Stránka 3 z 4

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: čtv 09 úno, 2017 9:55 am
od Svratka
Na doplnění:
Stav cca v letech 1986 - 1989:
Bpjoz, Bpjo Dom.st.: Ostrava hl. ---- Os Ostrava-Frenštát pod Radh. 1 souprava + několik Bh, nebo Bp, nebo 2 soupravy -- s lok. T478.3 LD Ostrava
jezdily ovšem až do Kojetína
Bpjoz, Bpjo Dom.st.: Košice ---- Os Košice-Plešivec 1 souprava + D -- s lok. T478.1 LD Plešivec
Bpjo Dom.st.: Bratislava hl.---- Os Bratislava - Brno a Brat.- další směry??? 2 soupravy, nebo 1 souprava + cca 3 Bh -- s lok. S489.0 LD Maloměřice
Bpjo Dom.st.: Praha Smíchov ---- prac.dny Os Praha - Rudná u Prahy - Beroun 1 souprava -- s lok. T478.1 LD Vršovice
sobota Os Praha Smíchov - Řevnice (?) -- s lok. E499.1 LD Praha střed
pátek, neděle (?) Sp Praha - Horažďovice? 2 soupravy -- s lok. E499.1, resp. T478.3 LD Praha střed, resp.Rakovník?


Seznam nemusí být úplný, prosím znalci doplňte...

Ze vzpomínek:
Celozelené soupravy bez žlutých fousů byly samozřejmě obou sérií, jak procházely dílnami, obdržely nátěr poplatný době. Poslední dílnované jednotky obdržely nový lak ještě v první půlce 90.let (např. první vyrobená Bpjoz 900 nový lak někdy kolem roku 1990).

Zmíněné koncovky byly provedeny tak, že za červeným sklíčkem v poli natřeném červeno-bíle coby denním znakem byla žárovka coby noční znak. Celá plocha koncového označení se v případě zneplatnění zakryla mechanicky ovládaným krycím plechem.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: čtv 09 úno, 2017 2:03 pm
od Kajinek11
Díky moc...Takže pokud udělám 1. serii bez výhledových oken v celozeleném nátěru bez vousů bude to OK? A teď ještě jedna otázka, v jakých letech se tato pomyslná souprava mohla pohybovat? A v předchozím přízpěvku jsem se neptal na světla ( ty jsou mi jasná), ale na "zamžení" oken služebního odddnílu, což je vidět na fotce. Jestli nevíte proč se to dělalo. Kvůli tomu, že se tam vozila pošta? Aby to nikoho nelákalo?

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: čtv 09 úno, 2017 3:45 pm
od Svratka
Kajínek11:

Ano, období s fousy, to jsou vpodstatě 60. a 70.léta. Nátěr celozelený je typický od cca let 1973(4) až do konce provozu. U modrých pater Bap z druhé pol. 70.let to bylo s nátěry jinak, ale to už je jiná kapitola...

Proběhla tady na vlákně jakási hypotéza, že soupravy byly provozovány i jako třívozové. V prvních letech provozu postihla soupravu 900 nehoda, při které byl poškozen jeden střední článek. Souprava jezdila krátce jako třídílná, poté byl do ní zavázán nově dodaný článek. Jelikož pocházel z doby výroby 2.série, lišil se uspořádáním sedadel (2+2 namísto 2+3). Jiný výskyt zkrácené soupravy není znám.

MirekTT:
Patra Dom.st.Bratislava hl. se v oběhu dostala pouze do Brna, trati Brno - Tišnov - Žďár tehdy dominovaly pantografy S488.0.

rchlumecky:

Soupravy Bpjo a Bpjoz skutečně začínaly v počátcích svého provozu na Posázavském pacifiku. Jezdily i zdvojené, třeba fotek s hektorem T435.0 bylo několik i publikováno... Ovšem dlouho zde nevydržely, neboť na mizerném svršku a prudkých obloucích vykolejovaly. Po několika vykolejeních byly převedeny jinam.

Kajínek11:

Záchody:

Rozluštění záhady bílého okna na představku vozů Bpjo:

První série vozů (Bpjoz 900-919) bez vyhlídkového okna vlakvedoucího měla 4 záchody (v každém článku jeden). V čelních vozech A a B byl uprostřed plošiny (neměl okno), na celém čele byl oddíl pro vlakvedoucího, v článcích C, D (vložené vozy) byl záchod pod schody na horní patro.
Druhá série (Bpjo 920-949) měla změněno uspořádání interiéru, v krajním článku A byl záchod vlevo ve směru jízdy v rohu čela vozu (bílé okno). Vozy C,D shodně s první sérií, ve voze B (zadní čelní vůz se služ.oddílem) záchod nebyl (snížen počet záchodů v jednotce na 3) a celé čelo vozu hned od nástupní plošiny zaujímal služební oddíl s vyhlídkovým oknem.

Pošta se ve vozech nepřepravovala, oddíly byly služební.

Nátěr:

Původní nátěr s fousy a linkováním a černý rám byl obnovován cca do roku 1973-4. Pak byla již aplikována úsporná verze nátěru, tedy celozelený bez černého rámu a napatronované ČSD o výšce písma 165 mm.

V časopise Dráha Revue 1/2013 byl publikován rozsáhlý článek od skupiny skvělých autorů (rozsah 24 stran A4, okolo 35 fotografií, oběhy jednotek, životopis všech jednotek, provozní nasazení v celém období jejich provozu, nákresy vozů atd. Jedinečné dílo. Doporučuji! Tuším je stále v prodeji...

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: čtv 09 úno, 2017 4:46 pm
od Kajinek11
To Svratka:

Díky za vyčerpávající vysvětlení ohledně WC . Já znám právě jen výkres 1. serie a tak mě to zmátlo. Zkusím se po tom časopisu podívat. Já vím, že si to asi v předchozím přízpěvku uvedl, ale jen pro jistotu jezdili vozy bez výhledového okna i v 80. letech? Nejsem retard, jen se ujišťuju... :)

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: čtv 09 úno, 2017 5:00 pm
od Svratka
Vozy 1.série (Bpjoz 900-919) byly v provozu následovně:
počátek provozu: 900-912 1961
913-919 1962

Vyřazování vozů:
909 1972 po nehodě
917, 918 rok 1991
903, 904, 907, 908, 910, 911, 912, 915, 919 rok 1992
900, 901, 902, 905, 906, 916 rok 1994
914 rok 1995
913 rok 1996

Z uvedeného jest patrné, že kromě vozu 909 jezdilo v 80.letech všech zbylých 19 jednotek.

Máte-li zájem o uvedený časopis, kontaktujte redakci časopisu Dráha (Nadatur, Hybernská 20, Praha), kde je možný i osobní odběr. Cena výtisku v době vydání byla 289Kč, dnes coby doprodej bude asi nižší... Bližší info přes SZ.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: čtv 09 úno, 2017 8:30 pm
od Mafry
Tady i obrazem.
https://www.flickr.com/photos/robokubo/ ... 053984049/

Alespoň doufám, že je tam 5 větráků.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: pát 10 úno, 2017 11:26 am
od Kajinek11
Bezva, díky moc... To jsem potřeboval vědět...Moc jste mi pomohli...

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: úte 14 úno, 2017 8:05 pm
od MirekTT
Svratka píše:Máte-li zájem o uvedený časopis, kontaktujte redakci časopisu Dráha (Nadatur, Hybernská 20, Praha), kde je možný i osobní odběr. Cena výtisku v době vydání byla 289Kč, dnes coby doprodej bude asi nižší... Bližší info přes SZ.

Škoda, psal jsem jim, ani neodpověděli.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: úte 14 úno, 2017 8:54 pm
od MiG
A revuj za 290 je v Bystrcu drahá?

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 6:23 am
od MirekTT
MiG píše:A revuj za 290 je v Bystrcu drahá?

Díky za mírně zašifrovaný tip MiGu. Objednáno
(Měl jenom jeden, takže ostatní už to neřešte 8)

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 10:15 am
od MiG
Před hodinou a půl tam fyzikálně ešče byla.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: stř 15 úno, 2017 11:13 am
od MirekTT
Tož do ví jak to je. Po sedmé ráno jsem obdržel údaje k platbě, a za chvíli pošlu. Třeba se to odmázne z nabídky až po zaplacení.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: ned 05 bře, 2017 5:10 pm
od dudlifuk
[quote="Svratka"]Na doplnění:
Stav cca v letech 1986 - 1989:
Bpjoz, Bpjo Dom.st.: Ostrava hl. ---- Os Ostrava-Frenštát pod Radh. 1 souprava + několik Bh, nebo Bp, nebo 2 soupravy -- s lok. T478.3 LD Ostrava
jezdily ovšem až do Kojetína
Bpjoz, Bpjo Dom.st.: Košice ---- Os Košice-Plešivec 1 souprava + D -- s lok. T478.1 LD Plešivec
Bpjo Dom.st.: Bratislava hl.---- Os Bratislava - Brno a Brat.- další směry??? 2 soupravy, nebo 1 souprava + cca 3 Bh -- s lok. S489.0 LD Maloměřice
Bpjo Dom.st.: Praha Smíchov ---- prac.dny Os Praha - Rudná u Prahy - Beroun 1 souprava -- s lok. T478.1 LD Vršovice
sobota Os Praha Smíchov - Řevnice (?) -- s lok. E499.1 LD Praha střed
pátek, neděle (?) Sp Praha - Horažďovice? 2 soupravy -- s lok. E499.1, resp. T478.3 LD Praha střed, resp.Rakovník?


Seznam nemusí být úplný, prosím znalci doplňte...

Na slovensku jazdili v 80-tych rokoch na trati Kuty-Trnava, tahali ich žehlčky 210, nahradili po elektrifikacii M286, neskor aj dvojpatraky nahradli pantografy 560.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: pon 06 bře, 2017 10:35 pm
od OndraFíra
Zeptám se. Dostalo se ke mě několik fotek zelených pater z přelomu 60./70. let a soupravy měly červená madla u nástupních dveří. Byla to nějaká běžná věc, nebo spíš vzácnost? Popř. nebyla tak madla natřená jen z výroby a pak už se to neobnovovalo?

EDIT: O pár příspěvků výše na fotografii na flickru v příspěvku od mafry z 9.2 mi také přijde, že mají vozy červená madla u dveří.

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: úte 07 bře, 2017 4:24 am
od caruso82
k prevádzke na Slovensku zaujímavý článok: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4 ... schodakmi/