícím vlakem na bližší kolej (na to v modelu pozor, sežere vám to polovinu užitečné délky dopravny!). Současně vjíždět se dá i na stejnou kolej (na D2 se za to vyhazuje od zkoušek! :D ) - to umožňuje velice urychlit takové ty akce "dva motoráčky se sjedou, spojí a dál jedou spolu".
"Současné vjezdy" můžou platit i v koncové dopravně - zdaleka to totiž není jen o současných vjezdech dvou vlaků, ale i o chování druhého vlaku u lichoběžníkové tabulky. Zatímco "normálně" druhý vlak u LT zastavuje, není-li prvním vlakem "zván" dovnitř, tak při současných vjezdech pojem "druhý vlak" nemá smysl, u LT nezastavuje žádný vlak*), souhlas dirigenta s odjezdem z předchozí dopravny je zároveň souhlasem k vjezdu do následující dopravny až k návěsti "konec vlakové cesty". Takže v koncové dopravně první vlak nemusí hlídkovat, až se objeví druhý, aby ho pozval dovnitř, ale jenom si uvaří kafe a počká si, až ten druhý sám vjede dovnitř.

*) z každého pravidla existuje alespoň jedna výjimka :) Existuje dopravna se současnými vjezdy, ve které PND3 nařizuje všem vlakům určitého směru zastavit u LT a ohlásit se dirigentovi. Takže vesele modelujte, cokoliv na D3 vymodelujete a nebude to úplný nesmysl, se dá prohlásit za výjimku stanovenou prováděcím nařízením 8)
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 837
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Další

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků

cron