čenda píše:Ostravské s 475.1 nebo T478.3 do Břeclavi, nevím jistě ale možná i v pátek Bylnice nebo tam někam
Souprava byly dvě 4dílné jednotky. To
tam někam byly v 70. letech Bojkovice. V pátek v podvečer Karviná - Bojkovice (v Uherském Hradišti kolem 18:50), zpět z Bojkovic v pondělí kolem půl druhé v noci, aby se stihlo být na šestou na šichtě
na Ostravě (jak se dodnes říká na Slovácku). Do St. Města to vozily cecule (jinak se jim na Slovácku neřeklo...) a později brejláci, ze Staráku přes Uh. Hradiště na horní Vláru veselské 475.1, později T 478.1. Ten vlak míval v různých obdobích různé trasování, někdy taky začínal/končil v Českém Těšíně a na druhém konci ve Slavičíně, v 60. letech byl jižní konec trasy v Uherském Hradišti (tehdy - ještě za pracovních sobot - to vozily 477.0 se soupravou rybáků, ale depo už si nepamatuju - ValMez?); nicméně účel byl celá ta léta stejný - vozit
na Ostravu a zpět domů především na Dolňácko, Kopanice a Luhačovické Zálesí ty tisíce lidí, kteří do podniků na Ostravsku jezdívali do práce na celý týden.