Černá v Pošumaví

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod stibacek » ned 14 úno, 2010 5:18 pm

Další zastávka z Černé do Krumlova jsou Hořice
http://havrankov.czechian.net/webfotky/g4/horice/index.htm
stibacek
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 31 led, 2008 6:58 am

Příspěvekod radekkrupka » ned 14 úno, 2010 9:24 pm

kecu.p píše:Jeden skromný dotaz, to "odjezdové" návěstidlo je označeno jak?? Nejedná se o krycí návěstidlo pro přejezd na záhlaví?? Pokud ano, opravil bych popis, protože se nejedná o skupinové odjezdové návěstidlo.

Omlouvám se za mystifikaci, popisek jsem opravil (snad správně). Mělo mě to aspoň trknout, že na opačném zhlaví žádné návěstidlo není :oops:

Až sleze sníh a já schovám lyže do špajzu a znovu vytáhnu kolo, třeba zase něco nafotím :) (A pak to zase blbě popíšu) :lol: Díky, že jsem se zase něčemu přiučil, každopádně o jeden zajímavý detail ve stanici víc, ne?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod martin_kuncl » pon 15 úno, 2010 10:08 am

kecu.p píše:Tak tomu už rozumím ;-) Jasně ... D3 je zcela jednoduchá varianta zabezpečení stanice :-) a v kombinaci s krycím návěstidlem a přejezdem neuděláš chybu :-) Souhlasím s tebou. :-) Jen je potřeba pamatovat že každé návěstidlo musí mít předvěst, tzn. i krycí návěstidlo má svoji předvěst ... zpravidla u D3 je to tabulka s křížem (šestihranná tabulka postavená na delší straně)
Viz obr.

http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/Do ... krizem.jpg

Umístění by bylo na zábrzdnou vzdálenost, zpravidla nejméně 400m před krycím návěstidlem.
A k této tabulce ještě vzdálenostní upozorňovadla po 60m až 100m


Jen doplním, že zde uváděné návěstidla v Černé v Pošumaví ani v Horní Plané (zde je také krycí návěstidlo k přejezdu) nemají žádnou předvěst. Tedy ani tabulku s křížem. Dál tato návěstidla kryjí přejezd od stanice. Při jízdě do stanice je přejezd opatřen přejezdníkem.
martin_kuncl
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob 05 pro, 2009 3:10 pm
Bydliště: České Budějovice

Černá v Pošumaví

Příspěvekod Radek Strnad » stř 05 kvě, 2010 2:06 pm

Přidám trochu svých postřehů.Trať 194 má dost zaímavostí.Jedna z mála nebo snad jediná, kde jezdí rychlík podle D3-v letním období křídlo R892,většinou Barča+1xBDa+3xB do Nového Údolí,před časem hodně let do Volar(úvrať v Černém Kříži).U tohoto spoje jsem vypozoroval zvláštní vlastnost-čím blíže k víkendu,tím větší zpoždění,z Prahy do Budějek vždy včas,ale pak.......Pokud spěcháte,jezděte R892/3-on vás to odnaučí.Jako námět nádherná trať.V Černé byla řadu let(pol.20 stol) síť úzkorozchodných drážek na dopravu grafitu do stanice norm.rozchodu-v místě dnešní pily,ale patrné není nic a těleso drážky je pod vodou zátoky Lipna(Olšina).Kromě Černé je nádherná stanička Polečnice,teď je součástí voj.pásma,těžko se tam dostává(snad jen o prázdninách jsou cesty přístupné pro kolisty a pěší,jinak jen vlakem,ale okolo pustina),byla tam i rampa a obrysnice,asi pro vagonování voj.techniky,všude spousta panelek pro tanky.Před několika lety mě zadržel na příjezdové cestě dévéťák-zmetek,musel jsem se vrátit,na kole a do kopce. :roll: Špičková stanička je i Polná n Š.a pak stojí za prohlédnutí i trať z Černého Kříže do Nového Údolí,je skoro celá po rekonstrukci svršku a traťových staveb,takže všechno zatím krásně čisté a viditelné.Jezdím tam léta na dovolenou a vždycky mě s...,že mám už kolejiště hotové. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Příspěvekod kecu.p » stř 05 kvě, 2010 4:56 pm

martin_kuncl píše:
kecu.p píše:Tak tomu už rozumím ;-) Jasně ... D3 je zcela jednoduchá varianta zabezpečení stanice :-) a v kombinaci s krycím návěstidlem a přejezdem neuděláš chybu :-) Souhlasím s tebou. :-) Jen je potřeba pamatovat že každé návěstidlo musí mít předvěst, tzn. i krycí návěstidlo má svoji předvěst ... zpravidla u D3 je to tabulka s křížem (šestihranná tabulka postavená na delší straně) ...


Jen doplním, že zde uváděné návěstidla v Černé v Pošumaví ani v Horní Plané (zde je také krycí návěstidlo k přejezdu) nemají žádnou předvěst. Tedy ani tabulku s křížem. Dál tato návěstidla kryjí přejezd od stanice. Při jízdě do stanice je přejezd opatřen přejezdníkem.


Tak to je zcela proti předpisu D1 a jiných. Každé nepřenosné návěstidlo (mechanické nebo světelné) musí mít předvěst, buďto také jako návěstidlo nepřenosné mechanické nebo světelné a nebo formou nepřenosného návěstidla tabulka s křížem. Tak pokud tam není, tak buďto sis toho nevšimnul, protože uvedené předvěsti se nemusí nacházet v obvodu dopravny. A nebo je to zcela proti předpisům. Ja se tam nedostanu, pro mě je to daleko. Tak ti to nepotvrdím a ani nevyvrátím.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Černá v Pošumaví

Příspěvekod Radek Strnad » stř 23 čer, 2010 11:16 am

Tak ten hezký obrázek z Černé v Pošumaví je minulost.Skladiště je už zbouráno.Asi někomu vadilo.Jak jednoduché něco zbořit.Na trati 194 je spousta změn.V Horní Plané ubyly koleje na úkor nového perónu,který si velikostí nezadá s velkými nádražími,nyní se na novém perónu pracuje v Nové Peci.V obou stanicích jsou samovratné výměny.Jen těch vlaků pomalu,ale jistě nějak ubývá.Rychlík jezdí v čím dál kratším letním období,soupravy Barča+2xpatro+BDs jsou minulostí.Místo nich 810+4xBtax+810,a to je opravdu bomba.Na trati s převahou 60km rychlosti leze do každého kopce tento rádoby vlak cca 30km plazením.Soudruzi z ČD asi dosud nepochopili,že 810 není stavěná s touto zátěží na kopcovitou trať.Není divu,že soupravy jezdí i o víkendech poloprázdné,vždyť kdo by se chtěl táhnout z Krumlova do Černé 50min.Co je platná investice do SV-výměn a nových nástupišť,když dráhy otráví většinu cestujících nemožnou soupravou,jak z období komunismu a cestovní rychlostí z dob ještě starších. :shock:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Černá v Pošumaví

Příspěvekod microjelen » stř 23 čer, 2010 2:18 pm

Vlakový spojení z Černý v Pošumavý do Č. Krumlova je opravdu mizerné, ale má to jeden důvod. Než byla postavena Lipenská přehrada, byla trať postavená úplně jiná, ale se zaplavením musela být zrušena (jako maly jsme chodili po náspu, kde byl 1m vody) a byla postavena nová, ale na blbém podloží, které je nestabilní. Takže ty rychlosti vlaku jsou spojený i s tím, že ta trať víc neumožňuje. Nádraží v Černý jsme viděl před pár týdny a nestačil jsem se divit, jak to tam předěli
http://microjelen.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
microjelen
 
Příspěvky: 133
Registrován: stř 07 dub, 2010 6:28 pm
Bydliště: Plzeň - Skvrňany

Re: Černá v Pošumaví

Příspěvekod radekkrupka » stř 23 čer, 2010 2:30 pm

Radek Strnad píše:Tak ten hezký obrázek z Černé v Pošumaví je minulost.Skladiště je už zbouráno.

Na tom něco bude, já jsem před dvěma týdny zaregistroval další 2 skladiště srovnaná se zemí...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Černá v Pošumaví

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 24 čer, 2010 10:46 am

Pro microjelen:Je rozdíl mezi traťovou rychlostí a rychlostí skutečnou.Já vím,že tam je jinak položená trať-v úseku mezi Hodňovem a Černou,ale je tam většinou rychlost 60km.Kousek za Černou je rovina a od Žlábku je to několik km do kopce a to je jízda-nejízda.Problém je v tom,že 2x810+4xpřívěs je moc těžký a ty dvě 810-ky to prostě nemají šanci do kopce urvat.A to jsou ty vlaky poloprázdné.Nedovedu si představit ,jak to bude při plném obsazení.Dřív to jezdilo 2x810+2xBtax a to pouze některé vlaky,jinak jezdila Barča+4xBt nebo 2xpatro+BDs.Barucha samozřejmě v pohodě zrychlovala i do kopce,ale ty motoráky to je zoufalost.Chápu,že provoz motorů je levnější-menší spotřeba,žádné otáčení mašiny,samodveře atd.Ale kultura a rychlost cestování na této trati dostávají rok co rok víc a víc na prdel.Český Krumlov je na seznamu UNESCO,klášter Zlatá Koruna je taky bomba a jezdí tam takovýto pseudovlak.Je to ostuda našich drah a železniční skanzen.Kousek dál trať Rybník -Lipno,která je kratší, je na tom podstatně lépe.Jo prostě ČD-nejdřív všechny otrávíme a pak je budeme za těžký prachy daňových poplatníků lákat zpět. :shock:
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Černá v Pošumaví

Příspěvekod boy.rough » čtv 24 čer, 2010 2:57 pm

Ahoj,
je pravda, že trať Lipno nad Vltavou - Rybník je vylepšená, ale závratné rychlosti zde také nečekejte.
Cesta dlouhá cca 25 km trvá 40 - 50 min. Pamatuji ale časy kdy to tady jezdilo i 1 hodinu a 20 minut.
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán???) a nemám s nimi problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 620
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Re: Černá v Pošumaví

Příspěvekod Střelec » úte 13 črc, 2010 10:41 am

Co se týká skladiště v Černý, tak to bylo v dezolátním stavu. Jeden čas tam měli obchůdek nějací soukromníci a po skončení jejich činnosti ho evidentně nikdo neudržoval. Jestli je navíc dřevo těchto staveb impregnováno stejným "mořidlem", jako pražce, tak jsou podle ekoteroristických norem zdraví škodlivé a v případě rozpadu jde o nebezpečný odpad, který je nutno likvidovat specializovanou firmou....
Takže pokud máte čím, tak pozůstalé dřevěné stavby foťte jako o život!
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků