Stránka 1 z 2
Černá v Pošumaví

Napsal:
pon 18 led, 2010 7:41 pm
od radekkrupka
Stanička na břehu Lipna na trati č. 194. Dvě dopravní koleje, vlečka do pily, skladiště, rampa, ... zkrátka dobrá předloha pro modelové ztvárnění. Foceno v pozdním odpoledni zapůjčeným foťákem, omluvte proto nižší kvalitu fotek.
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... #slideshow
Ortofotomapa

Napsal:
stř 20 led, 2010 2:19 pm
od Irudzi

mooc pekne Radku stanicka jak malovana, urcite i ja vyuziji nektere fotky ke stavbe Lipova.

Napsal:
stř 20 led, 2010 5:26 pm
od Jarda H.
Z Radka se stal velmi dobrý zpracovatel motivů a dokumentarista pro zpracování reálných modelů stanic

Patří mu poděkování !

Napsal:
stř 20 led, 2010 8:14 pm
od kecu.p
Jeden skromný dotaz, to "odjezdové" návěstidlo je označeno jak?? Nejedná se o krycí návěstidlo pro přejezd na záhlaví?? Pokud ano, opravil bych popis, protože se nejedná o skupinové odjezdové návěstidlo.

Napsal:
stř 20 led, 2010 8:48 pm
od mawerick
To návěstidlo je krycí má označení
Sk a je v km 58,321. Kryje přejezd v km 58,375 (silnice I/39). A je to stejně jako v Cebivi.


Napsal:
čtv 21 led, 2010 8:14 am
od JBr
Mohl bych poprosit o vysvetleni funkce onoho kryciho navestidla? Pokud muzu verit planku stanice z roku 2000, tak tam v te dobe nebylo zakresleno ani kryci navestidlo, ani samovratna vyhybka, tudiz navestidlo bylo instalovano se samovratem? Opravdu ma souvislost jen s tim prejezdem? Vim o dopravnach, kde se jezdi podle D3, na zhlavi je prejezd zabezpeceny svetelnym vystraznym zarizenim a neni kryty zadnym navestidlem (napr. Lanskroun).

Napsal:
čtv 21 led, 2010 9:47 am
od kecu.p
Funkce je taková, že strojvedoucí obslouží ovládacím prvkem nebo dirigující dispečer krycí návěstidlo tak že se nejprve spustí výstraha a poté po uplinutí určité doby, se rozsvítí povolující návěst na krycím návěstidle. po projetí přejezdu a provedené anulace se přejezd uvede do základního stavu. Pro posun je návěst posun dovolen, kde je neomezená doba svícení bílé, stejně tak neomezený pohyb v anulačním úseku aniž by došlo ke zrušení posunu na krycím návěstidle. U mě na trati D3 č.177 Pňovany - Bezdružice mam 2 krycí návěstidla ... v dopravně D3 Cebiv je to pro krytí PZS km 12,588 a v místě s kolejovým rozvětvením Kokašice je to krycí návěstidlo pro krytí PZS km 19,864. Obě krycí návěstidla jsou ve směru do Pňovan, opačně PZS funguje automaticky pomocí ventilových kolejových obvodů.

Napsal:
čtv 21 led, 2010 9:59 am
od JBr
Diky za vysvetleni, myslel jsem si, ze to bude nejak takhle. Je to i celkem zajimavy namet na zpestreni na kolejisti (a treba i duvod proc osadit aspon jedno navestidlo na lokalce s tabulkami

)

Napsal:
čtv 21 led, 2010 10:05 am
od kecu.p
Tabulky??? Teď ti nerozumím ???

Napsal:
čtv 21 led, 2010 10:06 am
od JBr
Lichobeznikove tabulky, provoz podle D3.

Napsal:
čtv 21 led, 2010 10:34 am
od kecu.p
Tak tomu už rozumím

Jasně ... D3 je zcela jednoduchá varianta zabezpečení stanice

a v kombinaci s krycím návěstidlem a přejezdem neuděláš chybu

Souhlasím s tebou.

Jen je potřeba pamatovat že každé návěstidlo musí mít předvěst, tzn. i krycí návěstidlo má svoji předvěst ... zpravidla u D3 je to tabulka s křížem (šestihranná tabulka postavená na delší straně)
Viz obr.
http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/Do ... krizem.jpg
Umístění by bylo na zábrzdnou vzdálenost, zpravidla nejméně 400m před krycím návěstidlem.
A k této tabulce ještě vzdálenostní upozorňovadla po 60m až 100m

Napsal:
čtv 21 led, 2010 10:58 am
od mawerick
kecu.p píše:Funkce je taková, že strojvedoucí obslouží ovládacím prvkem nebo dirigující dispečer krycí návěstidlo tak že se nejprve spustí výstraha a poté po uplinutí určité doby, se rozsvítí povolující návěst na krycím návěstidle. po projetí přejezdu a provedené anulace se přejezd uvede do základního stavu. Pro posun je návěst posun dovolen, kde je neomezená doba svícení bílé, stejně tak neomezený pohyb v anulačním úseku aniž by došlo ke zrušení posunu na krycím návěstidle. U mě na trati D3 č.177 Pňovany - Bezdružice mam 2 krycí návěstidla ... v dopravně D3 Cebiv je to pro krytí PZS km 12,588 a v místě s kolejovým rozvětvením Kokašice je to krycí návěstidlo pro krytí PZS km 19,864. Obě krycí návěstidla jsou ve směru do Pňovan, opačně PZS funguje automaticky pomocí ventilových kolejových obvodů.
jen tě doplním Honzíku: ...
po projetí přejezdu a provedené anulace se přejezd uvede do základního stavu a na návěstidle se změní návěst
volno na
stůj. ...
...
Pro posun je návěst posun dovolen, kde je neomezená doba svícení bílé, stejně tak neomezený pohyb v anulačním úseku aniž by došlo ke zrušení posunu na krycím návěstidle. Návěst "Posun dovolen" si "rozsvítí" zaměstnanec řídící posun po souhlasu dirigujícího dispečera. Tato návěst (posun dovolen) i činnost PZS jsou aktivní dokud nedojde ze zrušení "vypnutí" opět zaměstnancem řídícím posun. Ukončení posunu se ohlásí dirigujícímu dispečerovi.

Napsal:
čtv 21 led, 2010 11:10 am
od mawerick
kecu.p píše:Umístění by bylo na zábrzdnou vzdálenost, zpravidla nejméně 400m před krycím návěstidlem.
A k této tabulce ještě vzdálenostní upozorňovadla po 60m až 100m
Ty Honzo, já mám pocit, že na "Bezdružické" nejsou vzdálenostbní upozorňovadla před "tabulkou s křížem". Jedině před předvěstí od "vjezdu" do Pňovan.

Napsal:
čtv 21 led, 2010 11:17 am
od kecu.p
Ano, máš pravdu Martine ... vzdálenostní upozorňovadla opravdu nejsou. Ale mají být! Možná, až dojde k rekonstrukci přejezdu, se později doplní. Ale stejně by jsme mohly se zmínit o označníku, který D3 nemá. A přitom v nz Kokašice existuje ... PND3 mluví o místě zastavení, ve skutečnosti by asi měla být na místě "hranice izolovaného úseku" Ale není ani jedno. Je to asi jediná D3 kde lze nalézt označník. Pokud nemáme na mysli dirigující stanici a přilehlou stanici Pňovany, kde označník je podle D2.

Napsal:
čtv 21 led, 2010 11:23 am
od kecu.p
mawerick píše:kecu.p píše:Umístění by bylo na zábrzdnou vzdálenost, zpravidla nejméně 400m před krycím návěstidlem.
A k této tabulce ještě vzdálenostní upozorňovadla po 60m až 100m
Ty Honzo, já mám pocit, že na "Bezdružické" nejsou vzdálenostbní upozorňovadla před "tabulkou s křížem". Jedině před předvěstí od "vjezdu" do Pňovan.
A také před samotným vjezdovým návěstidlem BS jsou vzdálenostní upozorňovadla s návěstí "vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu" neboli "mlhovky" (černé desky na výšku postavené s trojuhelníky bílé barvy, kdy k blížícímu se návěstidlu postupně ubývají ... 3 ... 2 ... 1) umístěné taktéž 60 nebo 100 m od návěstidla