Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: stř 23 pro, 2009 10:31 pm
od Atkins
Za mého dětství - na Košicko-Bohumínské - Bobina-služebák-jedna souprava "pater"...

Bpjo

PříspěvekNapsal: čtv 24 pro, 2009 12:45 pm
od Václav Kolář
V 70. letech jezdily dvě jednotky spojené mezi Bratislavou a Brnem na osobních vlacích. Tahaly je laminátky LD Brno Maloměřice, většinou S 499.1 a lok. čety z Brna dolní n. A jestli mne paměť neklame, používaly se koncovky zabudované ve voze.

PříspěvekNapsal: čtv 24 pro, 2009 11:54 pm
od MAREKHO
V letech 1984 - 1988 jsem jezdil do Brna na učňák (BŘECLAV-BRNO). Myslím, že to byla laminátka, nějaký pošt. vůz, a potom dvě soupravy pater.
Někdy jen jedna,podle toho, co bylo za den + os. vozy. Měli jsme dokonce svou kliku na okna v poschodí.
Světla tam asi byla......, ale ty odrazky určitě..

Ještě si vzpomínám, jak se některé vozy kývaly v určité rychlosti tak, že se nedalo ani opřít, natož spát.... :cry: :cry:

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2009 9:42 am
od Petr Zatrepalek
rchlumecky píše:
Petr Zatrepalek píše:Co pamatuju z dětství a vím z fotek:

bpjo čtyřdílné jednotky, nikdy kratší, na Posáz. pacifiku - tahal to hektor, mráča ale i 434ka z depa Vršovice.
Berounskou trať pak i až 2x čtyřdílná jednotka za papouchem, mráčou, brejlovcem. Jak to bylo jinde, to ale nevím...


Jezdily i na trati Praha - Davle - Čerčany ? S hektorem ?
Díky.


Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky - Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, jinak já sám jako kluk si osobně pamatuju jízdy 4-8vozových jednotek na větvi Pha Vršovice - Dobříš - za barčama a 434kama (byla to první pára co jsem jako kluk in natura viděl...) Jezdili jsme s babčou za tetou na chatu ke Mníšku....

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2009 11:19 am
od pavel
Jezdily také až do odstavení pro špatný technický stav, vlastně donedávna na trati Ostrava hl.nádr. - Frýdlant n.O. Některé spoje pokračovaly až do Frenštátu p.R. a dokonce některé končíly až ve Veřovicích.Jezdily dvě soupravy spojené, po revoluci kdy nastal odliv cestujících, se časem (asi po sedmi ? letech ) redukovalo jen na jednu soupravu.

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2009 2:26 pm
od el_salamo
MirekTT píše:
Matasss píše:Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:


Pokud jde o patrové vozy, tak Brno - Břeclav, možná až Bratislava a naopak k Tišnovu a možná dál. Taháno převážně břeclavskými Laminátkami, navíc v kombinaci s normálními osobními vagony. Určitě období 86 až 88, co jsem jezdil do školy po trase mezi Zaječím a Břeclaví. Pamatuju se, že i v patrech bylo někdy obtížné získat místo k stání.


Brno-Břeclav určitě (jezdívalo se z pátýho nástupiště :) ), skoro bych řekl, že občas jezdily i dvoje patra za sebo (ale možná se pletu, eště jsem tahal kačera:) )... Tahaly je určitě laminátky.

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2009 2:37 pm
od michal.kubista
el_salamo píše:
MirekTT píše:
Matasss píše:Byla tato souprava nasazena do provozu někde v okolí Brna :?:


Pokud jde o patrové vozy, tak Brno - Břeclav, možná až Bratislava a naopak k Tišnovu a možná dál. Taháno převážně břeclavskými Laminátkami, navíc v kombinaci s normálními osobními vagony. Určitě období 86 až 88, co jsem jezdil do školy po trase mezi Zaječím a Břeclaví. Pamatuju se, že i v patrech bylo někdy obtížné získat místo k stání.


Brno-Břeclav určitě (jezdívalo se z pátýho nástupiště :) ), skoro bych řekl, že občas jezdily i dvoje patra za sebo (ale možná se pletu, eště jsem tahal kačera:) )... Tahaly je určitě laminátky.


I já potvrzuji, že jezdily, a to dokonce až do Bratislavy. Jezdily buď 2x 4 patráky, nebo 4 patráky + 4 jiné os. vagony, a ty se docela často lišily, takže je neuvedu jaké. Jiank to tahala téměř výhradně laminátka (S499.1)

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2009 2:48 pm
od MirekTT
No já k tomu ještě dodám, že ty Laminátky byly asi fakt z Majlontu (LD Brno-Maloměřice). Když jsem byl v LD Břeclav na praxi, tak se sem tam nějaká Lamina objevila na lehčí údržbu, ale jestli byla břeclavská, to už si nevzpomenu. Ale Sergejema, Pilštykama, Hektorama a Emdvěstěšedesátdvojkama* se to tam jen hemžilo.

*M262 - čtyřnápravový motorový vůz, u kterého v depu nikdo nechtěl dělat spodek kvůli wc, tak jsme to většinou slízli mi učni :cry:

Jinak se omlouvám za OT.

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2009 8:34 am
od Sandy
Petr Zatrepalek píše:Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky -:?: Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, jinak já sám jako kluk si osobně pamatuju jízdy 4-8vozových jednotek na větvi Pha Vršovice - Dobříš - za barčama a 434kama (byla to první pára co jsem jako kluk in natura viděl...) Jezdili jsme s babčou za tetou na chatu ke Mníšku....

Petře, jsem přecpaný a tudíž líný hledat :oops: . To je co za publikaci.
Jinak k "patrákům", jak se jim říkalo u nás v Poberouní.
Na trati Praha - Zdice pro ně bylo typické to, že mezi dvěma soupravami byl služební vůz.
Na této trati je také tahalo všechno, co v dané době bylo k dispozici. Třeba i Sergej. V počátcích jezdili hlavně s Papoušky.
Jednotky byly vždy čtyřdílné. V závěru jejich provozu(90.léta) se mohly objevit i trojdílné (již se neopravovaly).
Na "hrbaté" (Praha - Rudná u Prahy - Beroun) a na jedné větvi Posázavského pacifiku" (Praha - Davle - Čerčany) jezdily dvě soupravy, na trati do Dobříše většinou jen jedna (kvůli velkému stoupání u Klince ). Hektor tam s nimi měl velké problémy a většinou nedodržoval jízdní dobu.

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2009 9:54 am
od Martin HO
A jezdily někdy někde i dvojdílné ?

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2009 11:53 am
od Jirka1
Martin HO píše:A jezdily někdy někde i dvojdílné ?

Pokud myslíš jednotku pouze se dvěma díly, tak v Železniční magazínu 10/2009 v recenzi na str. 29 hned v prvním odstavci je uvedeno (cituji): "Tyto známé jednotky jezdily již od roku 1952, resp. 1954, v obdobném provedení (pouze alternativně nejen čtyř-, ale i dvoudílném) také u Deutsche Reichsbahn."
Takže jezdily, ale pouze u DR, u nás ne. :D

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2009 2:46 pm
od Pavel Dryml
Ještě si dovolím jeden dotaz:

Ty plechy (kterýmy se zakrývají konce vlaku) se otáčí oba zaroveň (,mechanismus) ? Nebo vlakvedoucí otočí jeden za služebního oddílu a pak jde na záchod a otočí druhý ?

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2009 6:26 pm
od Petr Zatrepalek
Sandy píše:
Petr Zatrepalek píše:Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky -:?: Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, jinak já sám jako kluk si osobně pamatuju jízdy 4-8vozových jednotek na větvi Pha Vršovice - Dobříš - za barčama a 434kama (byla to první pára co jsem jako kluk in natura viděl...) Jezdili jsme s babčou za tetou na chatu ke Mníšku....

Petře, jsem přecpaný a tudíž líný hledat :oops: . To je co za publikaci.
Jinak k "patrákům", jak se jim říkalo u nás v Poberouní.
Na trati Praha - Zdice pro ně bylo typické to, že mezi dvěma soupravami byl služební vůz.
Na této trati je také tahalo všechno, co v dané době bylo k dispozici. Třeba i Sergej. V počátcích jezdili hlavně s Papoušky.
Jednotky byly vždy čtyřdílné. V závěru jejich provozu(90.léta) se mohly objevit i trojdílné (již se neopravovaly).
Na "hrbaté" (Praha - Rudná u Prahy - Beroun) a na jedné větvi Posázavského pacifiku" (Praha - Davle - Čerčany) jezdily dvě soupravy, na trati do Dobříše většinou jen jedna (kvůli velkému stoupání u Klince ). Hektor tam s nimi měl velké problémy a většinou nedodržoval jízdní dobu.



M. Berka, Posázavský pacifik (historie trampinku a železnice na Zlaté řece), Nadas 1991 ISBN 80-7030-135-x

PříspěvekNapsal: sob 26 pro, 2009 7:18 pm
od Sandy
Petr Zatrepalek píše:
Sandy píše:
Petr Zatrepalek píše:Tak jsem zapátral v knihách - v knížce Posázav. pacifik - fotky -:?: Čísovice 432.264 (4vozy), T435.057 (4vozy) Skochovice 1968, 524.1102 1968 (4 vozy) 1968 místo neznémé, ........

Petře, jsem přecpaný a tudíž líný hledat :oops: . To je co za publikaci....



M. Berka, Posázavský pacifik (historie trampinku a železnice na Zlaté řece), Nadas 1991 ISBN 80-7030-135-x

Díky :!: :lol:

Re: Btjo (dříve Bp, Bpjo - čtyřdílné patrová jednotka)

PříspěvekNapsal: stř 08 úno, 2017 4:39 pm
od Kajinek11
Nevíte vy znalí věci, jeslti se mohla v provozu vyskytovat čtyřdílná jednotka 1. série (tedy bez výhledového okna), v novém nátěru, tedy zelená bez žlutých pruhů a velkého nápisu ČSD? Fotky jsem googloval a nenašel.

Vždy jen: bez pruhů s oknem

a s pruhy bez okna. Viz fotky...

A jako druhou otazku mam, je proc jsou zadelana ty okna na kraji, kdyz je to sluzebni oddil (zachody jsou jinde), to aby vlakvedouci nevidel kde je??? :D

Díky za odpovědi