Stránka 1 z 1

Tyhle nákladní vagony ???

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 1:56 pm
od rchlumecky
V Benešově u Prahy jsem vyfotil vlak z těchto vagónů cca 15 a 2 Esa
.... a teď jako absolutní neznalec skutečnosti železnice, bych měl otázky :

- vyskytují se v česku často ? pravidelně ? jenom někde ? jenom projíždějí ČR ?
- vyskytují (-tovaly) se i v jiném provedení DR, DB , SBB, žluté NACCO apod ?
- mohou být - pár vagónů - součástí jiného vlaku ?
- kolik jich musí být, aby musel být i postrk - druhého esa ?

Díky za pár vět ..
Obrázek

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 2:33 pm
od Jarda H.
Paměť je věc ne příliš spolehlivá :wink: , ale lon v létě jsem tyhle vagony pravděpodobně jednou nebo dvakrát zahlédl v ZZN Podbořany - zemědělské zásobování a nákup, u objektu s obilovinami, dráhy tuším německé ! Víc jsem to nezkoumal, nebyl čas a vlastně ani zájem o "současné" vagony.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 4:44 pm
od Patrik Novák
tyto vozy jsem viděl několirát v Mimoňi , Jabloném v podještědí , České lípě a Liberci , ano byli jen německé , jezdily pravidelně , nevím jak teď

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 8:12 pm
od "Beňa"
Do Olomouce nám tím vozí sůl do solných mlýnů. Teda aspoň vozívali, nevím ja kteď. A byli nejen hnědé, ale i modré s takovou jakousi malůvkou solné hory tuším.

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 10:37 am
od kecu.p
Tyto "rakve" vozy Tadns jezdí zcela bezproblému i v obyčejných Mn. Nemusí se vždy jednat o ucelenou soupravu. To kolik jich je potřeba aby byl i postrk/přípřež záleží na normativu zátěže pro danou trať i brzdící procenta vlaku. Může to být odlišné. Některé jsem viděl odstavené i ve stanici Chrást u Plzně (170). Dokonce jezdili i ke mě na lokálku Pňovany - Bezdružice a to do dopravny Trpísty na tamní vlečku Agro podniku Trpísty (vlečka stále fyzicky existuje, ale již se tam nic nevozí) s nákladem hnojiv. Myslím že některé vozy má i ČD Cargo a.s.

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 12:43 pm
od Pavel Dryml
kecu.p píše:Tyto "rakve" vozy Tadns jezdí zcela bezproblému i v obyčejných Mn. Nemusí se vždy jednat o ucelenou soupravu. To kolik jich je potřeba aby byl i postrk/přípřež záleží na normativu zátěže pro danou trať i brzdící procenta vlaku. Může to být odlišné. Některé jsem viděl odstavené i ve stanici Chrást u Plzně (170). Dokonce jezdili i ke mě na lokálku Pňovany - Bezdružice a to do dopravny Trpísty na tamní vlečku Agro podniku Trpísty (vlečka stále fyzicky existuje, ale již se tam nic nevozí) s nákladem hnojiv. Myslím že některé vozy má i ČD Cargo a.s.


Dovolím si dva poznatky:
1) vozy , kkteré má čd jsou z lostru v lounech a jsou dělané úplně jinak, mezi rámem a rakví mají jenom U profily - prostě přečtěte si článek www.parostroj.net - http://www.parostroj.net/katalog/nv/cla ... LOSTR.php3

2) postrk kvůli brzdícím procentům - ne u všech HV se dynamická brzda započítává do brzdící váhy vlaku, a cargo zatím radši rozpráší ročně několik tun litiny do štěrkového lože, než by brzdilo vlak dvěma loko s dynamickou brzdou.

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 1:36 pm
od "Beňa"
Do brzdících procent se EDB nezapočítává u vozidel, která nejsou schopna ji použít za všech okolností. Například veškeré elektrické lok. produkce škoda co jsou v provozu mají smůlu, neboť při přerušení kontaktu s trolejí nelze využít edb. Proto také samotná lokomotiva nemá povolenou vyšší rychlost než 80km/h. Brzdící procenta u Es a Peršanů jsou pouhých cca 51%. Oproti tomu taurus 1016 má brzdící procenta 162%

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 3:06 pm
od juroH0
Pre všetky škodovky to neplatí...Na 350 je EDB použiteľná bez troleja tuším že jednu minútu. len neviem či je to tak od výroby alebo rekonštrukcie na 160km/h. Každopádne tam sa aj EDB počíta v brzdiacich %.

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 3:52 pm
od "Beňa"
No vida, to jsem nevěděl, zase su o cosi chytřejší...

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 8:42 pm
od Jirka1
V Pardubicích lze tyto vozy vidět poměrně často...